2019-05-28, 21:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoatPunk
Varför ska jag ta andras konspirationsteorier som fakta?
Dessutom är det inte speciellt sällsynt någonstans att dela värderingar med gruppen man identifierar sig med
Vad är konspirationsteorin? Den unikt snabbaste världsbästa ökningen för ett parti någonsin, i hela världen, inträffade just.
Citera
2019-05-28, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Arbetarklassen är inte fattig och de var S väljarbas men nu lämnar de S för att de är nettobetalare till S nya klienter; de bidragsberoende asylinvandrarna. Arbetarna har blivit S mjölkkor för att betala sin asylideologi.

Så i ditt område är det antagligen arbetande personer (Inklusive integrerade invandrare och arbetskraftsinvandrare) som vänder S ryggen medans bidragstagarna, det som kommunister skulle kalla trasproletariatet, röstar S för att kunna fortsätta

Jag vill poängtera att jag inte talade om invandrare generellt utan asylinvandrare och då syftar jag på de grupper som lever i "utanförskap" (Som ju är ett innanförskap i sin etniska och religiösa grupp), ej integrerade, ej assimilerade, bidragsberoende på olika vis, personer med kultur, religion och värderingar som inte är sekulära, demokratiska eller västerländskt liberala. Jag är medveten om att inte alla asylinvandrare hör till denna grupp men i brist på en bättre term säger jag asylinvandrare.

Vänstern måste ställa ifrån sig sitt lådvin (Eller för de ledande sitt årgångsvin och sin veganska, ekologiska, rättvisemärkta gåslever) och göra sig av med sina genusteorier, radikalfeminism, postkolonialism, intersektionalitet, postmodernism etc. om de skall kunna konkurrera med SD om skattebetalande arbetarväljare.
Jag vet inte och kan inte uttala mig särskilt mycket om folk i grannskapet men definitivt utanförskapsområden häromkring. Majoriteten jag ser är åtminstone muslimer eller människor med afrikanskt eller Mellanöstern ursprung. Jag BEORDRADE min mamma att omedelbart släppa idéer om att flytta hit där jag bor för mer än ett decennium sedan eftersom jag hade flertalet syskon som då bodde hemma. Att jag flyttade hit beror på att jag ville "hem" igen pga psykisk ohälsa och jag därmed känner mig mycket lugnare av att bo i närheten av mitt barndomsområde. Även om det inte räknades som utsatt område på den tiden och jag själv hade en mycket lycklig barndom trots svårare omständigheter, vill jag inte ha barn i liknande områden pga sociala problem och inte ens missbrukare, psykiskt dåliga eller dem som åtminstone strulat lite själva vill bo häromkring. Men jag upplever det hela som mycket onyanserat. Förstår givetvis att man inte vill bo i krokarna när man har barn men vi som varit struliga upplever mycket som det gamla vanliga (ungar driver utan att nödvändigtvis behöva bli yrkeskriminella av den saken och inte heller behöver demoniseras idag) medan medier och journalistik vill betona otrygghet och slå ner med kraft. Svenskar här framstår inte särskilt classy och jag har svårt att föreställa mig att det finns särskilt mycket människor med pengar eller arbetskraftsinvandring i områdena. Därav förvåning över att Moderaterna gjort bättre ifrån sig. SD blir inte så konstigt och inte heller Sossarna eftersom båda parterna vill framstå som arbetarvänliga. Läste dock senast idag hur Liberalerna vill sänka straffåldern pga att ungar hänger omkring då de blir avstängda eller portade från verksamheter om det är risk för narkotika eller att dra in skötsamma ungdomar i saker (om jag förstått rätt). Kan vara så att moderaterna varit mer aktiva också.

