2019-05-30, 18:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja diskussionen om "systerskapet" verkar som tur är över.

Ok, det är den. Jag bjuckar..
Citera
2019-05-30, 18:56
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Det var bara ett exempel Helge. Fördelningen är ca 60/40 mellan män och kvinnor i musikbranschen. På beslutsfattande positioner däremot är könsfördelningen mer skev. Vilket är en del av problemet.

Tycker faktiskt dina inlägg åskådliggör problemet med kulturmännens attityd till kvinnor rätt bra. Översitteri och förminskande. Frågan är om förmågan är förvärvad eller om män bara är bättre på det rent biologiskt?

Varför är det ett problem? Är det ett samhällsproblem att fler kvinnor än män är socialsekreterare? Vad leder detta problem till?
Senast redigerad av Helge.Palmcrantz 2019-05-30 kl. 18:59.
Citera
2019-05-30, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Varför är det ett problem? Är det ett samhällsproblem att fler kvinnor än män är socialsekreterare? Vad leder detta problem till?

Problemet är att män och kvinnor inte får samma förutsättningar. Det håller till och med din idol Jordan Peterson med om. Förhållanden i världen och än mindre i musikindustrin, är inte av Gud givna, ser du. Men det är en annan tråd.
Citera
2019-05-30, 19:05
Avslutad
Citat:
Problemet är att män och kvinnor inte får samma förutsättningar. Det håller till och med din idol Jordan Peterson med om. Förhållanden i världen och än mindre i musikindustrin, är inte av Gud givna, ser du. Men det är en annan tråd.

Var snäll utveckla..
Citera
2019-05-30, 19:08
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Så du menar att män och kvinnor får olika förutsättningar i vården för att det jobbar fler kvinnor än män i vården?
Citera
2019-05-30, 19:09
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Överrepresentation. 95% av alla aktiva låtskrivare är ju män så de borde ju ligga högre i så fall. Alltså är kvinnor bättre, relativt sett. Bara 5% av låtskrivarna är kvinnor men de står för 25-30% av hitlåtarna.
Hur hittade du på dessa siffror? Jag tittade själv precis på topp-30 2018, och alla var skrivna av män, utom 3-4 st där den kvinnliga sångerskan kommit med som låtskrivare. Inte en enda låt var skriven av bara kvinnor.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-05-30 kl. 19:11.
Citera
2019-05-30, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Hur hittade du på dessa siffror? Jag tittade själv precis på topp-30 2018, och alla var skrivna av män, utom 3-4 st där den kvinnliga sångerskan kommit med som låtskrivare. Inte en enda låt var skriven av bara kvinnor.

Top 30 var? Afghanistan?
Citera
2019-05-30, 19:17
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Top 30 var? Afghanistan?
För jobbigt att leta i tråden? Topp-30 världen naturligtvis.

Ser att du följer den vanliga kvinnliga logiken i just den här tråden genom att inte besvara en enda fråga, aldrig komma med fakta, och enbart välja att kommentera meninglösa OT-utvikningar. Jag stryker därför ditt sak-påstående som falskt. Men det visste jag redan.

.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-05-30 kl. 19:19.
Citera
2019-05-30, 19:20
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Fast bättre på föräldraskap och bättre föräldrar är inte nödvändigtvis samma sak. Män kan vara bättre föräldrar medans kvinnorna är bättre på föräldrarskapet, alltså oftare.

Ahh så mängd säger nödvändigtvis inte så mycket om kvalité, förmåga eller talang?
Citera
2019-05-30, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
För jobbigt att leta i tråden? Topp-30 världen naturligtvis.

Ser att du följer den vanliga kvinnliga logiken i just den här tråden genom att inte besvara en enda fråga, aldrig komma med fakta, och enbart välja att kommentera meninglösa OT-utvikningar. Jag stryker därför ditt sak-påstående som falskt. Men det visste jag redan.

.

Hade du läst tråden så hade du sett att det var ett exempel på underrepresentation.
Och även att fördelningen är 60/40 mellan män och kvinnor i musikbranschen.
Men du verkar följa den manliga logiken att förutsätta att alla andra utom du själv är idioter.
Jag stryker därför dina inlägg som kill-gissningar.
Klädsamt. Inte.
Korkat. Ja.
Tips från coachen: Försök lyssna lite mer och snacka lite mindre.
Citera
2019-05-30, 19:32
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Hade du läst tråden så hade du sett att det var ett exempel på underrepresentation.
Och även att fördelningen är 60/40 mellan män och kvinnor i musikbranschen.
Men du verkar följa den manliga logiken att förutsätta att alla andra utom du själv är idioter.
Jag stryker därför dina inlägg som kill-gissningar.
Klädsamt. Inte.
Korkat. Ja.
Tips från coachen: Försök lyssna lite mer och snacka lite mindre.
En kvinna kan inte coacha en man, det är emot alla naturlagar.

Självklart, när jag listar fakta så är det killgissningar. När jag frågar dig om varifrån du fått din fakta så svarar du dig inte. För du har hittat på dem. Fakta och kvinnor är som olja och vatten, de stöter bort varann. Det är en ledtråd till varför ni inte klarar av någonting på elitnivå.

Sedan försöker du styra debatten med härskartekniker. Mycket sådant från kvinnorna i den här tråden. När fakta saknas kör man kvinnlig list. Sorry, fungerade bara på biblisk tid. Det är bara kvinnor som går med på att styras med härskartekniker.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-05-30 kl. 19:36.
Citera
2019-05-30, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Var snäll utveckla..

Då hamnar vi utanför trådens ämne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto