2019-05-27, 14:13
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Ni som röstade på promillepartiet AfS, ångrar ni er idag?

Nej, absolut inte. Jag är mer övertygad än någonsin om hur bra AfS är efter denna valrörelse. Min slutsats är enbart att valresultatet är ett bevis på hur lite svenska folket ännu förstår. Det är årtionden av hjärntvätt, indoktrinering och propaganda som både SD och AfS har att brottas med.

SD har valt att köpa in sig i propagandan för att närma sig svenne-banan. Då slutar man bilda opinion men kan bli mer valbar. Dock hjälper man inte till att öka medvetandet hos svenskar och till priset att man tvingas närma sig de gamla partierna.

AfS går i konfrontation med indoktrineringen. Då är man längre från de många Peter Lundgrens i Sverige men du hjälper som parti till att flytta åsiktskorridoren, en liten bit i taget. Baksidan är så klart att betydligt förre förstår vad du talar om eftersom deras världsbild är så skev.

I ett land där det normala är onormalt är det svårt att nu ut med normal politik som enbart bygger på sunt förnuft.
Citera
2019-05-27, 14:14
Medlem
Fris avatar
Citat:
SD fick 4 promille. AfS fick 0 promille. Alltså, är det inte dags att lägga ner partiet nu? AfS har floppat i varje val de har ställt upp i.

Skulle inte förvåna om kopieringsmaskinen Kasselstrand nu lägger ner AfS och kopierar ett annat parti i stället och kallar det för Swexit Partiet. Kasselstrand är en sån människa som aldrig kan hitta på något eget, utan måste kopiera andra partier både till namn och kläder.
Vem kopierade SD:s företrädare som partiledare, Mikael jansson, AfS andranamn på valsedeln i EU-valet?
Ni SD-botar är bara trÅkessons blinda valpar som ingen annan föreställning om verkligheten har, än att ni hittar på lögner för er själva. Den enda anledningen till att någon röstar på SD är för att de felaktigt tror att SD står för EU-utträde och för återvandring. Det är en väldigt väldigt tunn tråd som SD hänger i. Nu kraftigt försvagad efter kollapsen för den EU-partigrupp som alla SD-väljare ovetandes kastade bort sin röst på.
Citera
2019-05-27, 14:14
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABC.
Alltså det återstår ju att se eller hur? Vi vet ju inte hur de kommer att agera de kommande 2,5 åren. Men tysta kan de ju inte vara, så mycket kan vi väl vara överens om?

Ja, definitivt!
Citera
2019-05-27, 14:18
Medlem
M829A3s avatar
Citat:
SD fick 4 promille. AfS fick 0 promille. Alltså, är det inte dags att lägga ner partiet nu? AfS har floppat i varje val de har ställt upp i.

AfS är ett 14 månader gammalt parti,jämför man deras valresultat med SD:s historiska valresultat så framgår det att AfS fick en större röstandel i sitt första riksdagsval (0.31%) än vad SD fick i sitt tredje riksdagsval (0.25% år 1994).

Lägg därefter till faktumet att MSM knappt rapporterat om AfS samt att SD etablerat som som ett säkert standardalternativ för invandringskritiker så blir det uppenbart varför AfS inte har haft en raketstart.
Senast redigerad av M829A3 2019-05-27 kl. 14:23.
Citera
2019-05-27, 14:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av M829A3
AfS är ett 14 månader gammalt parti,jämför man deras valresultat med SD:s historiska valresultat så framgår det att AfS fick en större röstandel i sitt första riksdagsval (0.31%) än vad SD fick i sitt tredje riksdagsval (0.25% år 1994).

Just det! Man byggde inte Rom på en dag så om viljan och tålamodet finns så blir AfS ett parti att räkna med. Finns ju liksom folk som är genomtrötta på etablissemangets ständiga floskler.
Citera
2019-05-27, 14:25
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Jag hoppas verkligen inte att AfS blir lika infantila som Stram kurs, genom att t ex förstöra Koranen eller någon annan bok. Det är kontraproduktivt. Böcker är till för att läsas, oavsett om de är bra eller dåliga. Jag kommer sluta rösta på AfS om de nedlåter sig till detta.

Att jonlera är inte att förstöra. För övrigt går det hyllmeter med böcker till makulatur varje dag då det numera produceras oändlig massa skitskrifter utan något som helst intellektuellt värde.
Vidare, att tillskriva alla tänkbara bokstavskombinationer ett egenvärde bara för att de råkar vara tryckta på papper är fullständigt absurt. Värdet på texten består i hur allmängiltigt budskapet är.
Koranen, då främst äldre upplagor, har onekligen ett historiskt värde som ett avskräckande exempel. Då koranen har trycks i groteskt stora upplagor, anser jag därför att koranen mycket väl kan användas såväl som dasspapper-substitut och som tändvätske-substitut.