Varför ska man rösta på vänstern här? Många människor upplever inte problem och äldre har inte bekymmer med ungarna eller ser sociala problem och dem som då kanske upplever något bekymmer lär rösta antingen för hårdare reglering av ekonomisk karaktär eller mindre invandring. Att ingen tror på Vänsterpartiet bevisar bara att de sämst klarar av att reflektera en grupp individer. För i slutändan handlar det inte om att en särskild framtoning är den rätta utan att det alltid vinklas. Eller antas. Precis som när du tänker att det är en viss klass. Själv skulle jag gissa att det är andra generationens invandrare som har bättre ställt häromkring och bara blivit kvar av dem som med fasa ser på områdena idag som de själva kommer ifrån.
Citera
2019-05-28, 22:08
Moderator
Tinuviels avatar
Då har vi facit vad gäller personröster.

I yttre Västerort lades 809 personröster på Liberalerna. Fler än hälften (462) lades på Abdukadir Salad Ali vilket utgör nästan 1/3 av den totala röstandelen.
(https://data.val.se/val/ep2019/slutresultat/E/kvalkrets/01/80/06/personroster.html

Bortsett från Soraya Post fick ingen kandidat så pass stor procentandel.

Som sagt... Liberalerna kanske borde ta reda på vad Abdukadir Salad Ali sade på sina möten då han blev så pass framgångsrik - han kanske kan lära partiet kommunicera sin vision om ett EU som går i federal riktning, för i andra kretsar gick det ju inte så bra. Kanske kan någon översätta de filmer från hans turné som ligger på Youtube (vilka samtliga är på somaliska).
Citera
2019-05-28, 23:25
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Jag vet inte och kan inte uttala mig särskilt mycket om folk i grannskapet men definitivt utanförskapsområden häromkring. Majoriteten jag ser är åtminstone muslimer eller människor med afrikanskt eller Mellanöstern ursprung. Jag BEORDRADE min mamma att omedelbart släppa idéer om att flytta hit där jag bor för mer än ett decennium sedan eftersom jag hade flertalet syskon som då bodde hemma. Att jag flyttade hit beror på att jag ville "hem" igen pga psykisk ohälsa och jag därmed känner mig mycket lugnare av att bo i närheten av mitt barndomsområde. Även om det inte räknades som utsatt område på den tiden och jag själv hade en mycket lycklig barndom trots svårare omständigheter, vill jag inte ha barn i liknande områden pga sociala problem och inte ens missbrukare, psykiskt dåliga eller dem som åtminstone strulat lite själva vill bo häromkring. Men jag upplever det hela som mycket onyanserat. Förstår givetvis att man inte vill bo i krokarna när man har barn men vi som varit struliga upplever mycket som det gamla vanliga (ungar driver utan att nödvändigtvis behöva bli yrkeskriminella av den saken och inte heller behöver demoniseras idag) medan medier och journalistik vill betona otrygghet och slå ner med kraft. Svenskar här framstår inte särskilt classy och jag har svårt att föreställa mig att det finns särskilt mycket människor med pengar eller arbetskraftsinvandring i områdena. Därav förvåning över att Moderaterna gjort bättre ifrån sig. SD blir inte så konstigt och inte heller Sossarna eftersom båda parterna vill framstå som arbetarvänliga. Läste dock senast idag hur Liberalerna vill sänka straffåldern pga att ungar hänger omkring då de blir avstängda eller portade från verksamheter om det är risk för narkotika eller att dra in skötsamma ungdomar i saker (om jag förstått rätt). Kan vara så att moderaterna varit mer aktiva också.

Varför ska man rösta på vänstern här? Många människor upplever inte problem och äldre har inte bekymmer med ungarna eller ser sociala problem och dem som då kanske upplever något bekymmer lär rösta antingen för hårdare reglering av ekonomisk karaktär eller mindre invandring. Att ingen tror på Vänsterpartiet bevisar bara att de sämst klarar av att reflektera en grupp individer. För i slutändan handlar det inte om att en särskild framtoning är den rätta utan att det alltid vinklas. Eller antas. Precis som när du tänker att det är en viss klass. Själv skulle jag gissa att det är andra generationens invandrare som har bättre ställt häromkring och bara blivit kvar av dem som med fasa ser på områdena idag som de själva kommer ifrån.

