2019-05-28, 21:07
Medlem
CS Hamilton!!!

Jag har en komplicerad fråga till dig (detta är inget skämt...)

Hur orkade du med att lyssna på Emilio dom dagarna du var där?!

(Kanske därför du åkte hem )
Citera
2019-05-28, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CSHamilton
Tveksamt om jag "akte ut", du far garna motivera vilken immunitetstavling jag hade forlorat om jag calt att stanna.

Inte behovt vinna mer an tva eller tre och alla killarna i lag syd hade rostats ut. Forst adnilson, sen lucas och sen emilio. Och vem ska da vinna over mig i immunitetstavling? Linn?

Varken produktionen eller deltagarna lyckades sparka ut mig. Daremot vagrade jag fortsatta om mina krav inte uppfylldes.

/C

Jo, du har hävdat några gånger nu att du inte åkte ut. Det förändrar dock inte det faktum att du hade åkt ut med huvudet före i nästkommande öråd, eftersom du inte förstod eller kanske inte hade väntat dig att Robinson i första hand är ett socialt spel. Ingen deltagare kan vinna varje immunitetstävling. Inte du och inte någon annan. Om produktionen ens misstänker att det kommer gå för bra för någon deltagare styrs tävlingarna om till att passa den deltagaren sämre. Så har det varit i flera år.

Givetvis var du smart nog att förstå att du snart skulle åka ut. Därav ditt tafatta försök att kräva pengar för att vara kvar, för att efter ett förväntat misslyckande kunna skylla ditt utträde på produktionen.

Men vem lyckas du lura?

Synd dock att du inte förstod den sociala biten, du gjorde bra TV under de stunder du inte övade härskartekniker.
Citera
2019-05-29, 01:18
Medlem
Ett tips till produktionen är att skippa Utposten nästa år. Fullkomligt meningslös med ringa underhållningsvärde.
Citera
2019-05-29, 01:19
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissPerky.
Med tanke på Linns kärlek till friluftsliv och att hon älskar att vara ute på fjället, så skulle jag vara ganska säker på att hon skulle överleva i mer än en vecka. Så, herr tupé.. Ta och tagga ner.

Ja fjället i civil setting är såklart att jämföra med Fiji där man göds.

Klockren analys!

/C
Citera
2019-05-29, 01:20
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
CS Hamilton!!!

Jag har en komplicerad fråga till dig (detta är inget skämt...)

Hur orkade du med att lyssna på Emilio dom dagarna du var där?!

(Kanske därför du åkte hem )

Det är inte att man inte orkar lyssna på honom, det är hans kroppsspråk och sättet han säger saker på som känns som naglar mot en griffeltavla.

Adnilson var 100x värre att lyssna på. Man förstod ungefär 20%

/C
Citera
2019-05-29, 01:37
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Jo, du har hävdat några gånger nu att du inte åkte ut. Det förändrar dock inte det faktum att du hade åkt ut med huvudet före i nästkommande öråd, eftersom du inte förstod eller kanske inte hade väntat dig att Robinson i första hand är ett socialt spel. Ingen deltagare kan vinna varje immunitetstävling. Inte du och inte någon annan. Om produktionen ens misstänker att det kommer gå för bra för någon deltagare styrs tävlingarna om till att passa den deltagaren sämre. Så har det varit i flera år.

Givetvis var du smart nog att förstå att du snart skulle åka ut. Därav ditt tafatta försök att kräva pengar för att vara kvar, för att efter ett förväntat misslyckande kunna skylla ditt utträde på produktionen.

Men vem lyckas du lura?

Synd dock att du inte förstod den sociala biten, du gjorde bra TV under de stunder du inte övade härskartekniker.

Frågan kvarstår, vilken immunitetstävling hade jag förlorat i? Och mot vem?

Nej produktionen hade gjort allt för att ge mig tävlingar jag kunde vinna i. Jacob var svinlack när jag åkte, ojjade sig om att min taktik är den enda unika genom samtliga säsonger av Robinson. Men faktum kvarstår att där och då var jag helt övertygad om att vinnaren skulle röstas fram. Därav kravet på att mina räkningar betalades för den månaden. Väldigt rimligt och helt övertygad att de skulle möta kravet.

/ C
Citera
2019-05-29, 02:31
Medlem
MissPerky.s avatar
Citat:
Ja fjället i civil setting är såklart att jämföra med Fiji där man göds.

