Citat:
Ursprungligen postat av
Eoppoyz
Jag hoppas verkligen inte att AfS blir lika infantila som Stram kurs, genom att t ex förstöra Koranen eller någon annan bok. Det är kontraproduktivt. Böcker är till för att läsas, oavsett om de är bra eller dåliga. Jag kommer sluta rösta på AfS om de nedlåter sig till detta.
Att jonlera är inte att förstöra. För övrigt går det hyllmeter med böcker till makulatur varje dag då det numera produceras oändlig massa skitskrifter utan något som helst intellektuellt värde.
Vidare, att tillskriva alla tänkbara bokstavskombinationer ett egenvärde bara för att de råkar vara tryckta på papper är fullständigt absurt. Värdet på texten består i hur allmängiltigt budskapet är.
Koranen, då främst äldre upplagor, har onekligen ett historiskt värde som ett avskräckande exempel. Då koranen har trycks i groteskt stora upplagor, anser jag därför att koranen mycket väl kan användas såväl som dasspapper-substitut och som tändvätske-substitut.
Huvudsyftet med övningen är dock att visa just hur massinvandringen begränsar vår kultur, dvs att kvinnor inte kan känna sig trygga gå hem en fredagkväll, att du inte kan få en fläskkotlett serverad utan dödshot, osv osv.
Jag tror vi kan vara överens om att dagens strategi fungera så där…