Citat:
Ursprungligen postat av
Frigjord
Sexuell läggning har ju väldigt mycket med religion att göra, f.ö., på så sätt att många religioner förhåller sig mycket explicit till sexualiteten, alldeles oavsett vad t.ex. Ruskigbuss anser om den saken.
Vad jag anser om det har inget med saken att göra. Men, bögar kan inte på något sätt anses ha någon som helst kallelse att följa någon särskild religion.
Tråden handlade alltså INTE om religioners förhållande till homosexualitet, vilket självklart är en viktig fråga att diskutera i religionsforumet.
Eftersom vi nu är på Flashback får jag väl också notera att jag varken är troende eller homosexuell så frågan berör inte mej på något som helst sätt rent personligt.
Däremot anser jag att de som nu vill diskutera religion skall få göra det utan att lustigkurrar skapar tramstrådar. Som mod är det min uppgift att städa bort sånt skit. Vilket jag gör.
Man kan möjligen tycka att jag skulle vara mer diplomatisk och finkänslig, men en användare som ständigt skapar tramstrådar har lite mindre rätt att kräva detta, och dessutom tillhör jag den sortens mods som inte riktigt tror på att curla användare.