2019-05-31, 15:15
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Alla avundsjuka losers fortsätter att spy galla!

Greta dominerar i Wien: Greta Thunberg full speech at the Austrian World Summit in Vienna

Undrar om det är avundsjuka eller realism?

Det är samma människor som hyllar Greta som är ansvariga för det hon talar sig varm för. GT har blivit allas gemensamma räddningsplanka. Det ägnas mer tid åt att hylla henne än kraft åt att verkligen göra något.
2019-05-31, 15:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan

Det är samma människor som hyllar Greta som är ansvariga för det hon talar sig varm för. GT har blivit allas gemensamma räddningsplanka. Det ägnas mer tid åt att hylla henne än kraft åt att verkligen göra något.

Som jag skrev tidigare i tråden så ser jag för egen del helst att den s.k. mänskligheten tar död på sig själv. Däremot beundrar jag ett ärligt engagemang. Vad gäller Greta är jag övertygad om att hon handlar av övertygelse. Som jag också skrev tidigare i tråden känner jag också folk som bekräftar att det är som hon säger och som har kompetensen att avgöra detta.
2019-05-31, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan

Här håller jag med!
Jag väntar på det första klimatpolitiska beslutet där Greta varit inspiratör.
Men det kanske inte kommer, det vi sett hittills har bara varit hyckleri.
2019-05-31, 16:00
Medlem
Ord och inga visor och samtidigt befriande osvenskt utan pekpinnar och PK.

Den danska journalisten Mikael Jalving vill anmäla Malena Ernman till polisen efter att läst hennes bok.

https://www.bt.dk/anmeldelser/slagter-greta-thunberg-bog-jeg-har-lyst-til-at-melde-moren-til-politiet

Mikael Jalving mener, at moren fokuserer for meget på at gøre Greta Thunberg til en stjerne i stedet for at fokusere på, hvorfor begge hendes døtre er så syge og har en ekstrem trang til at redde verden.

Men samtidigt være bevidst om, at hun, ifølge Mikael Jalving, indgår i en form for 'djævlepagt' med sin mor.

»Familien er i dyb krise, og moren har slet ikke forstået det. Bogen skulle ikke have været udgivet, men man skulle i stedet have forsøgt at hjælpe familien. Bogen er et råb om hjælp,« siger Mikael Jalving. Slut citat.

Djävulspakt med sin morsa. Jo jo.
2019-05-31, 16:03
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Som jag skrev tidigare i tråden så ser jag för egen del helst att den s.k. mänskligheten tar död på sig själv. Däremot beundrar jag ett ärligt engagemang. Vad gäller Greta är jag övertygad om att hon handlar av övertygelse. Som jag också skrev tidigare i tråden känner jag också folk som bekräftar att det är som hon säger och som har kompetensen att avgöra detta.

Problemet är mänskligheten, i allt alltid. GT spelar inte, men det gör alla påhejare runt omkring och det kommer att bita tillbaka i sinom tid.
2019-05-31, 16:15
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Ord och inga visor och samtidigt befriande osvenskt utan pekpinnar och PK.

Den danska journalisten Mikael Jalving vill anmäla Malena Ernman till polisen efter att läst hennes bok.

https://www.bt.dk/anmeldelser/slagter-greta-thunberg-bog-jeg-har-lyst-til-at-melde-moren-til-politiet

Mikael Jalving mener, at moren fokuserer for meget på at gøre Greta Thunberg til en stjerne i stedet for at fokusere på, hvorfor begge hendes døtre er så syge og har en ekstrem trang til at redde verden.

Men samtidigt være bevidst om, at hun, ifølge Mikael Jalving, indgår i en form for 'djævlepagt' med sin mor.

»Familien er i dyb krise, og moren har slet ikke forstået det. Bogen skulle ikke have været udgivet, men man skulle i stedet have forsøgt at hjælpe familien. Bogen er et råb om hjælp,« siger Mikael Jalving. Slut citat.

Djävulspakt med sin morsa. Jo jo.

Jo. Så är det ju. Om barnen hade haft samma symptom i en familj boende i en hyreskasern, där fadern var metallarbetare och modern undersköterska, så hade socialen omhändertagit dem för länge sedan... Nu när det är som det är, så får vi ändå vara glada åt att Greta sätter miljön och Sverige på kartan!
2019-05-31, 16:22
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brada2
Ja just det, du är sån som läser ”nyheter” på bloggar och tror det är på riktigt. Tänkte inte på det. Ja då sitter ju du inne med den ”äkta” informationen om Greta.
Förlåt mig.

Hur kan du ens ta dig själv på allvar? Ylar om fake news och länkar Expressen. Det är bortom all rimlig tvivel evisat att Greta har en stab bakom sig som gör det mesta åt henne. Tror inte ens hon kan oka sina egna tågbiljetter. Än mindre att hon kan betala för dem med sitt studiebidrag.
2019-05-31, 16:23
Medlem
Cunnilinguists avatar
Citat:
Slagter Greta Thunberg-bog: 'Jeg har lyst til at melde moren til politiet'

Citat:
»Jeg har mere lyst til at melde moren til politiet end at anmelde bogen i avisen. Det er rystende læsning.«

Citat:
»Bogen rummer en historie om svigt. På overfladen handler bogen om et sygt samfund, hvor vi drukner i forurening og materialisme, løgn og bedrag. Men moren, som også er forfatteren, er blind over for sine døtres sygdomme,« siger Mikael Jalving.