Tack för din redogörelse.

Det finns folk som jobbar och betalar skatt även i de värsta områdena, och de kan säkert vilja ha M eller SD för att skapa trygghet och kanske utvisa de värsta migranterna. De behöver inte vara rika; kanske kör någon taxi och skickar barnen till skola i en annan stadsdel men de är ju ändå oroliga för sina barn. De skötsamma ungdomarna märks ju inte lika mycket för de "hänger" inte vid tunnelbanestationen utan är hemma och spelar TV-spel eller gör läxorna. Områdena har ju också lågt valdeltagande och de arbetande röstar nog i större utsträckning men S och nu senast L försöker få bidragstagarna att gå och rösta på dem. De lurar nog i dem lite vad som helst på deras egna språk. Rösta S så får du ha 4 fruar!
Citera
2019-05-29, 02:29
Medlem
Citat:
Tack för din redogörelse.

Det finns folk som jobbar och betalar skatt även i de värsta områdena, och de kan säkert vilja ha M eller SD för att skapa trygghet och kanske utvisa de värsta migranterna. De behöver inte vara rika; kanske kör någon taxi och skickar barnen till skola i en annan stadsdel men de är ju ändå oroliga för sina barn. De skötsamma ungdomarna märks ju inte lika mycket för de "hänger" inte vid tunnelbanestationen utan är hemma och spelar TV-spel eller gör läxorna. Områdena har ju också lågt valdeltagande och de arbetande röstar nog i större utsträckning men S och nu senast L försöker få bidragstagarna att gå och rösta på dem. De lurar nog i dem lite vad som helst på deras egna språk. Rösta S så får du ha 4 fruar!
Ja givetvis är inte alla i ett område stökiga och inte heller alla ungdomar. Men man bör minnas att barnomsorgen uppkom för städerna och industrier bidrog till att arbetarna inte kunde hålla koll på sina barn och att kvinnor av högre klass skapade barnträdgårdar och grupper för att barnen inte skulle driva omkring på gatorna utan tillsyn. Jag och många med mig i samhället har själva hängt på olika platser och varit trubbiga ungar. Och definitivt att många manipulerande ögontjänare till ungar ur bättre förhållanden häckar på platser där ungdomar samlas. Så har det alltid varit och kommer alltid vara. Alla har vi inte varit utstötta hemmasittare och det är absolut inte enbart barn från socioekonomiskt dåliga förhållanden som stökar eller ser mellanlandning mellan barndom och vuxenlivet som spännande.

Du kan inte utvisa barn bara för att media påstår att de är samhällets röta. Otrygghet skiftar beroende på vem du är i olika miljöer och när det gäller ungdomar så är de givetvis odrägliga och oberäkneliga pga omognad många gånger men det stämmer inte alls att otrygghet skapas av unga människor främst. Givetvis blir det däremot jobbigt att ha dålig attityd och tro att individer som lider av trots och uppförandestörningar kommer backa på det. Ja, dem som är fulspelare och bortskämda eller rädda hemifrån. Andra får du problem med. Med ungdomar så menar jag icke myndiga. Något är galet om man är tjugo år och är med trettonåringar. Så jag syftar givetvis på ungdomar i bemärkelsen att de inte kommer in på krogen.

Men självklart så ska ungdomsbrottslighet inte förminskas men de flesta offren är andra ungdomar i de otaliga draman och kicksökanden som sker. Därmed kan man inte hävda att dem som kommer råka ut för mest brott och diskriminering är de värsta förövarna. Blir man som vuxen otrygg av en massa 13-15 åringar är det dags att gå samman med andra vuxna och skapa aktiviteter och ställa krav på ungarna och deras föräldrar.

