2019-05-23, 15:35
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markel
Varför är det så kul? Det är väl ingen förening som väcker känslor direkt.
Kul för Täbyborna.
Citera
2019-05-23, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaempfer
Lyssnade på ljugarbänken idag. Enligt Mattias Lindström så fiskar Helsingborg efter Astrit Seljmani. Så kanske försvinner i sommar trots allt.
Jävla svin! Hade gärna haft honom säsongen ut
Citera
2019-05-23, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Jävla svin! Hade gärna haft honom säsongen ut

Så lugnar vi ner oss lite..

Vilka pengar ska Helsingborg betala med?
Tror Helsingborg att Varberg ger bort Superettans hetaste anfallare just nu?

Nja.. det är säkert inte omöjligt men har svårt att se Helsingborg gå in och stjäla Seljmani om de inte lägger ett kanonbud.
Citera
2019-05-23, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastkust11

Nja.. det är säkert inte omöjligt men har svårt att se Helsingborg gå in och stjäla Seljmani om de inte lägger ett kanonbud.
Jag skojjade mest men ja.. HIF får nog pröjsa isåfall och de ska som känt inte ha en jätte flexibel kassa just nu.
Citera
2019-05-23, 18:27
Medlem
kaempfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastkust11

Helsingborg kan säkert lösa kontraktet via externa kontakter. Såsom man löste Rasmus Jönsson och Wanderson mfl förra säsongen. Övergångssumman är såklart en annan femma. Sen menar jag inte att det blir just Helsingborg. Menar mer på att om det finns ett öppet intresse från en allsvensk klubb som nämns i en halvstor fotbollspodd - Så finns där garanterat fler. Anledningen till att Helsingborg nämns är för att Lindström har rätt bra insyn i den klubben. Sen tror jag också det nämns för att Lindström vill klappa sig själv lite på axeln då han ville ha över Astrit till Eskilsminne förra säsongen.

För Seljmanis del är det klart det lockar sålänge han får pengar + att han slipper pendling då han bor kvar nere i Skåne. Sen är ju givetvis tabelläget för Helsingborg och Varberg vid halvtid i sommar en avgörande faktor.

Men Varberg kommer kräva en rätt stor summa. Får Varberg en chans att säkra sin ekonomi ett tag framöver kan man nog mycket väl ta den chansen. Tror jag.
Citera
2019-05-23, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaempfer
Helsingborg kan säkert lösa kontraktet via externa kontakter. Såsom man löste Rasmus Jönsson och Wanderson mfl förra säsongen. Övergångssumman är såklart en annan femma. Sen menar jag inte att det blir just Helsingborg. Menar mer på att om det finns ett öppet intresse från en allsvensk klubb som nämns i en halvstor fotbollspodd - Så finns där garanterat fler. Anledningen till att Helsingborg nämns är för att Lindström har rätt bra insyn i den klubben. Sen tror jag också det nämns för att Lindström vill klappa sig själv lite på axeln då han ville ha över Astrit till Eskilsminne förra säsongen.

För Seljmanis del är det klart det lockar sålänge han får pengar + att han slipper pendling då han bor kvar nere i Skåne. Sen är ju givetvis tabelläget för Helsingborg och Varberg vid halvtid i sommar en avgörande faktor.

Men Varberg kommer kräva en rätt stor summa. Får Varberg en chans att säkra sin ekonomi ett tag framöver kan man nog mycket väl ta den chansen. Tror jag.

Sounds fair, rimliga argument. Ja, att flera allsvenska klubbar har koll på Seljmani tvekar jag inte på. Förvånar mig inte om han går, men jag tror inte han gör det. Fast, det är väl mest att jag hoppas att han inte gör det. Jag tror dock att han har kommit in såpass bra i klubben. Seljmani har bra chans att spela Allsvenskan nästa år ändå, utan att behöva byta klubb. Men ja, stor summa så håller säkert sportchef Persson inte tillbaka Seljmani.

