Citat:
Ursprungligen postat av
NorthernAngel
Tack för din redogörelse.
Det finns folk som jobbar och betalar skatt även i de värsta områdena, och de kan säkert vilja ha M eller SD för att skapa trygghet och kanske utvisa de värsta migranterna. De behöver inte vara rika; kanske kör någon taxi och skickar barnen till skola i en annan stadsdel men de är ju ändå oroliga för sina barn. De skötsamma ungdomarna märks ju inte lika mycket för de "hänger" inte vid tunnelbanestationen utan är hemma och spelar TV-spel eller gör läxorna. Områdena har ju också lågt valdeltagande och de arbetande röstar nog i större utsträckning men S och nu senast L försöker få bidragstagarna att gå och rösta på dem. De lurar nog i dem lite vad som helst på deras egna språk. Rösta S så får du ha 4 fruar!
Ja givetvis är inte alla i ett område stökiga och inte heller alla ungdomar. Men man bör minnas att barnomsorgen uppkom för städerna och industrier bidrog till att arbetarna inte kunde hålla koll på sina barn och att kvinnor av högre klass skapade barnträdgårdar och grupper för att barnen inte skulle driva omkring på gatorna utan tillsyn. Jag och många med mig i samhället har själva hängt på olika platser och varit trubbiga ungar. Och definitivt att många manipulerande ögontjänare till ungar ur bättre förhållanden häckar på platser där ungdomar samlas. Så har det alltid varit och kommer alltid vara. Alla har vi inte varit utstötta hemmasittare och det är absolut inte enbart barn från socioekonomiskt dåliga förhållanden som stökar eller ser mellanlandning mellan barndom och vuxenlivet som spännande.
Du kan inte utvisa barn bara för att media påstår att de är samhällets röta. Otrygghet skiftar beroende på vem du är i olika miljöer och när det gäller ungdomar så är de givetvis odrägliga och oberäkneliga pga omognad många gånger men det stämmer inte alls att otrygghet skapas av unga människor främst. Givetvis blir det däremot jobbigt att ha dålig attityd och tro att individer som lider av trots och uppförandestörningar kommer backa på det. Ja, dem som är fulspelare och bortskämda eller rädda hemifrån. Andra får du problem med. Med ungdomar så menar jag icke myndiga. Något är galet om man är tjugo år och är med trettonåringar. Så jag syftar givetvis på ungdomar i bemärkelsen att de inte kommer in på krogen.
Men självklart så ska ungdomsbrottslighet inte förminskas men de flesta offren är andra ungdomar i de otaliga draman och kicksökanden som sker. Därmed kan man inte hävda att dem som kommer råka ut för mest brott och diskriminering är de värsta förövarna. Blir man som vuxen otrygg av en massa 13-15 åringar är det dags att gå samman med andra vuxna och skapa aktiviteter och ställa krav på ungarna och deras föräldrar.
Vill förtydliga att jag inte förringar människors upplevelser av otrygghet och tycker givetvis inte att någon ska känna sig otrygg i sitt område, stad, kommun eller land. Tycker bara att det är fruktansvärt skenheligt att vägra lyssna på somliga för att sedan överdriva andras situationer. Varken skönmålning eller demonisering är den sanna bilden. Man kan för fan inte lyfta fram en massa skitmän i någon jävla antirasistisk propaganda för att sedan kräva att straffåldern sänks när det är för många för att hinna gulla med. Med eller utan invandrare så är hjärnans utveckling ungefär detsamma och här ska inte ändras ett skit (straffåldern) bara för att politikerna med full mognad skitit ner vartenda blått skåp de kommit åt. Har politikerna en mängd pengar att kasta på att döma ungdomar under 15 för så mycket som möjligt, skulle de kunna lägga de pengarna på bättre insatser eller om bilderna stämmer, span för att sätta åt dem som använder sig av dem för att gå fria från straff. Att förmå andra att begå brott, är såvitt jag vet olagligt. Även om den yngre först aktivt deltagit i en del aktiviteter så när lagen att särskilja oförmåga till att fatta beslut, se konsekvenserna och hantera situationer moget och rationellt. Man har andra åsikter om äldre och särskilt dem som inriktar sig på mycket unga individer. Det bör omfattas av att utnyttja dem för egna yrkeskriminella aktiviteter och inte enbart gällande sexuell grooming och liknande.