2019-05-31, 03:03
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Alltså, det blir inte lättare att välja box. Nu har jag blivit lite intresserad av Formuler Z7+ också. Någon som kan komma med något råd om vilken box som är det bästa valet av TVIP 605 och Formuler Z7+ ?

Eller om en Androidbox typ A95X F2 kan vara något? Finns även en Mecool KM3 som ska vara google certifierad, vad det nu innebär rent praktiskt.

/#LOUDmouth#
2019-05-31, 18:19
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Alltså, det blir inte lättare att välja box. Nu har jag blivit lite intresserad av Formuler Z7+ också. Någon som kan komma med något råd om vilken box som är det bästa valet av TVIP 605 och Formuler Z7+ ?

Eller om en Androidbox typ A95X F2 kan vara något? Finns även en Mecool KM3 som ska vara google certifierad, vad det nu innebär rent praktiskt.

/#LOUDmouth#

Det är nog egentligen skitsamma vilken av Z7+ eller Tvip 605 du tar. Är tämligen säker på att du skulle bli nöjd med båda två. Släpp sargen och ta nån av dom Hört många som är nöjd med Z7+. Vilken är billigast? Borde vara kampanjer på z7+ för det finns väl en ny av formuler.
2019-06-01, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verbal.Kint
Aha, jag har bara provat direkt i appen på tvn och där blir det jävligt omständigt haha.

Trådlöst minitangentbord med touchpad underlättar.
2019-06-01, 15:26
Medlem
Verbal.Kints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockabilly65
Trådlöst minitangentbord med touchpad underlättar.

Så är det, får nog bli ett sånt. Funkar det även om man i framtiden skaffar en iptvbox? Eller firestick?
2019-06-01, 16:09
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Så är det, får nog bli ett sånt. Funkar det även om man i framtiden skaffar en iptvbox? Eller firestick?

Firestick kan du skriva på med mobilens tangentbord, via appen apps2fire. Men jag har hittills inte haft behov av det speciellt mycket. Smart iptv sköter man bara på hemsidan deras, med mobilen eller datorn. Vet inte riktigt när jag skulle haft behov av ett trådlöst tangentbord. I andra appar än smart iptv då kanske, om man måste skriva in din m3u manuellt. Men då kan jag använda apps2fire för att skriva eller klistra in den.
2019-06-01, 17:57
Medlem
Mosebys avatar
Vilken box är det som gäller nu?

Är det Z7 och TVIP 605 som är the shit? Eller är Firestick att föredra nu? Jag har ingen smart-tv

Tacksam för svar.
Senast redigerad av Moseby 2019-06-01 kl. 18:05.
2019-06-01, 19:08
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moseby
Vilken box är det som gäller nu?

Är det Z7 och TVIP 605 som är the shit? Eller är Firestick att föredra nu? Jag har ingen smart-tv

Tacksam för svar.

Om du har behov av att ta med dig kanalerna, om du åker iväg flera dagar ofta som jag, så är firestick helt perfekt. Då den i princip ryms under förhuden. På mig iaf.

Annars är Z7 eller 605 också väldigt bra grejer. Dock lite dyrare.
2019-06-01, 23:01
Medlem
Verbal.Kints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Firestick kan du skriva på med mobilens tangentbord, via appen apps2fire. Men jag har hittills inte haft behov av det speciellt mycket. Smart iptv sköter man bara på hemsidan deras, med mobilen eller datorn. Vet inte riktigt när jag skulle haft behov av ett trådlöst tangentbord. I andra appar än smart iptv då kanske, om man måste skriva in din m3u manuellt. Men då kan jag använda apps2fire för att skriva eller klistra in den.

Kanon! Tack för ditt svar! Så det funkar, som chromecast ungefär med apps2fire?
2019-06-02, 00:13
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Kanon! Tack för ditt svar! Så det funkar, som chromecast ungefär med apps2fire?

Har aldrig skrivit på en Chromecast. Du får upp ett tangentbord i appen som du skriver på och den skriver på firestickan. Kan inte förklara det bättre. Vet dock inte om appen finns till iPhone, den finns till Android iallafall.
2019-06-02, 16:04
Medlem
Verbal.Kints avatar
Citat:
Har aldrig skrivit på en Chromecast. Du får upp ett tangentbord i appen som du skriver på och den skriver på firestickan. Kan inte förklara det bättre. Vet dock inte om appen finns till iPhone, den finns till Android iallafall.

Förlåt för min otydlighet, jag menade att man castar en viss app till tvn precis som på chromecasten?
2019-06-02, 16:22
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Förlåt för min otydlighet, jag menade att man castar en viss app till tvn precis som på chromecasten?

Nej det gör man inte. Du installerar appar på den och den är helt självständig. Du kan däremot använda en app på mobilen för att skriva på stickan, med ett tangentbord på mobilen.
2019-06-02, 19:52
Medlem
Verbal.Kints avatar
Citat:
Nej det gör man inte. Du installerar appar på den och den är helt självständig. Du kan däremot använda en app på mobilen för att skriva på stickan, med ett tangentbord på mobilen.

Jaha okej! Tack! Ska nog beställa en i dagarna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in