2019-06-01, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
jaha men vi måste ju ha kläder för att inte frysa. Flyga är en lyx som borde förbjudas omedelbart enligt alla seriösa forskare.
Självfallet måste vi ha kläder för att inte frysa. Men vi köper mångdubbelt mer kläder än vad vi egentligen skulle behöva. Dels för att följa modet och dels för att vi köper billiga kläder av låg kvalitet som går sönder på nolltid.
Citera
2019-06-01, 17:32
Medlem
QkNNs avatar
Citat:
Klimatet kan inte vänta längre, tiden för fjolliga flygskatter är över. Vi måste omedelbart stänga ner alla flygplatser i Sverige och göra det brottsligt att flyga.

Flygskatterna kommer inte hjälpa ett dugg, folk kommer flyga lika mycket ändå. Våra politiker måste våga ta klimatet på allvar nu för imorgon är det försent.

Ni får sluta prata om klimatet och ta till handling nu för fan. Vad väntar dom på?
Hur ska dom kunna flyga till Bryssel då?
Citera
2019-06-01, 17:38
Medlem
Nimars avatar
Citat:
Sluta tramsa, hur skulle kläder påverka klimatet?

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/fn-kladindustrin-slapper-ut-mer-vaxthusgaser-an-flygen

Citat:
Klädindustrin släpper ut mera växthusgaser än flyget och sjöfarten ihop, enligt FN:s handelsorgan Unctad. Att köpa ekologisk bomull hjälper inte om energin som går åt vid tillverkningen kommer från kolkraft.

Oops
Citera
2019-06-01, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Flyget är inte så illa som det utmålas. Det är mycket plakatpolitik. Flyget blir en symbol. Det är till exempel inte värre att flyga än att åka ensam i en bil, snarare tvärtom. Ska det också förbjudas?

Det är tillräckligt illa så visst det bästa är att helt sluta flyga det näst bästa att flyga mindre.
Citera
2019-06-01, 17:39
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminstorasalta
Självfallet måste vi ha kläder för att inte frysa. Men vi köper mångdubbelt mer kläder än vad vi egentligen skulle behöva. Dels för att följa modet och dels för att vi köper billiga kläder av låg kvalitet som går sönder på nolltid.

Fast det är ändå rätt viktigt att se respektabel ut och inte gå i gamla trasor. Sluta tjata om kläder nu, denna tråden handlar om flygförbud och att rädda klimatet.
Citera
2019-06-01, 17:41
Medlem
Har du aldrig eller kommer du aldrig att använda flyget?

Citat:
Klimatet kan inte vänta längre, tiden för fjolliga flygskatter är över. Vi måste omedelbart stänga ner alla flygplatser i Sverige och göra det brottsligt att flyga.

Flygskatterna kommer inte hjälpa ett dugg, folk kommer flyga lika mycket ändå. Våra politiker måste våga ta klimatet på allvar nu för imorgon är det försent.

Ni får sluta prata om klimatet och ta till handling nu för fan. Vad väntar dom på?
Citera
2019-06-01, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Går rykten om att klädindustrin är en större miljöbov än flyget. Detta eftersom folk följer modet numera och slutar använda kläder långt innan de är utslitna.

Vore det inte bättre att förbjuda moderiktiga kläder? Kanske kunde staten utforma en uniform? Kanske en blå overall? Sedan måste alla använda den och endast köpa ny vartannat år?

Mängder av klimataktivister och miljöfanatiker går omkring och är helt omedvetna om att bomullskläder är enormt miljöhotande genom koldioxid utsläpp genom stor vattenförbrukning.
Bara för dem att sluta shoppa onödiga saker.
Citera
2019-06-01, 17:44
Medlem
Citat:
Sluta tramsa, hur skulle kläder påverka klimatet?

Här har vi en helt insnöad aktivist. Köp nylon det är bättre än bomul!
Citera
2019-06-01, 17:45
Medlem
Citat:
Fast det är ändå rätt viktigt att se respektabel ut och inte gå i gamla trasor. Sluta tjata om kläder nu, denna tråden handlar om flygförbud och att rädda klimatet.

Så du offrar klimatet för att du ska se respektabel ut? Ja, ja hyckleri är mänskligt.
Citera
2019-06-01, 17:45
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drknow
Har du aldrig eller kommer du aldrig att använda flyget?

Jag flög mycket förut så jag vet vad jag pratar om. Jag flyger nästan aldrig längre, bara om jag ska på semester eller så.
Citera
2019-06-01, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Vem vet? Greta kanske traskar över dit också nästa år efter att hon tagit sig över Atlanten till USA och Chile. Då är väl en simtur över stilla havet rena farsen vid det laget?

Lugn. Super-Greta läxar upp kineserna också så småningom ska du se. Sen är det indiernas tur innan det är dags att traska hem till skolbänken igen.

Det ryktas att Greta håller på att lära sig ro. Kan hon bli den yngste som ror över Atlanten?
Citera
2019-06-01, 17:47
Medlem
Sök hjälp.

Citat:
Jag flög mycket förut så jag vet vad jag pratar om. Jag flyger nästan aldrig längre, bara om jag ska på semester eller så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in