Klockren analys!

/C

Med din logik skulle bara de inhemska invånarna på Fiji vara värdiga vinnare.
Citera
2019-05-29, 09:07
Medlem
Citat:
Som ni marker sa ar det en oerhort hog halt av arbetslosa och folk med uppfunna titlar.

Vad hade du själv för anställning som medgav att du var borta i oklar tidsperiod mellan en vecka och två månader?
Citera
2019-05-29, 14:38
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korvspadet
Vad hade du själv för anställning som medgav att du var borta i oklar tidsperiod mellan en vecka och två månader?

Påbörjade mitt advokatprov den 1a september så hade ledigt från slutet juni fram tills dess.

/ C
Citera
2019-05-29, 17:22
Medlem
mensverkets avatar
källa: https://nyheter24.se/noje/927574-dramatiska-robinson-2019-sa-gick-det-for-deltagarna-sen

Dramatiska Robinson 2019 – så gick det för deltagarna sen

Linn Lund, 29

Rent hälsomässigt har Linn mått bra efter vistelsen på Fiji. Men hon har fått en del hatkommentarer, vilket sårat henne rejält vissa gånger. Hon menar på att tittarna inte lär känna dem på riktigt och det hon sagt på tv kan misstolkas.

Sebastian Larsson, 31

Friskis & Svettis-chefen Sebastian har haft en hel del problem med hälsan efter Robinson. Till en början hade han svårt för höga ljudnivåer och folksamlingar. Dessutom drabbades han av proteinbrist, problem med magen och hade svullna benleder.

Anna Dahlbom, 22

Malmöbon Anna hade det kämpigt i cirka en månad efter att hon hade kommit hem. Hon hade problem att hantera vardagslivet och flyttade därför hem till sina föräldrar. När hon var ensam drabbades hon nämligen av panikattacker och kände sig stressad.

Robert Åhrman, 46

Åhrman gick ner hela 17 kilo under sin vistelse på ön. Nu är han tillbaka på sin normala vikt igen och har mått fysiskt bra sedan han kom hem. Han hade dock lite problem med att få ordning på magen efter den tuffa tiden på Fiji.

Adnilson Costa da Cruz, 28

Nyheter24 har tidigare skrivit om att Adnilson blev akut sjuk efter Robinson. Han fick en parasit i tarmen efter vistelsen på Fiji. Han blev sjukskriven i flera veckor och sa att det fanns risk för att han skulle behöva ta en bit och tjocktarmen och ha stomipåse.

Adnilson har meddelat Nöjesbladet att hans tillstånd är mycket bättre nu.

Fia Grönberg, 23

Fia Grönberg tog sig hela vägen till finalen och mötte Beyer i den rafflande duellen. Men lyckades inte ta hem vinsten.

Hon berättar att det inte är någon skillnad på hennes liv nu jämfört med innan hon medverkade i Robinson. Däremot säger hon att hon fått utstå en hel del näthat och fått kommentarer om att hon är ”empatilös”.

Klas Beyer, 30

Umeåbon Klas Beyer tog alltså hem statyetten och de 500 000 kronorna som låg i potten. Beyer berättar att han lagt pengarna i sin ”äventyrburk” – en burk som han har ståendes hemma med pengar som ska gå till just äventyr.
Hade sönder statyetten

Dessvärre råkade Klas göra sönder vinnarstatyetten. Det var när han skulle gömma den för sin mamma och pappa, som var ovetandes om Robinson-succén.

– Jag åkte och hälsade på morsan och farsan innan jag åkte upp till Umeå och då tryckte jag in den i en garderob. Jag gömde den där och så gick den paj. Men det är bara en träbit, det går att limma, säger Klas Beyer till Nöjesbladet.
Citera
2019-05-29, 18:16
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mensverket
källa: https://nyheter24.se/noje/927574-dramatiska-robinson-2019-sa-gick-det-for-deltagarna-sen

Linn Lund, 29

Rent hälsomässigt har Linn mått bra efter vistelsen på Fiji. Men hon har fått en del hatkommentarer, vilket sårat henne rejält vissa gånger. Hon menar på att tittarna inte lär känna dem på riktigt och det hon sagt på tv kan misstolkas.

