2019-05-27, 14:13
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Och nu gör du precis samma sak igen som du nyligen fick kritik för. Det var ingen långvarig lärdom.

Systerskpet existerar bland ett fåtal mediafeminister, vänster och miljöpartister samt i paranoida mäns hjärnor. Du, pansar, wordwarrior, nospeech med flera lider av ungefär samma problematik.
Det finns hjälp att få, sök den.
Ursäkta om jag lägger mig i, men jag har sett lite för många gånger hur du ansluter till deras doktrin och reläar ut de lögner som gett dem makten.
Så skapas fascismen. Du är måhända bara en ovetande, men nyttig idiot för dem, men det ansvaret kommer jag hålla dig till. Tills du kan övertyga mig om att du inte bara ger läppservice i frågan.

Du är alltid välkommen att fråga mig och övriga medlemmar här "hur".
Citera
2019-05-27, 15:18
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Könsfördelningen bland chefer i offentlig sektor såg ut så här 2017:

42% i Staten
67 % i Kommunerna
73 % i Landstingen

Då är handläggare som är beslutsfattare inte medräknade. Vet inte hur andelen ser ut bland lärare, de är ju också myndighetsutövare.

Det är ju dessa som styr över mäns och pojkars levnadsvillkor.

Det är ju lite hyckleri, aggressiva män (minoriteten) primeras av kvinnor, medan män som indoktrineras efter feminismens teorier blir kastade på skräphögen. Dryga 70 % av cheferna i den position som kan göra något åt saken verkar ignorera problemet. Det är dags att de tar tag i saken.

https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Arbetsmarknad/Jamstalldhet/Kvinnor-i-chefsposition/

Det är viktigt att du förstår en sak här, och det är att det är oerhört viktigt vilken position man sitter på för att kunna ändra på beslut. Sen kan man alltid göra skillnad på den nivån man befinner sig på givetvis, en lärare kan göra skillnad i sitt klassrum, men ungefär där tar det stopp.
Chefer inom offentlig sektor skulle jag tro inte alltid sitter där av rätt anledning. Jag ska kolla upp lite siffror kring hur många män respektive kvinnor som sitter på beslutsfattande organ så återkommer jag till diskussionen.
Ytterst är det dock politikerna och skolminister till exempel, som sätter agendan.

Sen går det inte att frikoppla eget ansvar eller föräldrarnas ansvar i frågan om uppfostran och utveckling av barn och ungdomar. Lägger man det ansvaret på offentlig sektor då är man maktlös själv och har därmed satt sig i en väldigt dålig sits.
Citera
2019-05-27, 15:20
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Jag låter övriga läsare bedöma det för sig själva.
Du skriver återigen "du angriper mig" och tror på fullt allvar att det är upp till dig att vara grindvakt, men i och med att vi är på ett öppet forum, så står det helt fritt för vem som helst att göra sin egen tolkning.

En del kommer se det jag pekar ut och hålla med. Vare sig du vill eller inte.
Men jag får väl tacka för komplimangen. Hade jag varit riktigt petig hade jag kunnat peka ut att det stavas flashback och att "eller hur" är två ord.
Saker jag inte hade påpekat för t.ex Merapi som överhuvudtaget inte behärskar språket för att hon fastnat i sin egen lilla dystopi där hon måste försvara sig mot det påhittade patriarkatet och därför kommer bränna ut sig själv. Hennes koppling slirar betänkligt ändå.

Du tror inte att jag skrev "flaskback"med vilje? Det gjorde jag.
Sen ska även tilläggas att jag inte tänker på svenskan när jag skriver här. Det är liksom inte prio, och jag skriver som jag talar eller tänker.
Citera
2019-05-27, 15:22
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Ursäkta om jag lägger mig i, men jag har sett lite för många gånger hur du ansluter till deras doktrin och reläar ut de lögner som gett dem makten.
Så skapas fascismen. Du är måhända bara en ovetande, men nyttig idiot för dem, men det ansvaret kommer jag hålla dig till. Tills du kan övertyga mig om att du inte bara ger läppservice i frågan.

