2019-05-27, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horby-kvinnan
Greta är stor i Europa och på andra ställen i världen. Det är välbekant. Thunberg har hyllats av påven, av FN:s generalsekreterare António Guterre, av Barack Obama, av Emmanuel Macron, av superkändisen Arnold Schwarzenegger, hon har klätt det amerikanska magasinet Times omslag, blivit hedersdoktor i Belgien m.m. (Du verkar vara en megapajas som blundar för detta.)
De som bedriver uppenbara fake news rörande Thunberg och klimatpolitik är inga andra än högermedier, alternativmedia - och allehanda högerpopulister, högerextrema element. Också allmänt känt.
Skillnad på medier;
En del ställer kritiska frågor om för dagen rådande masspsykos och msm bara swashar med och underblåser masspsykosen.
2019-05-27, 23:30
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Greta är stor i Europa och på andra ställen i världen. Det är välbekant. Thunberg har hyllats av påven, av FN:s generalsekreterare António Guterre, av Barack Obama, av Emmanuel Macron, av superkändisen Arnold Schwarzenegger, hon har klätt det amerikanska magasinet Times omslag, blivit hedersdoktor i Belgien m.m. (Du verkar vara en megapajas som blundar för detta.)
De som bedriver uppenbara fake news rörande Thunberg och klimatpolitik är inga andra än högermedier, alternativmedia - och allehanda högerpopulister, högerextrema element. Också allmänt känt.
Nej den är inte stor, klimatet landade som 5:e viktigaste fråga i EU-valet.
Få vet vem Greta är, ingen utom några lobbyister bryr sig utanför Sveriges gränser.
2019-05-27, 23:33
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Klimatets terminator möter filmens dito. Greta och Schwarzenegger i möte i Wien. Arnold erkänner att han blev starstruck.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9v89PE/har-overraskas-terminator-av-greta-thunberg

Skulle inte förvåna mig om hon får en roll i nästa Terminatorfilm. Där hon står på barrikadera för att jorden inte ska gå under.

Jag undrar om Greta ens har sett en enda film med Arnold Schwarzenegger
2019-05-28, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Om man tror på Greta bör man inte ha hund, eller sällskapsdjur överhuvudtaget... Men där kan naturligtvis finnas behhjärtansvärda skäl att göra undantag om man i övrigt menar väl ?

https://www.forbes.com/sites/jeffmcmahon/2017/08/02/whats-your-dogs-carbon-pawprint/#7567b31213a6

Lyssnar man på klimatsekten så torde det inte finnas incitament för att låta något enda djur leva överhuvudtaget.
Varför ska vi stoppa kossorna liksom? Samtidigt som vi ska fördöma jakt på storvilt i Afrika?
Alla djur rapar och fiser, såvitt jag vet.
Men vi ska bli veganer alltså, för miljöns skull. Därmed behövs inte kossor och grisar längre. Inte heller höns/kycklingar.
Ska då tigrarna i Asien få leva? Pruttar inte dom? Elefanterna då? Fiser rätt kraftigt och mycket, eller?
Men nä, för att minska världens utsläpp av CO2 så ska just du och jag sluta flyga, köra bil, äta kött, helst sluta existera överhuvudtaget.
2019-05-28, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Ja, en spruta hos veterinären känns som det mest humana. Sorry Moses och Roxy, men vi har en planet att tänka på.

Exakt. Varför ska hundar få finnas när kossor inte ska få existera?
2019-05-28, 00:07
Medlem
Citat:
Greta bör vinna Nobels fredspris. Det vore fel om inte skulle vinna det då det knappast finns någon som gjort så mycket som hon. Jämfört med dom du räknar upp är Thunberg mer värd fredspriset.