Sebastian Larsson, 31

Friskis & Svettis-chefen Sebastian har haft en hel del problem med hälsan efter Robinson. Till en början hade han svårt för höga ljudnivåer och folksamlingar. Dessutom drabbades han av proteinbrist, problem med magen och hade svullna benleder.

Anna Dahlbom, 22

Malmöbon Anna hade det kämpigt i cirka en månad efter att hon hade kommit hem. Hon hade problem att hantera vardagslivet och flyttade därför hem till sina föräldrar. När hon var ensam drabbades hon nämligen av panikattacker och kände sig stressad.

Robert Åhrman, 46

Åhrman gick ner hela 17 kilo under sin vistelse på ön. Nu är han tillbaka på sin normala vikt igen och har mått fysiskt bra sedan han kom hem. Han hade dock lite problem med att få ordning på magen efter den tuffa tiden på Fiji.

Nyheter24 har tidigare skrivit om att Adnilson blev akut sjuk efter Robinson. Han fick en parasit i tarmen efter vistelsen på Fiji. Han blev sjukskriven i flera veckor och sa att det fanns risk för att han skulle behöva ta en bit och tjocktarmen och ha stomipåse.

Fia Grönberg, 23

Fia Grönberg tog sig hela vägen till finalen och mötte Beyer i den rafflande duellen. Men lyckades inte ta hem vinsten.

Hon berättar att det inte är någon skillnad på hennes liv nu jämfört med innan hon medverkade i Robinson. Däremot säger hon att hon fått utstå en hel del näthat och fått kommentarer om att hon är ”empatilös”.

Klas Beyer, 30

Umeåbon Klas Beyer tog alltså hem statyetten och de 500 000 kronorna som låg i potten. Beyer berättar att han lagt pengarna i sin ”äventyrburk” – en burk som han har ståendes hemma med pengar som ska gå till just äventyr.
Hade sönder statyetten

Dessvärre råkade Klas göra sönder vinnarstatyetten. Det var när han skulle gömma den för sin mamma och pappa, som var ovetandes om Robinson-succén.

– Jag åkte och hälsade på morsan och farsan innan jag åkte upp till Umeå och då tryckte jag in den i en garderob. Jag gömde den där och så gick den paj. Men det är bara en träbit, det går att limma, säger Klas Beyer till Nöjesbladet.

Då alla inte fanns med i genomgången så har jag tagit reda på vad övriga gör för tillfället.

Har jag förstått det rätt så sitter Emilio inte under korkeken, men väl på den lokala pizzerian och trycker i sig Kebab-pizzor. Han har vägrat flytta sig från sitt bord efter hemkomsten från Fiji.

Bonnie sågs sist jagades en råttflock genom Stockholms gator. Det ryktas att hon fått med dessa lurviga krabater hem i resväskan.

Hamilton har låtit meddela att Lucas säljer korv från låda på magen utanför Friends. Hamiton själv förbereder sig för sitt livs största (och första) mål i rätten då han skall stämma Mastiff och TV 4 för att dom höll sig till reglerna och inte vek sig för utpressning.

Sophie är tillbaka hos sin Sugermummy i förorten utanför Los Angeles och denna vecka så är hon PT och funderar på vilken fin titel hon nästa gång skall sätta på sitt liv som en något åldersstigen Suger babe.

Suzana sågs balansera på brospannet längs ölandsbron, direkt efter hemkosten från Fiji och har därefter inte synts till.

Jannike har lämnat veganismen och blivit luftarian. Hon syntes senast i tunnelbanan iklädd en T-shirt med texten, "Det går visst att leva på bara luft - Min hjärna är beviset!"

Nick kör vidare på sin föreläsningsturné nu med ett nytt tema - "Robinson 3:e gången gillt 2020"

Mathias ryktas ha fått franchisingen för att leverera renar till tomten i framtiden. Han funderar på satsa på fler och nya marknader. Lappland känns för litet.

Sist men inte minst Arga snickaren sägs enligt helt säkra källor ha setts i en badtunna hemma hos Martin Timell.
Senast redigerad av Skallmeja-Zorro 2019-05-29 kl. 19:12.
Citera
2019-05-29, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mensverket

Sebastian Larsson, 31

Anna Dahlbom, 22

Robert Åhrman, 46

Shit man undrar om de tycker att det var värt det..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in