Citat:
Ursprungligen postat av
Flickfotograf
Ännu ett "uäämen"-möte?
Vad sägs om att bemöta det som påstås eller bidra med motargument mot det som påstås om ni inte håller med?
Jag måste ha bidragit med tiotusen exempel på varför det jag säger är sant. Ingenstans påstår jag att det gäller kvinnor generellt. Bara dem som inte set vart samhället är på väg.
Förneka allt, eller hur?
Korkade män med hjärnspöken, va?
Vilket av de påståenden jag gjort ställer ni er mest tveksamma till?
Jag backar allt jag sagt med exempel. För det mesta även med film, lagtexter och domar om sånt finns.
Kom igen nu!
"Det kan finnas rimliga orsaker till varför du missförstår det jag skriver, men eftersom detta är ett öppet forum, så skriver jag inte bara till dig personligen vilket gör att någon annan kan få en aha-upplevelse med ett annat perspektiv. Du blir bara fordonet för en insikt och vill du inte förstå blir detta ännu svårare. Men det är ditt problem."
Ovanstående skrev du till mig i tråden: "Män är mer känslostyrda än kvinnor."
Det är bara ett litet utdrag ur ett jättelångt inlägg där du bland annat beskriver din politiska hållning och exempel på politiska/samhälleliga företeelser som upprör dig. Vilket inte hade någon relevans alls i förhållande till det vi diskuterade eller egentligen bemötte något av det jag skrev. Detta är något som händer ofta, intrycket blir att du "talar över huvudet" på folk.
Ovanstående utdrag beskriver äntligen
varför dina inlägg blir så spretiga och svåra att följa och bemöta. Du skriver för en publik, inbillad eller verklig, det kan kvitta. Det är egentligen inte mig du bemöter eller diskuterar med.
Du har helt rätt, det är jättesvårt för mig att diskutera med dig och bemöta det du skriver för en eventuell publik. När jag skriver här tänker jag ljudet av en metronom, men mer som ett maskingevär, tatatata. Jag är inte här för att läsa noveller eller hundratals sidor forskning. DU (i detta fallet) måste uttrycka dig tydligt, annars är jag long gone och kommer inte ens att bemöta dig fler gånger, men jag vill med detta att du ska veta varför isåfall, för jag är schysst.
Jag kommer inte att sitta och läsa igenom "tiotusentals" gamla inlägg från dig angående vilka lagar du menar eller vilka "de" är som är så duktiga på att lagstifta "emot män". Skulle du kunna ge mig ett komprimerat inlägg där du beskriver vad och vilka lagar du menar?