2019-05-26, 10:02
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
"Någon" mördade en människa för att denna "Någon" inte hade samma begränsningar/ramar som normala människor har.

Även en människa utan begränsningar mördar inte vem som helst. Leker man med andras känslor riskerar man i högre grad att få en sådan människa på sig.

Fortsätt förneka att Lena inte levde med riskfaktorer genom att leka med andras känslor. Det är tydligt att många i denna tråd tycker det är okej att leva som hon gjorde för att ni lever på samma sätt.

Ni försvarar er själva när ni försvarar henne.
Lycka till med era affärer med upptagna män och kvinnor
Senast redigerad av Rosamund 2019-05-26 kl. 10:08. Anledning: Sf
Citera
2019-05-26, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det kommer finnas förhör med dessa män om polisen gjort sitt jobb. Där bör framkomma hur de kände Lena, när de träffades, inledde relation m.m.

Ska bli spännande att läsa faktiskt eftersom jag inte tror skribenter med insyn ljuger. Samt att skribenter med insyn inte protesterat när ni som inte ens känner de inblandade hoppar upp och ska försvara Lena utan att ni heller har den minska egna kunskap om saken.

Ni väljer bara att inte tro på de som skriver negativt Lena däremot väljer ni att tro på det negativa om SD.

DU är också skyldig till detta hyckleri så kom inte här och tala om för mig vilka uppgifter jag ska tro på och skriva om.

Jag tror på att Lena hade affärer med 3 gifta män, så som.du och andra tror på att SD misshandlat, stalkat, hotat henne.

Jag blir redigt irriterad på hyckleriet i denna tråd och att ni talar om för mig vad som är sant och falskt och att.jag inte får skriva ditt och datt, när ni gör det själva om SD.

När alla slutar sprida obevisade uppgifter om SD så slutar jag göra detsamma om Lena.

Kommer det att hända?

Du tror alltså inte att MGM stalkat, misshandlat eller hotat/trakasserat BO, om jag förstått ovanstående rätt?Och du skriver ned BO enbart av den orsaken att andra skrivit ned MGM?
Citera
2019-05-26, 10:06
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Du tror alltså inte att MGM stalkat, misshandlat eller hotat/trakasserat BO, om jag förstått ovanstående rätt?Och du skriver ned BO enbart av den orsaken att andra skrivit ned MGM?

Nej jag skriver inte ned BO, det jag skriver om henne är samma typer av obevisade uppgifter som finns i tråden om SD.

Varför är det okej att man tror på det ena och för det vidare som sanning? Medan när jag skriver om det andra får jag påhopp om att det är fel eftersom det "bara" är obevisade inlägg i tråden jag går efter.

Ser du inte likheten? Att vi alla gör samma sak men det är bara ena sidan som blir påhoppad. Är det rätt?
Citera
2019-05-26, 10:13
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det jag protesterar mot är inte riktiga uppgifter om brottsoffer utan att någon fantiserar ihop historier och negativa fakta. Dessa uppgifter upprepas och förstärks sedan som om de vore sanningar av de som försvarar SD.

Intressant att du aldrig anklagat någon för att upprepa och förstärka negativa uppgifter och föra dem vidare som sanningar när det handlar om SD?

Jag tar inte råd från hycklare. Det gör mig snarare mer envis och jag gör precis det motsatta.
Nu har jag bara mer lust att sprida uppgifter om Lena.

ML och JH var gifta när de inledde relation med henne. Sedan skilde de sig efteråt. SD behandlade Lena illa. Ofredande och misshandel bland annat.
Alla dessa uppgifter kommer från källor som påstår sig ha insyn. Jag tror att alla kan vara sanna, inte bara de om SD!

Jag kommer bara fortsätta ännu mer om jag känner att du eller andra försöker sätta munkavle på mig och det jag tror på, när andra tillåts skriva vad de tror.
Senast redigerad av Rosamund 2019-05-26 kl. 10:19.
Citera
2019-05-26, 10:26
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Även en människa utan begränsningar mördar inte vem som helst. Leker man med andras känslor riskerar i högre grad att få en sådan människa på sig.

Fortsätt förneka att Lena inte levde med riskfaktorer genom att leka med andras känslor. Det är tydligt att mångs i denna tråd tycker det är okej att leva som hon gjorde för att ni lever på samma sätt. N

Ni försvarar er själva när ni försvarar henne.
Lycka till med era affärer med upptagna mäm och kvinnor

Den som mördade L*n* tog sig rätten att ta hennes liv. Varför? Det vet bara hen. Vad än GM har blivit arg på så säger ett normalt förstånd att mördar - DET gör man INTE. Jag tror inte att mordet handlar om att L*n* lekt med någons känslor. Det handlar nog snarare om att GM ville ta makten och vinna en kamp efter en långvarig besatthet som ansatt förövarens hjärna.

Kanske L*n* haft flera olämpliga relationer utöver SD och om de uppgifterna skulle framkomma i en FUP så är det möjligen i något ovidkommande svar från GM och/eller ett närstående vittne till denne som vill försöka förleda eller smutskasta. De flesta av de 700 förhören kommer inte att synas i FUP - de hamnar i det som kallas "slasken".

