2019-05-29, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horby-kvinnan
Greta Thunbergs kamp blir film – stort världsintresse

https://www.expressen.se/noje/greta-thunberg-blir-film-visas-pa-svt/Jävligt kul med en sån här artikel med tanke på de otaliga jantelagen-fånar i tråden vilka med näbbar och klor på dumpretentiöst vis kämpar för att förminska och och förlöjliga Greta. Hehe.

Det har ingenting med jantelag att göra men du förstår inte bättre eftersom du är vänster och feminist och då blir det som det blir, ungefär som hysteriska Malena.
Men för all del njut av Pr-kampanjen som vänstern kör, ingenting är heligt nu kör ni barn och ungdomar.
2019-05-29, 11:20
Medlem
Första gången jag såg Greta prata visste jag inte hennes ålder. Jag uppskattade åldern till en tjej i 9-10 års åldern. Jag blev förvånad när jag såg att hon är 16 år. Hon pratar som en 10-åring och hennes kroppsspråk är likt en 10-åring.

Fler som tänkt likadant?
2019-05-29, 11:26
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
Första gången jag såg Greta prata visste jag inte hennes ålder. Jag uppskattade åldern till en tjej i 9-10 års åldern. Jag blev förvånad när jag såg att hon är 16 år. Hon pratar som en 10-åring och hennes kroppsspråk är likt en 10-åring.

Fler som tänkt likadant?
Det är en allmän reflektion skulle jag säga. Men det är också orsaken till att hon används. Hon ger intryck av att vara ett litet barn som säger ”kloka” saker.
2019-05-29, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det är en allmän reflektion skulle jag säga. Men det är också orsaken till att hon används. Hon ger intryck av att vara ett litet barn som säger ”kloka” saker.

Det är det perfekta alibit, alla som ifrågasätter denna sjuka kampanj är djävulen själv.
2019-05-29, 12:03
Medlem
Giant Squids avatar
Lite roligt att Terminator instagrammar att han blev starstruck av att möta Greta.
Men det är väl inte första gången dom möts?
Kul och se Fridays 4 futore aktionen i Jerusalem som samlat både Israeliska och Palestinska barn som får dem att kanske omvärdera sin konflikt.
Minigretor poppar upp överallt tom, i Nigeria.
En liten Gretaarme som kommer kunna avlasta henne.
Bra att hon släpper sin bok så hon kan dra in lite pengar till att kunna leva som hon lär. Pengar lär gå åt till bla, vakter som kan skydda henne från alla Breivikliknande galningar som ventilerat sitt hat mot henne.
Hon skapar förutsättningar och ringar på vattnet inte bara i klimatsammanhang något den mindre begåvade verkar att ha svårt att förstå. Hon ger kraft åt ungdomen att inte svälja allt politiker säger eller gör. Hon ger röst åt de små människorna. Hon inger hopp åt unga tjejer att dom kan göra annat än och pluta med läpparna i sociala medier. Samt hon ger hopp åt både barn och vuxa med funktionsvariationer att deras röst räknas också och att ingenting är omöjligt.
2019-05-29, 14:05
Medlem
GormDenGamles avatar
En dokumentär om henne nu också. De mjölkar något så jävligt!
Låt henne vara barn, för helvete!!
2019-05-29, 14:06
Medlem
Tsarevitjs avatar
Denna vidriga, kalla, blåsiga och regniga maj. Typiskt GRETA-väder, sånt som klimatalarmisterna anser vara det normala tillståndet. Jag längtar tillbaka till förra årets varma, goa JIMMIE-sommar
2019-05-29, 19:30
Medlem
Tsarevitjs avatar
Såg just på TV4-nyheterna. Det är tydligen vanligt att skolan gör en orosanmälan till Socialtjänsten, om ett barn stannar hemma och inte kommer till skolan. Borde inte rektorn göra det i det här fallet? Jag antar att Greta fortfarande har skolplikt även om det är sista året.
2019-05-29, 20:32
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsarevitj
Såg just på TV4-nyheterna. Det är tydligen vanligt att skolan gör en orosanmälan till Socialtjänsten, om ett barn stannar hemma och inte kommer till skolan. Borde inte rektorn göra det i det här fallet? Jag antar att Greta fortfarande har skolplikt även om det är sista året.
Om du hade läst lite i tråden så kommer du se att detta redan avhandlats, säkert flertalet ggr,..
Och nej, jag tänker inte googla åt dig.
För mkt, circelresonemang.
2019-05-29, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tsarevitj
Troligtvis har hon beviljats ledighet av ansvarig lärare, om hon går i grundskolan men tror hon går i gymnasiet.
2019-05-29, 21:45
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Troligtvis har hon beviljats ledighet av ansvarig lärare, om hon går i grundskolan men tror hon går i gymnasiet.
Beviljas ledig? Varje fredag? Låter som tjänstefel, när vanliga barn inte får ett par dagar ledigt för att åka på semester med familjen.
2019-05-29, 21:57
Medlem
Soterns avatar
Jag skulle vilja likna detta äckliga utnyttjande av Greta vid pedofili. Det är inget sexuellt utnyttjande men ett politiskt och medialt utnyttjande av barn som knappast kan gagna henne på sikt.
Ungefär som när föräldrar tvingar sina barn att uppträda och ska se sådär gulliga ut på scen. Fy fan!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in