Du är ju helt sjuk i huvudet. ”Då det knappast finns nån som gjort så mycket som hon”?
Ser fram emot en rapport om hur mycket denna utvecklingsstörda unge påverkat klimatet med sina otaliga resor dag ut och dag in.
Spyr på henne!
2019-05-28, 00:08
Medlem
Generalanderssons avatar
Kanske lite OT. Men jag tycker att det nästan är lite skrämmande att en hjärntvättad unge får så mkt makt och uppmerksamhet i samhället, och ännu värre att politikerna går ut i media och hyllar denna miljöskadade och okunniga ungen.
2019-05-28, 00:11
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Fast nu är det ett faktum att migrationen är en viktigare fråga än klimatet. Det finns dokumenterat.
2019-05-28, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brada2
Du kan ju alltid försöka att få mig ur balans

PS jag ser inte Freeman som något geni inom klimatfrågan då han endast förekommer i youtubeklipp samt att han verkar populär hos bloggsidan stockholminitativet.
Han är vad jag kan se inte kopplad till någon vetenskaplig instution som granskar hans arbete. Det finns fullt av sådana personer som är självutnämnda experter. DS

Haha nu har visserligen Dyson gått i pension från Princeton i sin professur som teoretisk matematiker.
Karriären i forskningspapper låg på topp i slutet av 40-talet. Men det är verkligen en mkt kunnig person vi talar om här. Googla Wikipedia och studera karriären. Det han sagt i intervjuer om klimatmodellerna och hur pass användbara de är att kunna se längre in i framtiden än några veckor bör inte ignoreras.
Senast redigerad av alcantario 2019-05-28 kl. 00:20.
2019-05-28, 01:26
Medlem
Horby-kvinnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nej den är inte stor, klimatet landade som 5:e viktigaste fråga i EU-valet.
Få vet vem Greta är, ingen utom några lobbyister bryr sig utanför Sveriges gränser.
Greta är stor i Europa, inte det du påpassligt byter ämne till. Som sagt, Greta på Time Magazine, beröm av påven, betydande ledare i Europa osv. Du är oseriös.

Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Jag undrar om Greta ens har sett en enda film med Arnold Schwarzenegger
Inte sannolikt, men vad skulle det göra för skillnad?.

Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Ser fram emot en rapport om hur mycket denna utvecklingsstörda unge påverkat klimatet med sina otaliga resor dag ut och dag in.
Spyr på henne!
Ditt hat mot ett barn är riktigt sjukt. Ful lögn sedan att kalla Greta Thunberg för utvecklingsstörd.

Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Kanske lite OT. Men jag tycker att det nästan är lite skrämmande att en hjärntvättad unge får så mkt makt och uppmerksamhet i samhället, och ännu värre att politikerna går ut i media och hyllar denna miljöskadade och okunniga ungen.
Sjuk desinformation.

Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Fast nu är det ett faktum att migrationen är en viktigare fråga än klimatet. Det finns dokumenterat.
Ja, fast det är en annan fråga. Jag svarade på osanningar och dumheter från Sonnenwende. Att migrationen är en betydelsefull fråga har jag aldrig förnekat.
2019-05-28, 02:55
Medlem
Citat:

Ja du Hitler och Stalin har också varit på Times omslag flera gånger. Arafat fick FN:s fredspris ja världen är ett skämt ibland som du kanske märkt samt oerhört föränderlig, masspsykosen går över.
Det är ju lyteskomik att göra en 16-åring till hedersdoktor.
2019-05-28, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alcantario
Haha nu har visserligen Dyson gått i pension från Princeton i sin professur som teoretisk matematiker.
Karriären i forskningspapper låg på topp i slutet av 40-talet. Men det är verkligen en mkt kunnig person vi talar om här. Googla Wikipedia och studera karriären. Det han sagt i intervjuer om klimatmodellerna och hur pass användbara de är att kunna se längre in i framtiden än några veckor bör inte ignoreras.

Klimatmodellerna är teorier och inte sanning men de hjärntvättade upphöjer dessa teorier till någon absolut sanning och spinner domedagscenarios efter det. Det är Knutby-nivå på Greta-sekten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in