Jag försvarar absolut inte relationer med redan upptagna. I såna förhållanden blir minst två olyckliga - den bedragna och den som ville mer.
Citera
2019-05-26, 10:34
Medlem
Citat:
Ja, men nu vet jag med säkerhet att det är ett s.k. troll när hen skriver inlägg som ska missleda tråden. Jag råkar nämligen veta med säkerhet att dessa inlägg i början av tråden finns som denna skribent förnekar existensen av. Man kan ju fråga sig varför någon vill göra ett konto här för att ljuga.

Det vore ju inte första gången i denna tråd vi får besök av troll som kommer med viktig information till oss.
Du får gärna förklara hur du menar jag missleder tråden vid att upprepa bl.a. dina inlägg från snart ett år sedan som visar att det finns inga belägg för det du påstår? Om dessa inlägg som ska bevisa att du framför fakta finns får du gärna länka till dessa.

Du frågade i en annan post hur jag vet att det du hävdar är felaktigt. Det är eftersom det inte kommit information om detta i tråden tidigare. Det vi fått veta är att JH hade ”en komplicerad relation och livssituation”, att det skulle vara att han var gift med barn är din spekulation. ML verkar lite mer oklar men det verkar på de som undersökt detta närmre att han inte längre var gift/pågående skilsmässa när han började träffa LW. Så det är ”bara” SD vi vet har varit gift när han träffade LW. Det blir då fel när du nu diskuterar utifrån att hon haft förhållanden med tre gifta män.

Det skulle absolut kunna vara så att de varit gifta när de sågs, men det har inte framkommit i tråden.

Jag är för att allt diskuteras i tråden, men en förutsättning för en bra diskussion är att den byggs på sådant som framkommit och inte misstolkningar.
Citera
2019-05-26, 10:39
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Intressant att du aldrig anklagat någon för att upprepa och förstärka negativa uppgifter och föra dem vidare som sanningar när det handlar om SD?

Jag tar inte råd från hycklare. Det gör mig snarare mer envis och jag gör precis det motsatta.
Nu har jag bara mer lust att sprida uppgifter om Lena.

ML och JH var gifta när de inledde relation med henne. Sedan skilde de sig efteråt. SD behandlade Lena illa. Ofredande och misshandel bland annat.
Alla dessa uppgifter kommer från källor som påstår sig ha insyn. Jag tror att alla kan vara sanna, inte bara de om SD!

Jag kommer bara fortsätta ännu mer om jag känner att du eller andra försöker sätta munkavle på mig och det jag tror på, när andra tillåts skriva vad de tror.

Alltså, jag brukar undvika ”gräl” här i tråden. Gör dock ett undantag.

Vi verkar tänka lite olika om en del saker här, men det är ok med mig. Jag har ändå uppfattat det som att du strävar efter att resonera dig fram till hur du tror. I de kommentarer jag har fetat här är det lätt att få uppfattningen att du på grund av upprördhet tänker skriva saker om L*ena som inte stämmer för att ”ge igen” mot någon/något. Har jag uppfattat dig fel då?

Tänker du sluta att utgå från hur du själv tror och istället skriva något annat?
Citera
2019-05-26, 10:41
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Den som mördade L*n* tog sig rätten att ta hennes liv. Varför? Det vet bara hen. Vad än GM har blivit arg på så säger ett normalt förstånd att mördar - DET gör man INTE. Jag tror inte att mordet handlar om att L*n* lekt med någons känslor. Det handlar nog snarare om att GM ville ta makten och vinna en kamp efter en långvarig besatthet som ansatt förövarens hjärna.

Kanske L*n* haft flera olämpliga relationer utöver SD och om de uppgifterna skulle framkomma i en FUP så är det möjligen i något ovidkommande svar från GM och/eller ett närstående vittne till denne som vill försöka förleda eller smutskasta. De flesta av de 700 förhören kommer inte att synas i FUP - de hamnar i det som kallas "slasken".

Jag försvarar absolut inte relationer med redan upptagna. I såna förhållanden blir minst två olyckliga - den bedragna och den som ville mer.

Problemet är att man kan inte veta i nuläget varför hon blev mördad. Hennes beslut i livet kan mycket väl ha lett fram till mordet.
Om SD känner att han förlorat sin familj på grund av sin affär och hon sedan lämnar honom kanske han såg rött.
Kan tipsa om dokumentärer som "Scorned" och "Deadly affairs" som handlar om riktiga fall där förbjudna affärer lett till mord.

Det kan också vara att hennes affärer inte har med mordet att göra.
Men vilket alternativ som stämmer är för tidigt att avgöra.
Citera
2019-05-26, 10:49
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Alltså, jag brukar undvika ”gräl” här i tråden. Gör dock ett undantag.

