2017-08-21, 17:54
Medlem
http://www.gp.se/%C3%A4lvsborgsbron-avst%C3%A4ngd-1.4555519

Älvsborgsbron i riktning mot Hisingen har stängts av på obestämd tid på grund av en händelse på bron enligt polisen. Även trafiken i motsatt köriktning är begränsad uppger Trafikverket.

Nån i närheten som kan kolla vad det handlar om? Nån tomte som inte kan bestämma sig för om hen ska hoppa eller inte?
Citera
2017-08-21, 17:59
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZipoBibo5E8
http://www.gp.se/%C3%A4lvsborgsbron-avst%C3%A4ngd-1.4555519

Älvsborgsbron i riktning mot Hisingen har stängts av på obestämd tid på grund av en händelse på bron enligt polisen. Även trafiken i motsatt köriktning är begränsad uppger Trafikverket.

Nån i närheten som kan kolla vad det handlar om? Nån tomte som inte kan bestämma sig för om hen ska hoppa eller inte?
Västtrafik antyder att bussarna börjat köra igen.

Antar att det var någon som skulle hoppa.
Citera
2017-08-21, 18:35
Medlem
Kan bekräfta som satt i bilen i motsatt riktigt runt 1645 att det var en kille i 18-20års åldern som stog på andra sidan räcket. De var mer deppigt att se de än vad jag trodde. Han kollade snabbt åt sidan med tom blick...
Citera
2017-08-21, 21:07
Medlem
timespirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andy07
Kan bekräfta som satt i bilen i motsatt riktigt runt 1645 att det var en kille i 18-20års åldern som stog på andra sidan räcket. De var mer deppigt att se de än vad jag trodde. Han kollade snabbt åt sidan med tom blick...
Har du signalement på han? En vän svarar inte på samtal under hela dagen
Citera
2017-08-21, 21:16
Medlem
Kosmos.s avatar
Vad jag såg var det en ung tjej. Såvida det inte var en tanig kille med långt hår och hippie kläder. Hade sånna där pösiga tygbyxor med mönster som många hippies(i brist på bättre ord) har. Uppskattningsvis mellan 20-30 hann inte se så mycket när jag åkte förbi.
Senast redigerad av Kosmos. 2017-08-21 kl. 21:19.
Citera
2017-08-21, 21:24
Medlem
EnDodTigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timespirit
Har du signalement på han? En vän svarar inte på samtal under hela dagen

Det heter "Har du ett signalement på honom".

Jag pratade med min polare i Götet när han satt fast i en lång tunnel innan bron samtidigt som detta pågick. På radion (Mix Megapol) var de tydligen väldigt sparsamma med detaljer och hur man skulle agera, dvs välja alternativa vägar. Detta gjorde honom smått förbannad och jag utnyttjade läget att retas lite extra med honom. 😅
Men å andra sidan anser han också att Mix Megapol är "så nära privat kommunistradio man kan komma". Så om rapporteringen stämde eller ej vet jag nog egentligen inte.

Jag hoppas att det löste sig för killen/tjejen...

Edit: Enligt inlägget ovan är nog benämningen hen/henom bättre att använda forsättningsvis innan vi känner till personens valda könstillhörighet.
Senast redigerad av EnDodTiger 2017-08-21 kl. 21:42.
Citera
2017-08-29, 20:09
Medlem
leachs avatar
Kan bara meddela att personen i fråga hoppade.

Jag var ute med båten och hade precis passerat under bron när jag körde en obeskrivlig smäll.
Vände mig om och såg räddningspersonalen vara framme efter 5 sekunder och drog in personen i räddningsbåten.

Båten satte full fart mod stranden för att överlämna till ambulans.

3/4 delar av Göta älv var avstängd under dramat. Alla båtar fick försiktigt passera i den sista fjärdedelen.
Citera
2017-08-30, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Kan bara meddela att personen i fråga hoppade.

Jag var ute med båten och hade precis passerat under bron när jag körde en obeskrivlig smäll.
Vände mig om och såg räddningspersonalen vara framme efter 5 sekunder och drog in personen i räddningsbåten.

Båten satte full fart mod stranden för att överlämna till ambulans.

3/4 delar av Göta älv var avstängd under dramat. Alla båtar fick försiktigt passera i den sista fjärdedelen.

Detta gällde väl tjejen i helgen, detta var förra måndagen och har för mig att personen då inte hoppade?
Citera
2017-08-30, 15:36
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirek
Detta gällde väl tjejen i helgen, detta var förra måndagen och har för mig att personen då inte hoppade?

Missade datumet när ts postade inlägget, my bad.

Jag syftade på händelsen i helgen, 27 tror jag det var.
Hur vet du att det var en tjej?
Citera
2017-10-14, 02:36
Medlem
Så det var två stycken självmord/självmordsförsök på Älvsborgsbron på så kort tid? Hemskt.

Undrar hur ofta det sker på broarna i Göteborg, Angeredsbron och Älvsborgsbron? Finns det statistik (kanske privat statistik här på Flashback)? Pga tidningarnas märkliga vana att inte rapportera om självmord så märker man ju inte hur vanligt det faktiskt är, vilket är hemskt i sig.

Undrar om personen som plockades upp i båt överlevde. Såvitt jag förstår är det väl inte alltid fallet i sig som dödar, utan drunkning alldeles efter nedslaget (då man är avsvimmad, kanske till och med förlamad?).

Antar att denna tråden är det bästa sättet att få en uppfattning om hur ofta det sker:
(FB) °·° Samlingstråden för mindre tågrelaterade olyckor och självmord °·°
Citera
2017-10-14, 13:49
Medlem
Något som vet hur det gick för tjejen som hoppade? var inne i stan vid tidpunkten och såg räddningsdykare köra i ilfart i riktning bort mot Järntorget. Skulle antagligen till Älvsborgsbron
Citera
2018-02-25, 06:03
Medlem
Ingen som vet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem