2018-02-26, 13:31
Medlem
Koodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 43344
Undrar om personen som plockades upp i båt överlevde. Såvitt jag förstår är det väl inte alltid fallet i sig som dödar, utan drunkning alldeles efter nedslaget (då man är avsvimmad, kanske till och med förlamad?).

Det är mycket sällan att någon person som hoppar överlever. Orsaken är skälvklart på grund av att det är väldigt högt, men också att dom flesta hoppar mot fundamenten.
Citera
2018-03-06, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kooda
Det är mycket sällan att någon person som hoppar överlever. Orsaken är skälvklart på grund av att det är väldigt högt, men också att dom flesta hoppar mot fundamenten.
När du säger fundamenten, vad syftar du på då?
Nu kanske Älvsborgsbron inte liknar den bro du tänker på, varför det hade varit intressant om du ville visa en bild.
Citera
2018-03-06, 19:49
Medlem
Citat:
När du säger fundamenten, vad syftar du på då?
Nu kanske Älvsborgsbron inte liknar den bro du tänker på, varför det hade varit intressant om du ville visa en bild.
En bra bit går ju över torra land... Rakt ner i berget eller betongen. Torde vara en säker död - men man kan aldrig vara säker. Finns säkert någon lyckosam (ja eller inte beroende på hur livet efteråt ter sig) fan som överlevt.
http://img.tradera.net/images/119/258769119_b0b3a73e-37c5-4bd1-891f-5378df3b0b2a.jpg
Citera
2018-03-11, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
En bra bit går ju över torra land... Rakt ner i berget eller betongen. Torde vara en säker död - men man kan aldrig vara säker. Finns säkert någon lyckosam (ja eller inte beroende på hur livet efteråt ter sig) fan som överlevt.
http://img.tradera.net/images/119/258769119_b0b3a73e-37c5-4bd1-891f-5378df3b0b2a.jpg
Jaha, du menar så. Det låter mer obehagligt måste jag säga att hoppa över land, jag hade gissat att de flesta väljer vattnet. Men jag kanske har fel.

OT: Undrar när bilden är tagen. Bron är ju grå, inte grön. Någon som har en susning?
Citera
2018-03-11, 18:45
Medlem
Hyvla-en-ulks avatar
Citat:
Jaha, du menar så. Det låter mer obehagligt måste jag säga att hoppa över land, jag hade gissat att de flesta väljer vattnet. Men jag kanske har fel.

OT: Undrar när bilden är tagen. Bron är ju grå, inte grön. Någon som har en susning?

Jag skulle tro att vykortet är från något av de första åren efter bron blev klar, Bron invigdes 1966.
Det byggs ett fartyg på Eriksbergsvarvet utan bockkranen, denna kom på plats 1969.

Det beror på hur du landar när du hoppat, om du t ex landar på magen i vattnet så är det som du landar på magen på marken,
Citera
2019-05-28, 14:12
Medlem
Citat:
Ingen som vet?
Tjejen överlevde med svåra skelettskador. Går utan kryckor idag.
Hon drogs upp efter att ha hängt med en hand. De var snabba.Hon kommer ihåg fallet och var under vattnet men kunde inte röra sig.
Personen var påverkad och trött på livet.
Ingen hjälp.
Nu är hon död 2 år senare på annat sätt.
Jävla samhälle vi bor i.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in