2019-06-01, 01:40
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det skulle kunna bero på att han först lovade henne guld och gröna skogar samt skilsmässa (eftersom hans äktenskap knakat i fogarna sedan länge) men att hon insåg verkligheten och vem han visade sig vara.
Ren och skär spekulation, kanske ska sägas.
Jag tror att ett bra äktenskap (ömsesidigt) inte öppnar för otrohet. Har jag fel där?

Så du menar att det är HDs fel att SD och
LW hade en affär eftersom hon var sjuk
och det var jobbigt för stackars SD?
Citera
2019-06-01, 01:53
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det verkar ju som om SD gör tvärtom.
Att han njuter av att driva med oss och
att vara misstänkt.
Det får mig att undra om han skyddar
den verkliga GM genom att göra allt han
kan för att dra uppmärksamheten och
misstankarna mot sig själv. För att han
vet att det inte kan finnas några bevis mot
honom eftersom någon annan är skyldig.

Om det blir ett indiciemål är frågan hur
långt han i så fall är beredd att gå för att
skydda någon annan.

Intressant tanke som jag också funderat en del över. Ifall, spekulation, HD skulle vara GM skulle detta kunna förklara hur tighta de varit efter mordet trots pågående skilsmässa. Beroendeskap och en märklig lojalitet. Vi får hoppas att polisen noga granskat personer i SDs närhet om han ev medvetet dragit blickarna mot sig.
Citera
2019-06-01, 02:42
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Intressant tanke som jag också funderat en del över. Ifall, spekulation, HD skulle vara GM skulle detta kunna förklara hur tighta de varit efter mordet trots pågående skilsmässa. Beroendeskap och en märklig lojalitet. Vi får hoppas att polisen noga granskat personer i SDs närhet om han ev medvetet dragit blickarna mot sig.

Ja, det får vi hoppas.
Det finns nog inte så många han skulle
göra det för.
Citera
2019-06-01, 03:09
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ja, det får vi hoppas.
Det finns nog inte så många han skulle
göra det för.

Jag kan tänka mig att han skulle kunna göra det för mellan sådär en till fyra olika personer. Och då av olika orsaker.
Citera
2019-06-01, 07:34
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Nu kan jag ha fel men som jag fattat det så jobbade LW på ett hem för ensamkommande barn. Dvs, hon jobbade inte på Migrationsverket med att ta några som helst beslut om deras asylrätt. Jag har inte utifrån tråden fått intrycket av att hon hade den typen av ansvarsuppgifter. Med tanke på hennes bakgrund som pastor och energiska framtoning har jag tänkt mig henne mer som en person som jobbar socialt vårdande med unga människor. Men detta kanske Sh.Holmes eller någon annan som kände henne kan svara på?

Sedan. Jobbar man med unga människor som kommer från svåra prövningar kan man kanske anta att det finns en del riskmoment, dvs barn/unga som inte mår bra och som ev skulle kunna bli utåtagerande om de inte får bra stöd. En del kanske är desperata också i sin livssituation och en del kan vara på väg att hamna snett. Så visst kan det ha funnits risker och möjlighet att hon hanterat arga människor men jag tror inte att det hör till vanligheterna att få någon form av skyddade uppgifter i ett sådant yrke. LW var dessutom ju via alla möjliga sociala medier mycket öppen med sitt liv, var hon vistades och vad hon höll på med. Jag tror att hon som pastor kunnat ha hamnat i värre situationer då hon antagligen ägnat sig åt själavårdande uppgifter och då kunnat hamna i en del knepiga situationer utifrån vad folk anförtrott sig åt henne med, samt infekterade situationer som kan uppstå i en församling.
nej man får inte skyddade uppgifter på grund av ett jobb.
efternamnet döljs ofta på namnbrickor på personer som jobbar med andra människor som skulle kunna skada dem.
att rosamund skulle ha skyddade uppgifter för att denne har "liknande" jobb som LW är bara strunt.
Citera
2019-06-01, 09:00
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
nej man får inte skyddade uppgifter på grund av ett jobb.
efternamnet döljs ofta på namnbrickor på personer som jobbar med andra människor som skulle kunna skada dem.
att rosamund skulle ha skyddade uppgifter för att denne har "liknande" jobb som LW är bara strunt.
Jag tror någon har blandat ihop "försvinna från Ratsit" med skyddade personuppgifter. Som EGT och jag skrev i dessa inlägg krävs det en hel åtgärder innan men ens kan ansöka om skyddade personuppgifter