@znorlax du har inte fel dock
Senast redigerad av Vastkust11 2019-05-23 kl. 21:48.
Citera
2019-05-25, 17:55
Medlem
Deppigt att tappa poäng på hörna i slutminuterna när vi var så mycket bättre..

Vårt mål var återigen ett resultat av absurd arbetsvilja av krigar-Seljmani. Kapad men reser sig upp innan han ens hinner landa och anfaller vidare. Underbart. Inget modernt ligga ner och lipa spel från honom
Citera
2019-05-25, 21:06
Medlem
.orten.brors avatar
...BP ligger sist i serien nu, 1/3 spelad. Ingen aning om vem, men det måste finnas någon annan som kan ta över efter Björknesjö. Alla håller inte måttet men att klara kontraktet borde vara målsättningen. Fullständigt usel säsong hittills.
Citera
2019-05-25, 21:23
Medlem
Readyfreddies avatar
Ser ju rätt bra ut för oss som håller på gräslagen.

Inget av Varberg, Mjällby eller Jönköping som utgör topp-3 just nu spelar på plast.

Fyra av de fem sista platserna innehas av plastlag. Att Brommaflickorna ligger sist är ett extra plus.
Citera
2019-05-25, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .orten.bror
...BP ligger sist i serien nu, 1/3 spelad. Ingen aning om vem, men det måste finnas någon annan som kan ta över efter Björknesjö. Alla håller inte måttet men att klara kontraktet borde vara målsättningen. Fullständigt usel säsong hittills.
Min spontana känsla är att BP inte är ett lag för mitten. I någon division. Känns som att man alltid är ett topplag eller bottenlag?
Edit:
Kollade upp det och känslan var rätt.
2018: kvalplats i AS, åkte ut
2017: Vann S1
2016: Vann D1
2015: Sist i S1
2014: Sist i AS
2013: 13 i AS
2012: 2a i S1, gick upp
2010: Sist i AS

Senast man var ett mittenlag var 2011 när man kom 6a i S1. Annars har man aldrig gjort två år i samma serie förutom 2013-2014 när man undvek kval med en ynka poäng.

Man har aldrig tråkigt som BP-supporter iaf!
Citera
2019-05-29, 09:11
Medlem
Dalkurd-ÖIS 3-2. Publiksiffra: 75 (!!!)..

Tja, vad säger man?

Hur är de icke-kurdiska spelare funtade som väljer att spela för Dalkurd? Vad är liksom syftet med att skriva på för Dalkurd? Är lönerna verkligen så mycket högre där än hos andra likvärdiga klubbar och hur får klubben ekonomin att gå ihop på ett lagligt sätt?

Är detta sista säsongen Dalkurd existerar?

edit: Skall förtydliga att jag inte har något emot spelarna i Dalkurd utan tvärtom är ganska imponerad över deras laganda. Ett gott gäng, på något vis. Men projektet som sådant känns dödsdömt.
Senast redigerad av Burkgurka 2019-05-29 kl. 09:18.
Citera
2019-05-29, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Dalkurd-ÖIS 3-2. Publiksiffra: 75 (!!!)..

Tja, vad säger man?

Hur är de icke-kurdiska spelare funtade som väljer att spela för Dalkurd? Vad är liksom syftet med att skriva på för Dalkurd? Är lönerna verkligen så mycket högre där än hos andra likvärdiga klubbar och hur får klubben ekonomin att gå ihop på ett lagligt sätt?

Är detta sista säsongen Dalkurd existerar?

edit: Skall förtydliga att jag inte har något emot spelarna i Dalkurd utan tvärtom är ganska imponerad över deras laganda. Ett gott gäng, på något vis. Men projektet som sådant känns dödsdömt.

Om man skall raljera lite så det ut som att publiksiffran i VSKs match också låg på typ 75... Vad har egentligen hänt? Så där tomt var det inte ens i div 1 Norra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in