Du är alltid välkommen att fråga mig och övriga medlemmar här "hur".

Vad är det jag är ovetandes om? Systerskpet?
Jag har fortfarande inte sett något bevis på systerskpet mer än patriarkatet.
Citera
2019-05-27, 17:26
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Det förstod jag ganska snabbt av dina inlägg här. Jag dömer ingen utan är lika 'elak' mot alla. Bara så du vet. Säger någon något så hugger jag på det.

Jag själv har haft en 'ganska' grym barndom med barnhem, misshandel och sexuella övergrepp i den värsta av meningar. Jag lärde mig tidigt att distansera mig från känslor till förmån för 'sociala koder' så jag kunde överleva. Nu på äldre dar så ser jag ett värde i det därför att jag har ett 'bibliotek' av handgrepp jag kan använda när jag vill ha ett uttryck i affekt från någon. "Vi" (jag förutsätter här att du identifierar dig mot omvärlden som jag tror du gör) har förmånen att kunna objektivt se världen i tredjeperson vilket är få förunnat. De flesta äts upp av sina känslor och är förlorade i dess uttryck. Inte vi.

Du har en gåva men vårda den som labil. Skriv ner och bokför dina intryck. Rannsaka dig själv regelbundet.

Detsamma gör jag.
Citera
2019-05-27, 17:35
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Jenny9 är en jävla vettig skribent här.Den som har något som helst innanför pannbenet förstår detta. Varför sysslar ni med näthat/mobbing av användare som inte råkar ha exakt samma åsikter som er? Hur dåligt mår ni egentligen? Det är seriöst det absolut mest fega skit man kan sysselsätta sig med.

Tack!

Ibland framstår det som om flera här har skapat hjärnspöket "feminism/kvinnan" och klistrat på all världens ondska och personliga trauman/kriser på densamma. En del stämmer, det mesta stämmer inte. Summan av kardemumman, det ÄR svårt att diskutera med människor med vanföreställningar/livlig fantasi/obearbetade trauman och livskriser, med mera.
Senast redigerad av Jenny9 2019-05-27 kl. 17:44.
Citera
2019-05-27, 23:35
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Tack!

Ibland framstår det som om flera här har skapat hjärnspöket "feminism/kvinnan" och klistrat på all världens ondska och personliga trauman/kriser på densamma. En del stämmer, det mesta stämmer inte. Summan av kardemumman, det ÄR svårt att diskutera med människor med vanföreställningar/livlig fantasi/obearbetade trauman och livskriser, med mera.
Ännu ett "uäämen"-möte?
Vad sägs om att bemöta det som påstås eller bidra med motargument mot det som påstås om ni inte håller med?
Jag måste ha bidragit med tiotusen exempel på varför det jag säger är sant. Ingenstans påstår jag att det gäller kvinnor generellt. Bara dem som inte set vart samhället är på väg.
Förneka allt, eller hur?
Korkade män med hjärnspöken, va?

Vilket av de påståenden jag gjort ställer ni er mest tveksamma till?
Jag backar allt jag sagt med exempel. För det mesta även med film, lagtexter och domar om sånt finns.

Kom igen nu!
Citera
2019-05-27, 23:59
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ännu ett "uäämen"-möte?
Vad sägs om att bemöta det som påstås eller bidra med motargument mot det som påstås om ni inte håller med?
Jag måste ha bidragit med tiotusen exempel på varför det jag säger är sant. Ingenstans påstår jag att det gäller kvinnor generellt. Bara dem som inte set vart samhället är på väg.
Förneka allt, eller hur?

Jag backar allt jag sagt med exempel. För det mesta även med film, lagtexter och domar om sånt finns.

Kom igen nu!

Fast om du säger att det inte gäller alla kvinnor utan bara de som inte ser- då kan vi nog hålla med varandra.
De du pratar om i dina inlägg är isåfall idioterna. Dessa har alltid funnits, måhända att de är lite fler nu än förr eftersom kvinnor uttrycker sina åsikter idag samt att Sverige är pk-sjukt.

