Citat:
Ursprungligen postat av
eraidioter
Haha det hoppas inte jag, med tanke på hur fel personen har. ”Gubben i Irak” bor inte ens där, utan här i Sverige och har gjort det i många år, men ja vad vet jag! En främling som denna vet säkert bättre och bör ju absolut fått kontakt med utredningspersonalen, kanske fallet kan lösas då. Någon som har numret till ledaren till utredningen och kan slå en signal?
PS: svarar inte er som svarat om det med lägenhetsbyte etc då jag står fast vid att man hjälper sina nära och kära, då det enligt mig inte är ett brott som skall behöva uppmärksammas som detta lägenhetsbyte har gjort. Finns tyvärr viktigare saker att diskutera än vem som bytte vilken lägenhet men antar att brist på svar gör att man börjar diskutera annat.
Det du tydligen inte förstår är att detaljer som det här med lägenhetsfiffel, bidragsfusk, oklara identiteter, påstådda skenäktenskap m.m. faktiskt är både relevant och intressant.
Det visar nämligen hur subjektiv och felaktig den bild du och vissa andra försöker ge av den döda kvinnan och hennes anhöriga är.
De har alltså inte anpassat sig efter svenska regelverk, lagar och sedvänjor. De lever kvar i sitt medeltida tankesätt, ignorerar regler som inte gynnar dem själva och utnyttjar systemet så mycket som möjligt. Parasiter är en passande benämning.
Med sådan brist på moral, samvete och respekt för samhällets övriga medborgare är det inte svårt att tänka sig att de även kan ha behållit sin skeva kvinnosyn och tradition att alltid skydda klanen (GM) mot yttre faror (polisen). Alltså är det av intresse.