2019-05-26, 23:52
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paskaperse
Ni kommer ändå att hamna i helvetet och brinna där med djävulens homokuk i era rövar.

Those who believe in your hell will certainly end up there, men... jag har mött Djävulen, konverserat med honom, och orgierat med honom och han har gjort klart för mig att jag inte är välkommen i helvetet no more.. så... well... What else have you got?

Citat:
Att ni på jorden idag lyckats normalisera era sataniska perversioner,

Satan vill inte ha mer med mig att göra.
Han var TYDLIG på den punkten.

Citat:
Att hela världen ska gå åt helvete är en gammal profetia,

Vi är således Guds FRÄMSTA soldater i detta uppfyllande?

Citat:
och ni bögar är en del av att det går åt helvete.

Som sagt, vi är Guds VANGUARD.
While you're just a Peasant, aren't you?

Citat:
Men ni kommer att få ert straff.

Förväntar du dig att Gud skall ge dig tillfredställelse för att du idkat hat emot hans VANGUARD?
Boy, are you gonna get disappointed...

Citat:
Jag vet att Jimmie Åkesson innerst inne håller med mig.

Bara om klorgasattacker är något han är villig att deala med.
Citera
2019-05-27, 01:25
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Är din poäng den, att bibeln inte fördömar kvinnlig homosexualitet?

Citat:
Ursprungligen postat av Horleif
Tänkte mer på att det stog att en man inte får ligga med en man,

Citat:
men det står inget om ett förhållande mellan dem.

Så det blir en av dessa bibeltolknings-frågor, som verkar vara resultatet av en luddigt formulerat bibel och som kan diskuteras ändlöst.
Citera
2019-05-27, 01:28
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ni kommer ändå att hamna i helvetet och brinna där med djävulens homokuk i era rövar.

1. Detta beror dock på vilken bibeltolkning som appliceras.

och

2. Och om bibeln är allmängiltig.
Citera
2019-05-27, 07:29
Medlem
borrizs avatar
Diskussionen här i tråden handlar handlar om så gott som enbart om Gamla Testamentet. GT är en tacksam källa eftersom det är översvämmat med förbud och straff som:

"- Den som slår sin fader eller moder skall straffas med döden. (2 Mos 21:15)

- En nygift kvinna måste vara oskuld, annars skall hon stenas till döds. (5 Mos 22:13-14, 20-21)

- Om någon har en uppstudsig och trotsig son, som inte lyder sin far eller mor och inte lyssnar på dem trots att de tuktar honom, så skall hans föräldrar ta honom och föra honom till de äldste i staden vid stadens port. Då skall allt folket i staden stena honom till döds. (5 Mos. 21:18ff)

- Om du inte lyder Gud skall du straffas under livet. (3 Mos 26:14-17)"
https://svenska.yle.fi/artikel/2018/09/19/varfor-finns-det-sa-brutala-lagar-i-gamla-testamentet

Jag kanske har fel, men jag upplever faktiskt Nya Testamentet som relevantare.
Det skulle därför vara intressant att se vad hur NT ser på topic.
Citera
2019-05-27, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Det är statens uppgift att kriminalisera homosexualitet.
Var i bibeln står det?
Är staten över Gud?
Citera
2019-05-27, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Diskussionen här i tråden handlar handlar om så gott som enbart om Gamla Testamentet. GT är en tacksam källa eftersom det är översvämmat med förbud och straff som:

"- Den som slår sin fader eller moder skall straffas med döden. (2 Mos 21:15)

- En nygift kvinna måste vara oskuld, annars skall hon stenas till döds. (5 Mos 22:13-14, 20-21)

- Om någon har en uppstudsig och trotsig son, som inte lyder sin far eller mor och inte lyssnar på dem trots att de tuktar honom, så skall hans föräldrar ta honom och föra honom till de äldste i staden vid stadens port. Då skall allt folket i staden stena honom till döds. (5 Mos. 21:18ff)

- Om du inte lyder Gud skall du straffas under livet. (3 Mos 26:14-17)"
https://svenska.yle.fi/artikel/2018/09/19/varfor-finns-det-sa-brutala-lagar-i-gamla-testamentet

Jag kanske har fel, men jag upplever faktiskt Nya Testamentet som relevantare.
Det skulle därför vara intressant att se vad hur NT ser på topic.
GT används när det passar, och avfärdas när det passar. Det är min erfarenhet att det är ganska vanligt.
Citera
2019-05-27, 08:49
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Det är statens uppgift att kriminalisera homosexualitet.

Staten och kyrkan är åtskilda så nej.
Citera
2019-05-27, 10:58
Medlem
SektenAnderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Vi bögar har dock under de senaste 30 åren lyckats TYGLA de kristna.

De var inte redo att ta det krig som väntade dem om de ville fortsätta sina dogmer, varpå de kapitulerade.

Dagens kristna har därmed ingenting emot homosexuella. De få kristna som fortfarande försöker ge sig på oss, brännmärks och jagas ut ur sina respektive samfund omedelbart.
Vi gör det samma med muslimer som predikar homointolerans.

Varje sann kristen vet att homosexualitet är fel innerst inne, men vårt uppdrag är att älska och bota, så det finns nog en och annan som ber för dig.
Citera
2019-05-27, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SektenAndersson
Varje sann kristen vet att homosexualitet är fel innerst inne, men vårt uppdrag är att älska och bota, så det finns nog en och annan som ber för dig.
Vad tror du de ber om? Att Gud ska ändra sig, eller att Gud ska ändra den homosexuella?
Citera
2019-05-27, 11:59
Medlem
Citat:
Man hör alltid hur kristna är så emot homosexuella, men läser man i bibeln står det inte att man inte får va bög utan det står bara att du inte får migga med en annan man.

Ur tredje moseboken 20:13:
13 Om en man ligger med en annan man som med en kvinna, har de båda gjort något avskyvärt. De skall straffas med döden, skulden för deras död är deras egen.

Så borde kristna verkligen vara emot homosexulla förhållanden när det bara är samlag mellan två män som är otillåtet?
Ja bibeln är mycket emot homosexualitet både i det nya och gamla testamentet det är typiskt abrahamitiska religioner att vara emot homosexuelitet.
Citera
2019-05-27, 13:49
Medlem
tkhasis avatar
Jag är inte homosexuell, och jag är heller inte religiös. Det jag dock inte förstår är VARFÖR det skulle vara så hemskt att vara homosexuell. Vad spelar det för roll liksom? Exakt vad är det som gör att det enligt den abrahamitiska guden är så fel? Är homosexualitet medfött? Det verkar vara den allmänna ståndpunkten idag. Varför skapar gud i så fall folk som är homosexuella för att sen fördöma dem för det? Fattar inte.
Citera
2019-05-27, 14:13
Medlem
Citat:
Man hör alltid hur kristna är så emot homosexuella, men läser man i bibeln står det inte att man inte får va bög utan det står bara att du inte får migga med en annan man.

Ur tredje moseboken 20:13:
13 Om en man ligger med en annan man som med en kvinna, har de båda gjort något avskyvärt. De skall straffas med döden, skulden för deras död är deras egen.

Så borde kristna verkligen vara emot homosexulla förhållanden när det bara är samlag mellan två män som är otillåtet?

Straffa de med döden kanske de borde göra? Det står ju i bibeln att man ska göra det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in