Citat:
»Jeg tænker 'stakkels pige'. Hun vil så gerne være voksen, men har ikke fået lov at være barn.

Citat:
»Familien er i dyb krise, og moren har slet ikke forstået det. Bogen skulle ikke have været udgivet, men man skulle i stedet have forsøgt at hjælpe familien. Bogen er et råb om hjælp,« siger Mikael Jalving.

Jag kan inte annat än att hålla med Mikael Jalving i kritiken. Det var förvisso ett antal månader sedan jag läste boken själv nu, men det torde vara uppenbart för var och en som läser den att det är något väldigt väldigt fel i familjen Thunberg/Ernman och det skulle nog vara i allas intresse om de gjorde ett avsteg från offentligheten och istället fokuserade på döttrarnas psykiska välmående.

Det är inga lätta psykiatriska diagnoser de blivit diagnosticerade med egentligen, och kanske är det rent av så som Mikael Jalving beskriver det, att Greta och hennes syster far riktigt illa av mamma Malenas omsorg och skulle må så mycket bättre om hon till exempel fick hjälp av socialtjänsten och kanske fick en avlastningsfamilj eller något?

Kan man inte bara skicka in en sån där orosanmälan till socialen om Greta och hennes syster far illa i och med deras dåliga psykiska hälsa? För är det inte så att socialtjänsten är skyldig att utreda varenda orosanmälan som kommer in på deras bord?
2019-05-31, 16:31
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Greta Thunberg blir hedersdoktor i oktober, Mons universitet i Belgien. (Wikipedia, DN)

Greta Almighty. Träffat statshuvuden, påven, kungen, statsministern, blivit hedersdoktor, nominerad till fredspriset och världskändis. På ett år har hon kommit längre än varenda forskare som har medverkat till IPCC:s rapporter gjort under sina karriärer. Då har hon inte ens slutat gymnasiet.

Fenomenet Greta och hysterin bakom henne säger mig en sak:

We truly live in Clownworld.

Honk honk.
2019-05-31, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Hur kan du ens ta dig själv på allvar? Ylar om fake news och länkar Expressen. Det är bortom all rimlig tvivel evisat att Greta har en stab bakom sig som gör det mesta åt henne. Tror inte ens hon kan oka sina egna tågbiljetter. Än mindre att hon kan betala för dem med sitt studiebidrag.
Kära Helge
Som vanligt så debatterar du med dig själv!
Jag har aldrig påstått att inte Greta har någon stab!
Det var inte jag som ”ylade”om fake news,det var min antagonist!
Jag bara svarade att jag inte hämtar mina nyheter från diverse bloggar.
Det låter som du är sekundärkränkt!
Idiot.
2019-05-31, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Greta Almighty. Träffat statshuvuden, påven, kungen, statsministern, blivit hedersdoktor, nominerad till fredspriset och världskändis. På ett år har hon kommit längre än varenda forskare som har medverkat till IPCC:s rapporter gjort under sina karriärer. Då har hon inte ens slutat gymnasiet.

Fenomenet Greta och hysterin bakom henne säger mig en sak:

We truly live in Clownworld.

Honk honk.
Hon har inte blivit utsedd till hedersdoktor ännu, men lagom till Nobelfestligheterna kan hon titulera sig doktor Thunberg. En mer hedervärd hedersdoktor står inte att finna.

Man kan väl säga att Greta Thunberg är något av en vattendelare. Vissa tror sig kunna se ner på henne, t.ex. i kraft av sin "position" på Flashback. Ni som ser ner på henne ser ingenting och förstår ingenting. Men sanningen är ju inte heller er kopp med te.
2019-05-31, 16:51
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jo. Så är det ju. Om barnen hade haft samma symptom i en familj boende i en hyreskasern, där fadern var metallarbetare och modern undersköterska, så hade socialen omhändertagit dem för länge sedan... Nu när det är som det är, så får vi ändå vara glada åt att Greta sätter miljön och Sverige på kartan!
Hon har väl inga direkta "symptom", tycker jag. Hon är sen i den fysiska utvecklingen, men det saknar ju betydelse eftersom hon antagligen inte ämnar fortplanta sig på många år ännu. Alla tjejer behöver inte obscent svänga runt med pattarna och röven som skökor redan i högstadieåren, det finns tillräckligt många av den sorten. Gretas kropp prioriterar antagligen hjärnkapaciteten. Åtskilliga "normala" människor har också avsevärda kroppsliga och mentala defekter som accepteras utan större åthävor.
Senast redigerad av Condottieri 2019-05-31 kl. 17:14.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in