2019-05-31, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Tjejfakta och Killgissning är olika ord för samma sak.

Aaahhh... könsneutralt där!
Citera
2019-05-31, 11:25
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Men hur förklarar du långhåriga män då?

Då kan du ju i alla fall erkänna att du skrev fel.

Jag har ju t.ex. bett om ursäkt till dig en gång. Du vet, ödmjukhet är ju en rätt attraktiv sak.
Ja men pudla om östrogen och hår då.

Kvinnor är förresten bättre på att erkänna fel. Det fungerar 100% i vår familj t.ex.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-05-31 kl. 11:34.
Citera
2019-05-31, 11:27
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ja men pudla om östrogen och hår då.

Artikeln du länkade handlade om att kvinnor tappar håret när dom blir äldre.
Du kanske borde ha läst den innan du länkade.

Men hur förklarar du män med långt hår?

Det går trender i utseende och allt handlar inte om biologi.
Citera
2019-05-31, 11:32
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Artikeln du länkade handlade om att kvinnor tappar håret när dom blir äldre.
Du kanske borde ha läst den innan du länkade.

Men hur förklarar du män med långt hår?

Det går trender i utseende och allt handlar inte om biologi.
Om du hade varit observant så hade du sett att alla långhåriga mäns hår är ganska lika: vågigt, klent, fjunigt. En del kvinnor har sådant hår, men de flesta kvinnor har kraftfullt vackert lysande hår. Tack vare östrogen. Män kan visst ha långt hår, men de måste alltid dölja det i en knut, piska, eller liknande, för det är riktigt fult när det hänger över axlarna.

Sluta fråga mig saker som du själv kan googla fram. Jag är inte din pappa. Även om du verkar behöva en.
Citera
2019-05-31, 11:33
Medlem
Citat:
Aha, du är en fascist. Då blir det svårt för mig att argumentera.

Kvinnorna i den här tråden måste vara de underligaste på hela FB. jag räknar skotittare till kvinnorna.

Att du inte hittar några goda argument kan ju bero på att du har fel och är dåligt påläst. Du vet ju uppenbarligen inte vad fascist är.
Citera
2019-05-31, 11:34
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Om du hade varit observant så hade du sett att alla långhåriga mäns hår är ganska lika: vågigt, klent, fjunigt. En del kvinnor har sådant hår, men de flesta kvinnor har kraftfullt vackert lysande hår. Tack vare östrogen. Män kan visst ha långt hår, men de måste alltid dölja det i en knut, piska, eller liknande, för det är riktigt fult.

Sluta fråga mig saker som du själv kan googla fram. Jag är inte din pappa. Även om du verkar behöva en.

Själv har jag sjukt tjock hår faktiskt.

Ok, östrogen påverkar håret. Det erkänner jag.

Men det förklarar inte diverse hårtrender.

Så, hur var det med färgen rosa nu då?
Citera
2019-05-31, 11:35
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Att du inte hittar några goda argument kan ju bero på att du har fel och är dåligt påläst. Du vet ju uppenbarligen inte vad fascist är.
"Tyvärr. Den breda massan av män är bara en genetisk återvändsgränd.". Äkta fascism i sin naknaste form. Kommer formuleringen från Hitler eller Mussolini? Bara undrar.
Citera
2019-05-31, 11:35
Medlem
Citat:
Själv har jag sjukt tjock hår faktiskt.

Ok, östrogen påverkar håret. Det erkänner jag.

Men det förklarar inte diverse hårtrender.

Det kommer du inte ha så länge, hahaha... jag hade med tjockt hår tills jag var 25 ungefär.
Citera
2019-05-31, 11:36
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Det kommer du inte ha så länge, hahaha... jag hade med tjockt hår tills jag var 25 ungefär.

Jag är närmare 40 så...
Citera
2019-05-31, 11:39
Medlem
Citat:
Jag är närmare 40 så...

Där ser man, det kan man inte tro!

Okej, en del klarar sig. Det är ju ärftligt det där.
Citera
2019-05-31, 11:39
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Hälften av mina tjejer älskar rosa, hälften avskyr den färgen. Min son hatar rosa. jag har aldrig haft en rosa sak i hela mitt liv, men min fru har en laxrosa jacka som hon är perfekt i. Det existerar knappt några rosa bilar eftersom ingen vill köpa dem. Vår grannes hus är rosa och det är OK men lite löjligt. Rosa var inne bland manliga kläder på 1890-talet. En snoffsig Östermalmskille kan ha en rosa skjorta eller rosa slips, men inte en raggare eller polis. Något mer onödigt du vill veta?

Du är min första groupie på FB. Jag tror du är lite kär.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-05-31 kl. 11:42.
Citera
2019-05-31, 11:43
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Hälften av mina tjejer älskar rosa, hälften avskyr den färgen. Min kille hatar rosa. jag har aldrig haft en rosa sak i hela mitt liv, men min fru har en laxrosa jacka som hon är perfekt i. Det existerar knappt några rosa bilar eftersom ingen vill köpa dem. Vår grannes hus är rosa och det är OK men lite löjligt. Rosa var inne bland manliga kläder på 1890-talet. En snoffsig Östermalmskille kan ha en rosa skjorta eller rosa slips. Något mer onödigt du vill veta?

Du är min första groupie på FB. Jag tror du är kär.

Nja, var bara intresserad då du har sagt att könsskillnader beror 99% på biologi.

Har för mig att de flesta seriösa forskare brukar säga att de tror att det är 50/50 mellan biologi kontra sociala konstruktioner.

Inte kär, mest fascinerad.
Du påminner lite om en karikatyr av Patrick Bateman. Det är inte en komplimang. Men absolut en intressant persona.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in