Citat:
Ursprungligen postat av
eggshells
Välkommen till IPTV's fantastiska värld! Även jag avslutade mitt comhem-tv abb. och och det var riktigt surt att ringa supporten för de gav sig inte :P Jag slötittar mest också och ser någon VoD och - min magkänsla säger mig att en TVIP box hade löst både sparat dig pengar i längden och slippa krångel med Win10/Kodi/htpc - kanske någon ha något vettigare svar.
Absolut har jag tänkt att skaffa en box men till en början kör jag via HTPC'n. Det fungerade ju helt ok när jag testade tjänster.
Citat:
Privata och publika providers? Njaaa tror mest det är re-sellers som vill "spice it up a bit" Kör en månad på den 24h-tjänst som du vart mest nöjd med..
Ahh, du menar att snacket om att dom är privata bara är mest snack för att det ska verka bättre?
Citat:
Ursprungligen postat av
Vilo
Kör på Tvip 605. Kan bara tala för mig själv, men den har rullat sen första dan utan några problem.
Ungefär det jag läst också.
Citat:
Ursprungligen postat av
Browndawg
Rekomenderar också att du köper box direkt. Det är bara ett jävla meck det där att ha det på dator vid sidan av. Sen vilken box du tar är lite skitsamma så länge det inte är en Mag. Själv har jag som sagt en Firestick 2nd Gen som funkat utmärkt. (Passa dig för nya 4k varianten av Firestick, den lider av barnsjukdomar ännu). Med en Tvip 415/605 är du också hemma.
Som sagt, kommer köpa en box ganska snabbt. Frågan är bara hur jag ska tänka kring dedikerad IPTV-box (t.ex. TVIP) kontra en androidbox. Fungerar undertexter etc. lika bra på android som på en TVIP?
Citat:
Ursprungligen postat av
elp
Mig veterligen så kan du inte spela in något program som sänds via iptv. Om jag har fel så får någon gärna rätta mig och framförallt - berätta hur man gör!
Ahh, ok. Det är som sagt ingen biggie för mig men kan vara bra att veta.
/#LOUDmouth#