2019-05-31, 10:48
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Du har inte läst artikeln va?

Det står inget om könsskillnader. Däremot vad dom olika hormonen gör. Hormoner som både män och kvinnor har.
Artikeln handlade om att kvinnor tappar hår när dom bir äldre. Alltså, det du sa att dom inte gör.

Män har inga svårigheter att spara ut hår. Jag har t.ex nästan lika långt hår som min sambo.

Däremot har testosteron att göra med om män blir flintisar. Men nu blir ju inte alla män flintisar.
Kvinnor tappar dock också håret när dom blir äldre. Ofta inte lika mycket som män dock, men även vissa kvinnor blir flint när dom kommer upp i hög ålder.

Och du; det var du som skrev att kvinnor inte har testosteron så tror att du ska vara lite ödmjuk när det kommer till kunskapsluckor.
Män har tio gånger så mycket testosteron som kvinnor. Glömde du det, eller visste du inte det?

Vad sägs om lite hederlighet nu, en pudel av dig om kvinnors hår?
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-05-31 kl. 10:51.
Citera
2019-05-31, 10:49
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Män har tio gånger så mycket testosteron som kvinnor. Glömde du det, eller visste du inte det?

Vad sägs om lite hederlighet, en pudel av dig om kvinnors hår?

Vad sägs om en hederlig pudel från dig om att kvinnor har testosteron?
Citera
2019-05-31, 10:50
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Vad sägs om en hederlig pudel från dig om att kvinnor har testosteron?
Visa var jag påstår det.

Jag tycker det generar intelligensen i den här tråden när du använder din och din frus hårlängd som bevis för att jag har fel, när vem som helst kan googla fram att jag har rätt. Varför väljer du alltid hopplösa frågor att debattera i? Gillar du att vara loser? Det finns sådana personer, jag känner några.
Citera
2019-05-31, 10:54
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LizDahl88
Vi tjejer är bättre än er killar på allt annat... vi är smartare, bättre utbildade, högre smärttröskel, bättre på att kommunicera. Har flera viktiga relationer (alltså inte sexuella)
Vi har lättare att lära...

Ni är bra till att ligga med och att skydda oss när någon vill våldta oss...
Ni är också bra på att "jaga mat" LOL

Annars vet jag inte varför man ska ha en man....

Tjejer är så mycket bättre...

Snart finns det en lösning på fortplantningen och när detta sker så är ni killar helt överflödiga....

Girl power...
Måste vara jobbigt för dig att träffa män när du är så överlägsen.

Girl power, önskar man kunde se den i en enda topplista på jorden. Den mesta Girl Power jag någonsin sett är Spice Girls. Det säger väl allt. Men visst, Posh Spice lyckades gifta sig med en bra fotbollsspelare. Hon fick allt som kvinnor drömmer om.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-05-31 kl. 11:02.
Citera
2019-05-31, 10:55
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Jo men vänta och se... nu kommer dom! Bara gamla gubbar på den listan ju.
Konstigt, tyckte du sa att kvinnor dominerade bland svensk litteratur. Men det var Tjejfakta alltså.
Citera
2019-05-31, 10:56
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Du skiljde ju inte på män och kvinnor sa du? Du har försökt att tala om för oss här flertalet gånger att du inte sysslar med att se könet utan individen. Varför måste vi andra skilja så på män och kvinnor och fokusera på könet?! Brukar du gasta om.

Vad hände här kan man fråga sig?
tjejer är extremt dåliga på fakta, både i den här tråden och i verkligheten. Därav hånkänslan i ordet Tjejfakta.

Kvinnor och män är olika och bra på olika saker. Men lika mycket värde. 23e gånger jag skriver det. Det går verkligen in genom ditt ena öra och ut genom det andra.
Citera
2019-05-31, 10:58
Medlem
Citat:
Konstigt, tyckte du sa att kvinnor dominerade bland svensk litteratur. Men det var Tjejfakta alltså.

Nej, det var faktiskt en killgissning.
Citera
2019-05-31, 10:59
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Visa var jag påstår det.

Jag tycker det generar intelligensen i den här tråden när du använder din och din frus hårlängd som bevis för att jag har fel, när vem som helst kan googla fram att jag har rätt. Varför väljer du alltid hopplösa frågor att debattera i? Gillar du att vara loser? Det finns sådana personer, jag känner några.

Citat:
Jag behöver inte förklara varför kvinnor är sämre än män. Hade jag och andra vetat det hade naturligtvis inte den här tråden behövts. Män har testosteron som bygger muskler. Kvinnor har inte det. Det finns ändå på allvar personer som tycker att kvinnor ska stöta kula och boxas. Det tycker inte jag.

Du tar ju dig själv som exempel hela tiden så...

Men hur förklarar du långhåriga män då?
Har dom ett överskott av östrogen kanske?

Det är ju löjligt att hävda att vissa utseende-normer har med biologi att göra.

Hur var det nu, är tjejers fascination för färgen rosa också biologisk?
Citera
2019-05-31, 10:59
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Måste vara jobbigt för dig att träffa män när du är så överlägsen.

Girl power, önskar man kunde se den i en enda topplista på jorden. Den mesta Girl Power jag någonsin sett är Spice Girls. Det säger väl allt.

Ja, Spice Girls som skrev sina egna låtar.
Citera
2019-05-31, 11:01
Medlem
skotittares avatar
Citat:
tjejer är extremt dåliga på fakta, både i den här tråden och i verkligheten. Därav hånkänslan i ordet Tjejfakta.

Kvinnor och män är olika och bra på olika saker. Men lika mycket värde. 23e gånger jag skriver det. Det går verkligen in genom ditt ena öra och ut genom det andra.

Ok, så vad är kvinnor bättre på än män?

Det måste ju vara evolutionärt rätt puckat att skapa två kön där den ena är bäst på allt menar jag...
Citera
2019-05-31, 11:07
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ja, Spice Girls som skrev sina egna låtar.
Så hittills i tråden har vi kallvattensimning, hundspann, löpning i berg på topplistan över vad kvinnor är bättre än män på. Och nu lägger du till Spice Girls. OK.

Not: alla Spice Girls låtar är skrivna tillsammans med män t.ex Matt Rowe och Richard Stannard. I själva verket gjorde de det mesta:
Citat:
https://spicegirls.fandom.com/wiki/Matthew_Rowe
"We have to kind of steer it". It was very different for different tracks really. Some of them were when we were all jamming in the room. We'd just put up some drum sounds and start making things up. On other tracks me and Richard would prepare something beforehand and play it to them. We'd have some lyrics and make them write the second verse"
Citera
2019-05-31, 11:09
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ok, så vad är kvinnor bättre på än män?

Det måste ju vara evolutionärt rätt puckat att skapa två kön där den ena är bäst på allt menar jag...
En ganska så konstig fråga på sidan 331 i en tråd som heter "Är kvinnor bättre än män på något?".

"Evolutionärt puckat" är samma sak som utdöd ras. Tycker det går rätt bra för människan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in