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Ett undantag kan vara om man ingår i ett personsäkerhetsprogram

https://polisen.se/utsatt-for-brott/hjalp-och-stod-fran-samhallet/personsakerhetsprogrammet/
Även personer som arbetar inom exempelvis domstolsväsendet eller inom polisen och måste kunna utöva sitt yrke utan att påverkas av hot eller våld kan ingå i programmet.
Senast redigerad av MrBarnaby 2019-06-01 kl. 09:02.
Citera
2019-06-01, 09:20
Medlem
GilGrissom82s avatar
Kanske skulle hon efter sin sjukskrivning börja med nya arbetsuppgifter, som t.ex. rehabilitering av IS-återvändare (eller barn) då Örebro förra året påbörjade sin beredskap. Sådana tjänster kan till viss del ge skydd av ens offentliga person-/adressuppgifter.
Citera
2019-06-01, 09:29
Medlem
Citat:
Så du menar att det är HDs fel att SD och
LW hade en affär eftersom hon var sjuk
och det var jobbigt för stackars SD?

Så menade jag inte. Generellt vet man inte mycket om hur folk har det i sina äktenskap/samboförhållanden om de inte berättar. Det kan se bra ut på utsidan men ändå vara dåligt.
Citera
2019-06-01, 10:48
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Det verkar ju som om SD gör tvärtom.
Att han njuter av att driva med oss och
att vara misstänkt.
Det får mig att undra om han skyddar
den verkliga GM genom att göra allt han
kan för att dra uppmärksamheten och
misstankarna mot sig själv. För att han
vet att det inte kan finnas några bevis mot
honom eftersom någon annan är skyldig.

Om det blir ett indiciemål är frågan hur
långt han i så fall är beredd att gå för att
skydda någon annan.
En intressant teori, och något sådant här skulle ju faktiskt kunna förklara märkligheterna. Men på vilket sätt menar du att SD drar uppmärksamheten och misstankarna mot sig själv?
Senast redigerad av Draifos 2019-06-01 kl. 11:18.
Citera
2019-06-01, 11:48
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Enligt dagboksbladet har det inte hänt något sedan första April.

Du tror inte att du kan ha missuppfattat något, vill minnas att
du hade dialektala hörproblem vid ditt samtal.

Jag ringde TR den 29:e och blev kopplad till Rotel 7 som tydligen inte hade tid att svara. Eftersom jag inte hade tid/möjlighet att ringa TR igen när jag jobbade, bad jag tråden följa upp detta vidare. Jag hade tyvärr ingen möjlighet att kolla igår heller p g a arbete.

Killen på TR (i onsdags) hade inga dialektala begränsningar och han var förvånad att ingen anteckning gjorts för den 27 maj då TR skulle ha fått besked från åklagaren. Därför kopplade han mig vidare till Roteln.
Citera
2019-06-01, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag ringde TR den 29:e och blev kopplad till Rotel 7 som tydligen inte hade tid att svara. Eftersom jag inte hade tid/möjlighet att ringa TR igen när jag jobbade, bad jag tråden följa upp detta vidare. Jag hade tyvärr ingen möjlighet att kolla igår heller p g a arbete.

Killen på TR (i onsdags) hade inga dialektala begränsningar och han var förvånad att ingen anteckning gjorts för den 27 maj då TR skulle ha fått besked från åklagaren. Därför kopplade han mig vidare till Roteln.

Då kanske man kan anse det som bekräftat att någon form av kontakt förekom
mellan TR och ÅK den 27, märkligt, som sagts tidigare så är senaste dagboksbladsanteckningen
den första April.
Den senaste jag beställde är från i Onsdags, nog borde dom ha hunnit
med å plita ned något tills dess, tycker jag.
Nu får vi väl avvakta tills på Måndag.

Nåja, antagligen hände det inget sensationellt, då borde väl den
lokala blaskan ha reagerat.
Citera
2019-06-01, 12:45
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Jag kan tänka mig att han skulle kunna göra det för mellan sådär en till fyra olika personer. Och då av olika orsaker.

Om mordet var planerat av t.ex. tre
personer så kan det ha ingått i planen
att SD skulle bli misstänkt men att inga
bevis skulle hittas mot honom eftersom
det utfördes av någon annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in