Vill förtydliga att jag inte förringar människors upplevelser av otrygghet och tycker givetvis inte att någon ska känna sig otrygg i sitt område, stad, kommun eller land. Tycker bara att det är fruktansvärt skenheligt att vägra lyssna på somliga för att sedan överdriva andras situationer. Varken skönmålning eller demonisering är den sanna bilden. Man kan för fan inte lyfta fram en massa skitmän i någon jävla antirasistisk propaganda för att sedan kräva att straffåldern sänks när det är för många för att hinna gulla med. Med eller utan invandrare så är hjärnans utveckling ungefär detsamma och här ska inte ändras ett skit (straffåldern) bara för att politikerna med full mognad skitit ner vartenda blått skåp de kommit åt. Har politikerna en mängd pengar att kasta på att döma ungdomar under 15 för så mycket som möjligt, skulle de kunna lägga de pengarna på bättre insatser eller om bilderna stämmer, span för att sätta åt dem som använder sig av dem för att gå fria från straff. Att förmå andra att begå brott, är såvitt jag vet olagligt. Även om den yngre först aktivt deltagit i en del aktiviteter så när lagen att särskilja oförmåga till att fatta beslut, se konsekvenserna och hantera situationer moget och rationellt. Man har andra åsikter om äldre och särskilt dem som inriktar sig på mycket unga individer. Det bör omfattas av att utnyttja dem för egna yrkeskriminella aktiviteter och inte enbart gällande sexuell grooming och liknande.
Senast redigerad av makullerad 2019-05-29 kl. 02:39.
Citera
2019-05-29, 03:17
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad

Ditt inlägg är intressant, jag har inte tid att svara på det nu och hoppas jag minns det. Vissa moderatorer hatar mig. Så Liberalerna har för höga siffror i Rinkeby....... Det är knepigt........Varför? Det är konstigt! L är konstiga. Rinkeby är konstigt! klanröstning hände!
Citera
2019-05-29, 04:59
Medlem
Citat:
Ditt inlägg är intressant, jag har inte tid att svara på det nu och hoppas jag minns det. Vissa moderatorer hatar mig. Så Liberalerna har för höga siffror i Rinkeby....... Det är knepigt........Varför? Det är konstigt! L är konstiga. Rinkeby är konstigt! klanröstning hände!
Jag vet inte. Kortfattat så är ungarna från socioekonomiskt sämre områden mer synliga men politikernas värdelösa politik ska inte straffa barn. Ta in för hög invandring och när det blir bekymmer, straffa barnen? Åtminstone försöker Liberalerna här fiska röster så, vilket är absurt. Ta hand om problemen i rätt ände istället. Man kan säga att det egentligen är djupt rasistiskt (även om flera politiker med olika idéer är av invandrarbakgrund) att säga att invandrarbarn ändrar spelreglerna till att de är mindre barn än de etniskt svenska. Vilket mycket egentligen går att avläsa genom allt från att inte utreda försvinnanden av barn, våld mot dem, hedersförtryck och giftermål till IS-barnen och även de här åsikter om att de ska straffas särskilt hårt. Ändå gnäller debattörer vidare med en massa jag är utsatt, påståenden som är mer inriktade på personliga upplevelser. Fotboja för de grövsta ungdomsförbrytare och boende utanför familjen, är jag däremot positivare inställd till.

Klanröstning? De kanske bara inte är så insatta politiskt utan överlägger med varandra som brukligt vid diskussioner även för oss. Det som är kul är att Vänsterpartiet (som jag själv röstat på i protest tidigare men skippar nu) lockar akademiker och skrämmer bort lågutbildade. https://www.expressen.se/ledare/patrik-kronqvist/vansterpartiet-missar-straffsparken-igen/ Det kanske är dags för dem att komma ner på jorden och sluta vara skolbokssmarta, uppläxande och kräva tolkningsföreträde i allt.