Huvudsyftet med övningen är dock att visa just hur massinvandringen begränsar vår kultur, dvs att kvinnor inte kan känna sig trygga gå hem en fredagkväll, att du inte kan få en fläskkotlett serverad utan dödshot, osv osv.

Jag tror vi kan vara överens om att dagens strategi fungera så där…
Senast redigerad av vanartad 2019-05-27 kl. 14:45.
Citera
2019-05-27, 14:35
Medlem
Fris avatar
Hittills, med en knapp procent räknat på:
https://data.val.se/val/ep2019/slutresultat/E/rike/index.html

så har "Partiet Vändpunkt" (lantisarnas utbrytning ur MP) och "Landsbygdspartiet Oberoende" tillsammans en femtedel av rösterna på övriga registrerade partier. För att det bara är i glesbygden som den första 1%:en finns som har redovisats. De kommer att försvinna långt ned snart. AfS kommer att stiga när stora och medelstora städer räknas.
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Intressant iakttagelse.

På 90-talet tog dom bort spårbarheten. Tidigare fick man ett kvitto med samma nummer som ytterkuvertet. Detta nummer kunde man använda vid rösträkningen på kvällen för att hitta sin röst och kolla så den ej bytts ut.
Näe. Du kan ångra din förtidsröst i din vallokal på valdagen. Det är klart att allt är spårbart ända till dess ditt valkuvert läggs ned i valurnan. Att du röstas kvitteras genom en notering i den offentliga röstlängden.

Varför hittar du på såna här saker? Är det för att för dig själv ljuga ihop "bevis" för den slutsats som du började med och *vill* trooo på? Som en slags resonemangsattrapp.

Nu när valsedlarna kan plockas utan insyn, så hittar de som utgår från sin slutsats och desperat letar efter sätt att hitta på argument för den, på lögner om förtidsröstningen. Förtidsrösterna förvaras i en valurna som är förseglad med numrerade sigill och den hämtas vid förtidsröstningslokalens stängning av väktare till stadshuset (eller alternativ lokal i geografiskt stora kommuner) över natten.
Citera
2019-05-27, 14:38
Medlem
När får vi reda på resultatet för AfS? Jag har inte kunnat hänga med i svängarna riktigt, någon här antydde att "övriga partier" hade endast 1,1% men senast jag kollade på Expressens valsida var resultatet 1,7%. Vad är sanning?

Kan man grovt räkna med att AfS kammar hem hälften eller var tror Ni? I så fall en förbättring.

Jag har tidigare framfört uppfattningen att AfS måste provocera för att nå ut, men någon annan här hävdade att en vettig sakpolitik är enda chansen. Nåväl provocerar man inte så syns man inte. Man har väl vildar som sitter i Riksdagen, dom måste höja rösten så att AfS märks.
Även om jag röstar SD vill jag att AfS blir en blåslampa i Röfvén.
Citera
2019-05-27, 14:48
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
När får vi reda på resultatet för AfS? Jag har inte kunnat hänga med i svängarna riktigt, någon här antydde att "övriga partier" hade endast 1,1% men senast jag kollade på Expressens valsida var resultatet 1,7%. Vad är sanning?

Kan man grovt räkna med att AfS kammar hem hälften eller var tror Ni? I så fall en förbättring.

Jag har tidigare framfört uppfattningen att AfS måste provocera för att nå ut, men någon annan här hävdade att en vettig sakpolitik är enda chansen. Nåväl provocerar man inte så syns man inte. Man har väl vildar som sitter i Riksdagen, dom måste höja rösten så att AfS märks.

Expressen särredovisar inte Piratpartiet som fick 0.6%, därav har de 1.7% på övriga. Medan valmyndigheten som särredovisar Piratpartiet har övriga på 1.1%. Båda korrekta alltså.
Citera
2019-05-27, 14:50
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:

Nu har endast 73 distrikt blivit räknade i skrivande stund. Då har AfS hela 0,39%.

Citera
2019-05-27, 14:50
Medlem
Fris avatar
Citat:

Man följer alltså valresultatets utveckling idag och kanske imorgon på Valmyndighetens hemsida (surprise!) här:

Med 73 av 6305 valdistrikt räknade har AfS kammat hem hälften av övriga partier. Vändpunkt och Landsbygdspartiet är 2:a och 4:a nu bara för att det är glesbygd man räknat färdigt först. Jag tror att AfS kommer att stiga till betydligt mer än hälften av övriga partier.
Senast redigerad av Fri 2019-05-27 kl. 14:52.
Citera
2019-05-27, 14:53
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Näe. Du kan ångra din förtidsröst i din vallokal på valdagen. Det är klart att allt är spårbart ända till dess ditt valkuvert läggs ned i valurnan. Att du röstas kvitteras genom en notering i den offentliga röstlängden.

Ok, så man kan fortfarande vara med och kontrollera innehållet när ytterkuvertet öppnas? Men varför får man då inget kvitto längre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in