2019-05-27, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det fetade.

Va??!!!

Medbrottsling till mord för att man har
synpunkter på hur hon valde att leva?
Det är ingen som har påstått att hon
förtjänade att bli mördad.
Vi försöker bara förstå varför någon
hatade henne så mycket.

Och varför gör du mellanslag före
kommatering?
Är det något de lär ut på skolorna i
Örebro?

Men du, tror du inte att mördaren dödade för att han var ilsken just då och just där? Det kanske inte behövdes så mycket för att han skulle tappa besinningen.
Citera
2019-05-27, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Ja det stämmer att det var LW som berättade för HD.

Har du någon annan källa än Holmes på att uppgiften stämmer?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Va? Enligt vem? Kyrkan? Jesus?
Om ditt svar handlar om kristna värderingar kan du skippa att svara.

Jesus var en klok människa som lärde ut att man inte ska döma. Det blir väl straff på sånt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
JH ska inte ha geocachat. Så det var inte på grund av gemensam hobby de hängde ihop.
Uppgifter på att JH inte är i geokretsen... hur vet Du det? Har det kommit fram i tråden?
Citera
2019-05-27, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75

Låter det som att jag använder mig utav Holmes som källa i inlägget?
Citera
2019-05-27, 08:32
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Uppgifter på att JH inte är i geokretsen... hur vet Du det? Har det kommit fram i tråden?

Från tråden måste det vara. Geocachade ens Lena år 2013? Började hon inte göra det med SD efter han gjorde softpocahontas-kontot till henne?
Citera
2019-05-27, 08:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Här är några inlägg till (förutom Sherlock och nu Strof):
Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
Lena hade t.o.m HD hem på fika en eftermiddag där hon personligen berättade för HD om sin relation me SD

Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Det var längre tid tillbaka. Då HD berättat att hon vetat om det under en längre tid.
Citera
2019-05-27, 08:42
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Efter att ha läst Dina inlägg från igår där Du säger att andra kan läsa tråden i stället för att Du ska ta fram inlägg som bekräftar Dina inlägg (ang hur många gifta män LW haft) förstår jag inte varför någon annan ska behöva göra det.

Men Du kan väl efter Din arbetsdags slut (antar att Du har mycket att göra och arbetar effektivt) ta fram några inlägg som bestyrker Dina inlägg.

Det här är något annat ni glömt att att läsa och skriva på FB är mitt arbete f.n.

Jag var tydlig när jag började här att mitt syfte är forskning. Enligt lag var jag tvungen att informera er om att ni ingår i ett forsknings- och experimentsobjekt och därför gjorde jag det i början!

On Topic:
Jag tänker inte läsa alla inlägg från början igen för att hitta relevanta inlägg åt er. Jag vet vad jag minns. Det är ni som har glömt att Lena hade affärer med JH, ML och SD.

Efter eller i samband med affäreren med JH var troligtvis när hon fick lämna församlingen efter "kontreverser".

Om ni valt att glömma vissa uppgifter för att det inte passar er så är det inte mitt fel. Ni får korrigera ert eget misstag.
Antingen läser ni om tråden eller så väljer ni att leva i ovisshet och hoppar på stackare som faktiskt vet.
Senast redigerad av Rosamund 2019-05-27 kl. 08:51.
Citera
2019-05-27, 08:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Och en till.
Visserligen inte om att det var just LW som berättade om det, liksom MV som inte heller anger just LW.

Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Jag menar då, längre tilbaka. Exakt i tid vet jag inte.
Men att SDs vänsterprassel redan var känt av HD och att det ska ha varit en slitningarna dem emellan, en av anledningarna till skilsmässan - att HD till slut tröttnade på lögner, otrohet. Men som sagt, andrahandsuppgifter - man får ta det för vad det är.
Citera
2019-05-27, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Från tråden måste det vara. Geocachade ens Lena år 2013? Började hon inte göra det med SD efter han gjorde softpocahontas-kontot till henne?
Varför ställa frågor till mig...

Det är Du som i Ditt inlägg skriver:
"JH ska inte ha geocachat. Så det var inte på grund av gemensam hobby de hängde ihop".

För mig ser det ut som ett konstaterande från Din sida... finns inga ?-tecken eller "jag tror jag kommer ihåg" i Ditt inlägg.

Därav min fråga till Dig om hur Du kan veta.
Citera
2019-05-27, 08:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Varför ställa frågor till mig...

Det är Du som i Ditt inlägg skriver:
"JH ska inte ha geocachat. Så det var inte på grund av gemensam hobby de hängde ihop".

För mig ser det ut som ett konstaterande från Din sida... finns inga ?-tecken eller "jag tror jag kommer ihåg" i Ditt inlägg.

Därav min fråga till Dig om hur Du kan veta.

Att han inte geocahade vet jag redan efter uppgifter här som jag minns. Däremot frågar jag tråden om när Lena började geocacha! Det årtalet minns jag inte. När gjorde SD hennes geocach konto?

Men du får ju gärna leta på geocach sidan om JH har ett konto där. Easy peasy.
Senast redigerad av Rosamund 2019-05-27 kl. 08:55.
Citera
2019-05-27, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Det är här enastående ont skrivet av dig.

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det är ju sant!
Det är väl inte ont skrivet?
Det är ju SD och LW som har gjort
något ont.
Nu får jag inte med första citatet från Rosamunda: att LW skulle splittrat minst familjen D. Jag tror att de flesta i tråden håller med om att det var illa av LW att ha en sexuell relation m SD medan han ännu var gift. MEN vi kan inte hävda att det var hon som orsakade skilsmässan. SDs otrohet tyder på att ngt redan innan var dåligt i förhållandet. Eftersom LW inte längre kan försvara sig och berätta sin version, är det illvilligt att lägga skilsmässan på henne.
Och även om hon direkt orsakade den, rättfärdigar det inte mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in