Men nu är det inte så det brukar framställas i inläggen, utan snarare att det handlar om majoriteten av kvinnor. Svenska kvinnor ska man hålla sig ifrån o.s.v.
Det går inte att tolka på annat sätt än att du talar om de flesta kvinnor i Sverige, och då har du fel. Vilket vi också påpekat och påpekar dagligen, och inte bara till dig.
Herregud det enda vi gör här är att försvara svenska kvinnor. Vi hinner ju inte argumentera för någonting annat eftersom en massa direkt elaka generaliseringar konstant dyker upp, vilka vi behöver försvara oss mot, för de svenska kvinnor som är vettiga.
Rena lögner och förtal är inte ovanligt heller.
Jag är ledsen, men så länge nivån ligger där den gör idag lär det inte bli mycket till debatt innehållandes några seriösa argument här.
Senast redigerad av Moment22x22 2019-05-28 kl. 00:01.
Citera
2019-05-28, 00:16
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ännu ett "uäämen"-möte?
Förneka allt, eller hur?

Kom igen nu!

"Det kan finnas rimliga orsaker till varför du missförstår det jag skriver, men eftersom detta är ett öppet forum, så skriver jag inte bara till dig personligen vilket gör att någon annan kan få en aha-upplevelse med ett annat perspektiv. Du blir bara fordonet för en insikt och vill du inte förstå blir detta ännu svårare. Men det är ditt problem."

Ovanstående skrev du till mig i tråden: "Män är mer känslostyrda än kvinnor."

Det är bara ett litet utdrag ur ett jättelångt inlägg där du bland annat beskriver din politiska hållning och exempel på politiska/samhälleliga företeelser som upprör dig. Vilket inte hade någon relevans alls i förhållande till det vi diskuterade eller egentligen bemötte något av det jag skrev. Detta är något som händer ofta, intrycket blir att du "talar över huvudet" på folk.

Ovanstående utdrag beskriver äntligen varför dina inlägg blir så spretiga och svåra att följa och bemöta. Du skriver för en publik, inbillad eller verklig, det kan kvitta. Det är egentligen inte mig du bemöter eller diskuterar med.

Du har helt rätt, det är jättesvårt för mig att diskutera med dig och bemöta det du skriver för en eventuell publik. När jag skriver här tänker jag ljudet av en metronom, men mer som ett maskingevär, tatatata. Jag är inte här för att läsa noveller eller hundratals sidor forskning. DU (i detta fallet) måste uttrycka dig tydligt, annars är jag long gone och kommer inte ens att bemöta dig fler gånger, men jag vill med detta att du ska veta varför isåfall, för jag är schysst.

Jag kommer inte att sitta och läsa igenom "tiotusentals" gamla inlägg från dig angående vilka lagar du menar eller vilka "de" är som är så duktiga på att lagstifta "emot män". Skulle du kunna ge mig ett komprimerat inlägg där du beskriver vad och vilka lagar du menar?
Senast redigerad av Jenny9 2019-05-28 kl. 00:20.
Citera
2019-05-28, 10:18
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Fast om du säger att det inte gäller alla kvinnor utan bara de som inte ser- då kan vi nog hålla med varandra.
De du pratar om i dina inlägg är isåfall idioterna. Dessa har alltid funnits, måhända att de är lite fler nu än förr eftersom kvinnor uttrycker sina åsikter idag samt att Sverige är pk-sjukt.

