2019-05-29, 19:30
Medlem
Fy fan på ren svenska, visste inte att deltagare blir så sjuka efter programmet. De som röstades ut tidigt får ju nästan vara glada att vistelsen blev kort.

https://nojeslivet.newsner.com/tv/robinson-deltagarna-svart-sjuka/

Citat:
Även Lucas Crespo Peñalaoza har också fått sjukskriva sig efter hemkomsten till Sverige. I hans fall handlade det om ett sår på vaden som blev så infekterat att han trodde att han skulle behöva amputera bort benet.
– Jag har knappt kunnat stå på benet för smärtan och huden har blivit blå. Jag har även fått ta väldigt stark penicillin och göra en operation för att sy ihop sår. Jag trodde nästan att jag skulle få amputera bort benet för att det gjorde så ont. Jag har knappt kunna röra mig så det har varit fruktansvärt, säger Lucas till Aftonbladet.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2019-05-29 kl. 19:32.
Citera
2019-05-29, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CSHamilton
Det är inte att man inte orkar lyssna på honom, det är hans kroppsspråk och sättet han säger saker på som känns som naglar mot en griffeltavla.

Adnilson var 100x värre att lyssna på. Man förstod ungefär 20%

/C
Någon sa: En vis man pratar när han har något bra att säga medan en idiot pratar bara för att säga något...

Såna som Adnilson och Emilio sa sån som alla visste eller så var det något som inte stämde. Båda är lågutbildade...

Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Nick kör vidare på sin föreläsningsturné nu med ett nytt tema - "Robinson 3:e gången gillt 2020"
Klockren!

Han är så pinsam bra att han åkte hem
Citera
2019-05-29, 22:53
Medlem
Säga vad man vill men 500,000 inte mycket!
Citera
2019-05-29, 23:07
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidarquintar
Säga vad man vill men 500,000 inte mycket!

drygt 50% skatt på det också va
Citera
2019-05-29, 23:33
Medlem
Citat:
Frågan kvarstår, vilken immunitetstävling hade jag förlorat i? Och mot vem?

Nej produktionen hade gjort allt för att ge mig tävlingar jag kunde vinna i. Jacob var svinlack när jag åkte, ojjade sig om att min taktik är den enda unika genom samtliga säsonger av Robinson. Men faktum kvarstår att där och då var jag helt övertygad om att vinnaren skulle röstas fram. Därav kravet på att mina räkningar betalades för den månaden. Väldigt rimligt och helt övertygad att de skulle möta kravet.

/ C

Givetvis var delar av produktionen glada. Du skapade drama! Dock var din taktik dömd att misslyckas från början, den hade funkat i ett rent prestationsbaserat spel möjligtvis, men inte i Robinson.

Om man vill gå långt har man förstånd nog att inte säga vad man tänker, i synnerhet om det man tänker är i stil med ”hon är kort och tjock”, eller ”han är en korvgubbe”.

Gällande tävlingarna hade absolut både Lucas och Adnilson kunnat ge dig en match i alla tävlingar där inte logiskt tänkande var inblandat.
Citera
2019-05-29, 23:44
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Hamiton själv förbereder sig för sitt livs största (och första) mål i rätten då han skall stämma Mastiff och TV 4 för att dom höll sig till reglerna och inte vek sig för utpressning.

Haha!

Mitt i prick!

Men seriöst så undrar jag varför det är sådan fokus på att deltagarna har dåligt med mat. Det gör ju sämre tv desto mindre mat de har. Jag förstår givetvis att produktionen inte kan bjuda på kanelbullar men man kanske kan se till att de har större möjligheter till jakt och fiske samt mer tillgång till matpriser i tävlingar?

Dåligt med mat = dålig tv och sedan blir deltagarna sjuka. Det finns ingen vinst i det.
Citera
2019-05-29, 23:58
Medlem
Citat:
Då alla inte fanns med i genomgången så har jag tagit reda på vad övriga gör för tillfället.

Har jag förstått det rätt så sitter Emilio inte under korkeken, men väl på den lokala pizzerian och trycker i sig Kebab-pizzor. Han har vägrat flytta sig från sitt bord efter hemkomsten från Fiji.