Ingen orkar lyssna på dynga som inte speglar verkligheten och vardagen människor upplever. Så mycket som antirasism pumpas ut ur Vänsterpartiet med otaliga publikationer mängder människor med annan bakgrund lyfter fram om upplevd utsatthet är det förbaskat konstigt att de missar den målgrupp de har. Om det invandrare verkligen upplevde var djupare rasistiska strukturer efter en amerikansk/koloniseringsmodell, skulle de varit mycket större än vad de är (med tanke på att det är intellektuell elit de attraherar istället kan man inte påstå att det är fattiga invandrare i utanförskap som speglas av dem).

Alla har så mycket förutfattade meningar men sällan vill människor placera saker i olika fack. Ibland behöver det avgränsas och skillnader synliggöras.
Senast redigerad av makullerad 2019-05-29 kl. 05:02.
Citera
2019-05-29, 07:56
Medlem
Callebiltes avatar
Troligtvis köpta röster. Har inte sett hur det fungerar i swedistan men utomlands så får klanhuvudet eller maffialedaren en påse pengar och sedan röstar hela kollektivet i linje med vad de blir tillsagda.
Citera
2019-05-29, 08:01
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Då har vi facit vad gäller personröster.

I yttre Västerort lades 809 personröster på Liberalerna. Fler än hälften (462) lades på Abdukadir Salad Ali vilket utgör nästan 1/3 av den totala röstandelen.
(https://data.val.se/val/ep2019/slutresultat/E/kvalkrets/01/80/06/personroster.html

Bortsett från Soraya Post fick ingen kandidat så pass stor procentandel.

Som sagt... Liberalerna kanske borde ta reda på vad Abdukadir Salad Ali sade på sina möten då han blev så pass framgångsrik - han kanske kan lära partiet kommunicera sin vision om ett EU som går i federal riktning, för i andra kretsar gick det ju inte så bra. Kanske kan någon översätta de filmer från hans turné som ligger på Youtube (vilka samtliga är på somaliska).
Liberalerna bör självklart välja Abdukadir Salad Ali som ny partiledare. Men den retoriska skärpan & förmågan att attrahera väljare så står L inför en ny guldålder. Kanske med egen majoritet i nästa val.
Citera
2019-05-29, 09:18
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Liberalerna bör självklart välja Abdukadir Salad Ali som ny partiledare. Men den retoriska skärpan & förmågan att attrahera väljare så står L inför en ny guldålder. Kanske med egen majoritet i nästa val.
Sallad Ali blir säkert en bättre statsminister än Löfven. EU får då införa somaliska som språk när Ali kommer till Bryssel med sitt gäng av beväpnade tolkar.
Om Ali har hållit alla sina tal på somaliska så undrar jag om det verkligen är tillåtet att föra politiska kampanjer på ett språk som inte är svenska eller ens ett officiellt minoritetsspråk. Så här kan det ju inte få gå till.
Men själv tror jag mera på att rösterna har köps för att rädda kvar L i Bryssel. Någon har varit kreativ och använt denna bank av röster som finns tillgängliga i Yttre Västerort mfl ställen. En prima röstreserv som kan rösta "rätt" så lätt.
Problemet här är att det ser så knasigt ut när de somaliska i Rinkeby röstar på L. Helt absurt.
Antagligen så är inte L längre ett Folkparti som det var heller. De ändrar sig säkert så att de för en politik som bättre passar den nya röstbasen i Yttre Västerort.
Citera
2019-05-29, 09:21
Bannlyst
Är folk dumma i huvudet och inte förstår att detta är muslimsk klanröstning? Imamen sa till dem vad de ska rösta på, och de gjorde det. Muslimer vet inte vad demokrati är och lyssnar bara på sin imam.
Citera
2019-05-29, 09:24
Medlem
Casual-Cultures avatar
haha snacka om att dessa invandrare bidrar till samhället visst det finns dom som gör det men ni är fan väldigt väldigt få.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in