Men nu är det inte så det brukar framställas i inläggen, utan snarare att det handlar om majoriteten av kvinnor. Svenska kvinnor ska man hålla sig ifrån o.s.v.
Det går inte att tolka på annat sätt än att du talar om de flesta kvinnor i Sverige, och då har du fel. Vilket vi också påpekat och påpekar dagligen, och inte bara till dig.
Herregud det enda vi gör här är att försvara svenska kvinnor. Vi hinner ju inte argumentera för någonting annat eftersom en massa direkt elaka generaliseringar konstant dyker upp, vilka vi behöver försvara oss mot, för de svenska kvinnor som är vettiga.
Rena lögner och förtal är inte ovanligt heller.
Jag är ledsen, men så länge nivån ligger där den gör idag lär det inte bli mycket till debatt innehållandes några seriösa argument här.
Jag säger ganska ofta att du själv ansvarar för hur du väljer att läsa mina inlägg.
Jag säger också ganska ofta att det är beklagligt att du blandar ihop alla kvinnor med det som sägs. Jag säger aldrig att det handlar om kvinnor ens. Jag säger feminister och den absolut värsta sortens feminister är faktiskt män.

Men jag ska väl inte behöva specificera varje inlägg med "detta gäller för a, b, c med undantag för 3b-feministerna som är liberala i just denna fråga"?

I ditt fall reser du raggen så fort jag nämner kvinnor som om attacken vore riktad direkt mot dig.
Jag råkar faktiskt ha läst dig så väl att kan med lätthet kan säga att du egentligen borde hålla med mig till över 90%, men av någon anledning gör du inte det och i och med att du egentligen håller med, men ändå vill opponera dig har du aldrig argument mot mina argument utan kör "uäää" ännu en kvinnohatare-reaktionen, fast det aldrig handlat om det.
Citera
2019-05-28, 10:29
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
"Det kan finnas rimliga orsaker till varför du missförstår det jag skriver, men eftersom detta är ett öppet forum, så skriver jag inte bara till dig personligen vilket gör att någon annan kan få en aha-upplevelse med ett annat perspektiv. Du blir bara fordonet för en insikt och vill du inte förstå blir detta ännu svårare. Men det är ditt problem."

Ovanstående skrev du till mig i tråden: "Män är mer känslostyrda än kvinnor."

Det är bara ett litet utdrag ur ett jättelångt inlägg där du bland annat beskriver din politiska hållning och exempel på politiska/samhälleliga företeelser som upprör dig. Vilket inte hade någon relevans alls i förhållande till det vi diskuterade eller egentligen bemötte något av det jag skrev. Detta är något som händer ofta, intrycket blir att du "talar över huvudet" på folk.

Ovanstående utdrag beskriver äntligen varför dina inlägg blir så spretiga och svåra att följa och bemöta. Du skriver för en publik, inbillad eller verklig, det kan kvitta. Det är egentligen inte mig du bemöter eller diskuterar med.

Du har helt rätt, det är jättesvårt för mig att diskutera med dig och bemöta det du skriver för en eventuell publik. När jag skriver här tänker jag ljudet av en metronom, men mer som ett maskingevär, tatatata. Jag är inte här för att läsa noveller eller hundratals sidor forskning. DU (i detta fallet) måste uttrycka dig tydligt, annars är jag long gone och kommer inte ens att bemöta dig fler gånger, men jag vill med detta att du ska veta varför isåfall, för jag är schysst.

Jag kommer inte att sitta och läsa igenom "tiotusentals" gamla inlägg från dig angående vilka lagar du menar eller vilka "de" är som är så duktiga på att lagstifta "emot män". Skulle du kunna ge mig ett komprimerat inlägg där du beskriver vad och vilka lagar du menar?
Samtyckeslagen är stiftad riktad mot män. Man vill ha fler män fällda för våldtäkt och när begreppet våldtäkt i sin ursprungliga form inte räckte gav man begreppet fler möjligheter för fler fällningar. Den senaste iterationen är att man lyft bort oskyldighetsprepositionen och infört omvänd bevisbörda.

Ingen av dem har ens tänkt tanken på att även kvinnor skulle kunna begå våldtäkt med de senaste kriterierna för brottet.

Gynocentrism och misandri i en mycket ren form.