Bonnie sågs sist jagades en råttflock genom Stockholms gator. Det ryktas att hon fått med dessa lurviga krabater hem i resväskan.

Hamilton har låtit meddela att Lucas säljer korv från låda på magen utanför Friends. Hamiton själv förbereder sig för sitt livs största (och första) mål i rätten då han skall stämma Mastiff och TV 4 för att dom höll sig till reglerna och inte vek sig för utpressning.

Sophie är tillbaka hos sin Sugermummy i förorten utanför Los Angeles och denna vecka så är hon PT och funderar på vilken fin titel hon nästa gång skall sätta på sitt liv som en något åldersstigen Suger babe.

Suzana sågs balansera på brospannet längs ölandsbron, direkt efter hemkosten från Fiji och har därefter inte synts till.

Jannike har lämnat veganismen och blivit luftarian. Hon syntes senast i tunnelbanan iklädd en T-shirt med texten, "Det går visst att leva på bara luft - Min hjärna är beviset!"

Nick kör vidare på sin föreläsningsturné nu med ett nytt tema - "Robinson 3:e gången gillt 2020"

Mathias ryktas ha fått franchisingen för att leverera renar till tomten i framtiden. Han funderar på satsa på fler och nya marknader. Lappland känns för litet.

Sist men inte minst Arga snickaren sägs enligt helt säkra källor ha setts i en badtunna hemma hos Martin Timell.

Det var härligt att lägga sig med ett leende på läpparna. Här hade du lyckats
Citera
2019-05-30, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mensverket
Linn Lund, 29

Rent hälsomässigt har Linn mått bra efter vistelsen på Fiji. Men hon har fått en del hatkommentarer, vilket sårat henne rejält vissa gånger. Hon menar på att tittarna inte lär känna dem på riktigt och det hon sagt på tv kan misstolkas.
Har svårt att tro detta eftersom hon verkade sympatisk mm. Hon har heller aldrig varit nedlåtande eller elak, inte svikit någon.
Citera
2019-05-30, 09:10
Medlem
muneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mensverket
Sebastian Larsson, 31

Friskis & Svettis-chefen Sebastian har haft en hel del problem med hälsan efter Robinson. Till en början hade han svårt för höga ljudnivåer och folksamlingar. Dessutom drabbades han av proteinbrist, problem med magen och hade svullna benleder.
Nu är inte jag läkare men proteinbrist är väl ingen medicinsk diagnos? Det är väl bara att äta protein.
Citera
2019-05-30, 11:04
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Givetvis var delar av produktionen glada. Du skapade drama! Dock var din taktik dömd att misslyckas från början, den hade funkat i ett rent prestationsbaserat spel möjligtvis, men inte i Robinson.

Om man vill gå långt har man förstånd nog att inte säga vad man tänker, i synnerhet om det man tänker är i stil med ”hon är kort och tjock”, eller ”han är en korvgubbe”.

Gällande tävlingarna hade absolut både Lucas och Adnilson kunnat ge dig en match i alla tävlingar där inte logiskt tänkande var inblandat.

Men ar du helt efterbliven? Alla mina kommentarer var i synken. Tror du jag gick omkring och skrek korvgubbe och kort och tjock? Ingen deltagare varken horde eller sag nagot av det forrens pa tv.

Braket i laget utmynnades nar de rostade bort anna. Och det var mycket laget gjorde och sa om anna som inte kom med i TV.

Nej varken penaloooza eller strandpojken hade gett mig en match i nagon fysisk tavling.

/C
Citera
2019-05-30, 11:17
Medlem
Citat:

Nej varken penaloooza eller strandpojken hade gett mig en match i nagon fysisk tavling.

/C

Ofan..
Vilken tävling tyckte du att du va bra i??
Du klara nån töntig magövning och kasta nåt jävla turkast med en yxa! Resten va du rätt kass på!

Dina ”skutt” i vattnet på lagtävlingen var ju så pinsamma att du fick säga att du ”fejka”😂

Nah.. dina insatser va ganska mediokra för att dra slutsatsen att du vunnit allt🤷‍♂️
Citera
2019-05-30, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Har svårt att tro detta eftersom hon verkade sympatisk mm. Hon har heller aldrig varit nedlåtande eller elak, inte svikit någon.
Det är Linn du pratar om, är du ironisk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in