2019-05-27, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Japp, orosanmälan sa jag, inget annat. Om du läste in mer i det jag skrev så kan väl inte jag lastas för det.

Det är märkligt hur hårt du jobbar för att försöka få detta till en sanning.
Citera
2019-05-27, 12:56
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jovisst,men de har inte en död far så som Lenas barn har en död mor . Så närt du skriver hur ledsna SD.S barn är i denna situation är du orättvis.
Det går inte att jämföra Lenas barns sorg med SD s barns ledsamhet.

det är Lenas barn som kommer få men för livet utav att deras mamma blev dödad.

du måste kunna jämföra olika sorger, då först förstår du hur illa det var att Lena blev mördad.

SD:s barn har tryggheten utav både sin mor och far som är kvar i livet. Det som inte Lenas barn har....

Jämför och begrunda !

Och genom att Lena mist sitt liv, så kan du helt enkelt inte sitta härinne och påvisa hennes otrohetsaffärer och beklaga hennes personlighet.
Det är orätt i allra högsta grad!

Det är inte Fair !

Om SD är GM så kommer nog hans
barn också att få men för livet😕

Och jag tror att det är morföräldrarna
som är tryggheten i deras liv.
Citera
2019-05-27, 12:57
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Det finns väl ändå ingen i denna tråd som har försvarat LW’s och SD’s otrohetsaffär, men nu kommer du med helt obekräftade uppgifter om flertalet upptagna män, du blir inte trovärdig. Och om du är brevbäraren så är jag hellre utan post
Du skriver själv t.ex. att det finns bevis mot SD, något som väl måste betraktas som betydligt allvarligare anklagelser. Menar du att detta är bekräftat?
Senast redigerad av Draifos 2019-05-27 kl. 13:02.
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Det finns väl ändå ingen i denna tråd som har försvarat LW’s och SD’s otrohetsaffär, men nu kommer du med helt obekräftade uppgifter om flertalet upptagna män, du blir inte trovärdig. Och om du är brevbäraren så är jag hellre utan post

Sluta med ursäkten om att det är obekräftade uppgifter. De kommer från tråden precis som uppgifter om SD. Inte tvivlar du på att SD stalkat, misshandlat, smygfilmat?

Varför är uppgifterna om Lena mindre trovärdiga? De kommer också från skribenter med insyn.
Citera
Medlem
landbandys avatar
Vem tänkte på barnen som blev jätteledsna och kanske fick men för livet för att SD tog ett aktivt val att inleda relationer med deras mamma ?
Citera
2019-05-27, 13:00
Medlem
Citat:
Gloriouslife postade ett inlägg igår om deras resa 2013 och skilsmässan var inte förrän senare delen av 2014 so you do the math.

Det var liknande inlägg tidigare i tråden som gjorde i vart fall mig övertygad om att hon haft affärer med JH och ML.

Men om ni inte ens vill tro på att Lena reste ihop med en gifta man trots att skilsmässan inte skedde förrän efter mer än ett år så lär ni inte tro på andra inlägg heller.

Ni vill helt enkelt inte tro. Ni hade förnkeat affären med SD också om den inte varit belagd och om du tänker efter så vet du att jag har rätt. Du hade aldrig trott att pastor Lena kunnat ha affärer om SD affären inte kommit fram. Precis som du vägrar tro på JH och ML affären.

Så man får inte ens resa eller prata med män som är gifta?
Vilken inskränkt värld du tycks leva i? Och så förtappad jag måste vara som i mitt yrke rest så frekvent med mina manliga (gifta) kollegor på veckovisa utlandsresor liksom weekend-resor i 10-tals år minst. Det var ett naturligt inslag i mitt arbete och mina kollegor var utmärkta trevliga reskamrater.

Men vi väljer fritt vilket yrke och liv man vill leva. Man får tycka olika.
Citera
2019-05-27, 13:00
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Sluta med ursäkten om att det är obekräftade uppgifter. De kommer från tråden precis som uppgifter om SD. Inte tvivlar du på att SD stalkat, misshandlat, smygfilmat?

Varför är uppgifterna om Lena mindre trovärdiga? De kommer också från skribenter med insyn.

Förstår inte varför du endast tycker synd om SD:s barn ?
Citera
2019-05-27, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Du skriver själv t.ex. att det finns bevis mot SD. Menar du att detta är bekräftat?
I princip Ja, för i annat fall hade han redan varit avskriven från fallet. Skulle det endast röra sig om de gamla anmälningarna hade han inte varit huvudmisstänkt i ett år.
Så något har dom på honom, men just att binda honom till mordet verkar dom inte lyckas med, och det är vad jag tror
Citera
2019-05-27, 13:04
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det kanske tom. finns personer i h*ns omgivning som vet - eller åtminstone har sina aningar - att h*n begått handlingen. Men som av olika orsaker inte vill göra ont värre genom att avslöja h*n. Att behöva genomgå ytterligare en splittring kan upplevas som alltför svårt.

Frågan är om dessa personer i längden klarar av att leva vidare som om ingenting har hänt?

Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Vem tänkte på barnen som blev jätteledsna och kanske fick men för livet för att SD tog ett aktivt val att inleda relationer med deras mamma ?

Ingen av dessa egoister tänkte på
barnen.
Det är så många barn som växer upp i
splittrade familjer pga att deras föräldrar
är egoister som inte kan/vill styra sina
lustar.
Citera
2019-05-27, 13:05
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Om SD är GM så kommer nog hans
barn också att få men för livet😕

Och jag tror att det är morföräldrarna
som är tryggheten i deras liv.

Jo men isåfall bevisar det ju att han är helt fel som människa och det skall vi ju inte belasta Lena för ,eller hur !

Att hans barn då får men för livet beror ju på att deras pappa är "ute och cyklar ,totalt" bildligt talat, och att de måste få chans att läka på ett eller annat sätt.
Citera
2019-05-27, 13:05
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
I princip Ja, för i annat fall hade han redan varit avskriven från fallet. Skulle det endast röra sig om de gamla anmälningarna hade han inte varit huvudmisstänkt i ett år.
Så något har dom på honom, men just att binda honom till mordet verkar dom inte lyckas med, och det är vad jag tror
Du gissade bara, eller hur? Skulle inte just en avsaknad av bevis mot SD kunna vara den naturliga förklaringen till de uppenbara problem som åklagaren tycks ha hamnat i nu?
Senast redigerad av Draifos 2019-05-27 kl. 13:15.
Citera
2019-05-27, 13:06
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ingen av dessa egoister tänkte på
barnen.
Det är så många barn som växer upp i
splittrade familjer pga att deras föräldrar
är egoister som inte kan/vill styra sina
lustar.

Ja det kan jag hålla med om till fullo !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in