När man insett sitt misstag i framtiden och oskyldiga män suttit i fängelse för att kvinnor ljugit kanske detta ändras till något logiskt och mer rättvist, kanske det ändras.
Tydligt är dock att lagstiftarna (de som drivit fram denna lag via t.ex metoo och med den regering vi haft i fem år) inte bryr sig om rättvisa utan röstade fram den trots avrådan från lagrådet. Det var inte ens första gången man ville ha in ungefär samma lag.

Sen vill jag att du lyssnar in detta:
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7230815

När du är klar med den, läs vidare.
https://medium.com/gender-studies-for-men/when-old-women-rape-boys-3b3a4037f0a?fbclid=IwAR1EevFazWy8BnY_ySn4062NH51fD LffGftD4f83eUWJrNbf1ryeNf HNlE4
Senast redigerad av Flickfotograf 2019-05-28 kl. 10:35.
Citera
2019-05-28, 13:06
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Samtyckeslagen är stiftad riktad mot män. Man vill ha fler män fällda för våldtäkt och när begreppet våldtäkt i sin ursprungliga form inte räckte gav man begreppet fler möjligheter för fler fällningar. Den senaste iterationen är att man lyft bort oskyldighetsprepositionen och infört omvänd bevisbörda.

Ingen av dem har ens tänkt tanken på att även kvinnor skulle kunna begå våldtäkt med de senaste kriterierna för brottet.

Gynocentrism och misandri i en mycket ren form.

När man insett sitt misstag i framtiden och oskyldiga män suttit i fängelse för att kvinnor ljugit kanske detta ändras till något logiskt och mer rättvist, kanske det ändras.
Tydligt är dock att lagstiftarna (de som drivit fram denna lag via t.ex metoo och med den regering vi haft i fem år) inte bryr sig om rättvisa utan röstade fram den trots avrådan från lagrådet. Det var inte ens första gången man ville ha in ungefär samma lag.

Sen vill jag att du lyssnar in detta:
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7230815

När du är klar med den, läs vidare.
https://medium.com/gender-studies-for-men/when-old-women-rape-boys-3b3a4037f0a?fbclid=IwAR1EevFazWy8BnY_ySn4062NH51fD LffGftD4f83eUWJrNbf1ryeNf HNlE4

Tack för tydligheten.

Jag håller inte med dig om att den utvidgade tolkningen av våldtäkt kom till för att sätta dit fler män. Tvärtom faktiskt. Som kvinna kan jag nuförtiden åka dit för våldtäkt om jag penetrerar ett barn, en annan kvinna eller en man med ett eller flera föremål. Beroende på föremål lär det vara lika fysiskt/psykiskt smärtsamt och/eller vara lika kränkande som om det vore en penis.

Exempelvis så misstänker jag att det finns ett mörkertal när det gäller kvinnliga förövare, jag tycker de är lika avskyvärda som manliga diton. Jag vill att de ska dömas hårt och i Sverige döms våldtäkt hårdast oavsett vem offret är. Sen ska såklart förhållandet offer-gärningsman ge mer om det är "beroendeställning", flera förövare osv.

Det duger inte att bara män ska kunna dömas för våldtäkt. Män blir indirekt "utpekade" om våldtäkt bara kan räknas om det är en man som kan våldta en kvinna och det enda som räknas då är om han fullbordat en våldtäkt mot sitt offer (penis/vagina).

Amerikanarna har bland annat olika grader av "sexual assault" (där våldtäkt också ingår) vilket det finns mycket höga straff för. Hade Sverige haft något liknande och liknande straffskala hade jag mycket väl kunnat tänka mig att hålla själva tolkningen av våldtäkt mer strikt. Än sålänge smäller olika grad av våldtäkt högst i Sverige. Som jag tolkat det.

Samtyckeslagen kom väl till för att komma åt våldtäkt på tex handikappade, sjuka, sovande, nerdrogade osv. Till exempel för många år sen läste jag om en ung tjej som blev medvetslös pga hennes diabetes. Tre killar våldtog henne då och hävdade efteråt att de trodde att hon däckat och inte visste om hon ville eller inte. De kom undan med en varning typ. Ett ovanligt(?) fall kanske, men det visar tydligt vad jag menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in