Vi verkar tänka lite olika om en del saker här, men det är ok med mig. Jag har ändå uppfattat det som att du strävar efter att resonera dig fram till hur du tror. I de kommentarer jag har fetat här är det lätt att få uppfattningen att du på grund av upprördhet tänker skriva saker om L*ena som inte stämmer för att ”ge igen” mot någon/något. Har jag uppfattat dig fel då?

Tänker du sluta att utgå från hur du själv tror och istället skriva något annat?

Nej, jag kommer verkligen inte skriva saker som inte stämmer för att ge igen. Men jag kan dra fram andra uppgifter från tråden som inte är smickrande för Lena för att bevisa en poäng. Att jag har lika stor rätt att skriva och tro på saker utan att bli anklagad för att sprida fantasier och lögner för att jag utgår från ostyrkta och obevisade inlägg.

Det görs ju samma sak om SD och det är ingen som anklagar de skribenterna för att sprida lögner eftersom de utgår från ostyrkta inlägg.
Dubbelmoral gör mig arg.
Citera
2019-05-26, 10:57
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quillin
Du får gärna förklara hur du menar jag missleder tråden vid att upprepa bl.a. dina inlägg från snart ett år sedan som visar att det finns inga belägg för det du påstår? Om dessa inlägg som ska bevisa att du framför fakta finns får du gärna länka till dessa.

Du frågade i en annan post hur jag vet att det du hävdar är felaktigt. Det är eftersom det inte kommit information om detta i tråden tidigare. Det vi fått veta är att JH hade ”en komplicerad relation och livssituation”, att det skulle vara att han var gift med barn är din spekulation. ML verkar lite mer oklar men det verkar på de som undersökt detta närmre att han inte längre var gift/pågående skilsmässa när han började träffa LW. Så det är ”bara” SD vi vet har varit gift när han träffade LW. Det blir då fel när du nu diskuterar utifrån att hon haft förhållanden med tre gifta män.

Det skulle absolut kunna vara så att de varit gifta när de sågs, men det har inte framkommit i tråden.

Jag är för att allt diskuteras i tråden, men en förutsättning för en bra diskussion är att den byggs på sådant som framkommit och inte misstolkningar.

Att JH hade en "komplicerad livssituation" är inte det enda inlägget. Det fanns fler som var mer tydliga om att han var gift och att han och hans hustru var i samma församling som Lena.

Men sedan var Lena tvungen att lämnade församlingen p.g.a. kontroverser så där hintades det om att hennes affär med en gift församlingsmedlem kan ha varit bidragande faktor. Är det ingen som känner igen dessa uppgifter?

Varför skulle man utgå från att någon är gift utifrån bara ett luddigt och otydligt inlägg som att "han hade komplicerad livssituation"?
Det komplicerade kan faktiskt handla om annat än giftermål.
Citera
2019-05-26, 11:01
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Problemet är att man kan inte veta i nuläget varför hon blev mördad. Hennes beslut i livet kan mycket väl ha lett fram till mordet.
Om SD känner att han förlorat sin familj på grund av sin affär och hon sedan lämnar honom kanske han såg rött.
Kan tipsa om dokumentärer som "Scorned" och "Deadly affairs" som handlar om riktiga fall där förbjudna affärer lett till mord.

Det kan också vara att hennes affärer inte har med mordet att göra.
Men vilket alternativ som stämmer är för tidigt att avgöra.

Du vill ha det till att L*n* provocerade GM? Även om hon gjorde det, så berättigar det inte till att mörda. En sån person är livsfarlig om man råkar säga eller göra något som är fel i hens ögon. En som mördat en gång, kan göra det igen.
Mordet på L*n* är utfört av en GM som var högst motiverad att släcka hennes liv. Hen hade möjlighet att ändra sig när L*n* kämpade för sitt liv under de ca 5 min som det sägs att skriken hördes.

De som lever nära GM kanske låter hen föra och de följer i dansen - precis vart hen vill. Det fungerar tills någon vill kliva av?
Citera
2019-05-26, 11:09
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Du vill ha det till att L*n* provocerade GM? Även om hon gjorde det, så berättigar det inte till att mörda. En sån person är livsfarlig om man råkar säga eller göra något som är fel i hens ögon. En som mördat en gång, kan göra det igen.
Mordet på L*n* är utfört av en GM som var högst motiverad att släcka hennes liv. Hen hade möjlighet att ändra sig när L*n* kämpade för sitt liv under de ca 5 min som det sägs att skriken hördes.

De som lever nära GM kanske låter hen föra och de följer i dansen - precis vart hen vill. Det fungerar tills någon vill kliva av?

Mord är aldrig berättigat. Jag är t.o.m. emot dödsstraff så varför skulle jag tycka att en icke-kriminell kvinna med tre barn kan mördas.

Jag försöker bara hitta motiv och vad som kan ha hänt. Vad som ledde fram till mordet o.s.v.
Alla får göra misstag, Lena verkar ha varit en godhjärtad och varm person men fattade en del fel beslut (enligt mig). Det är väldigt intressant tycker jag att ta reda på så mycket som möjligt om alla fall jag följer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in