2019-05-26, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
L har antagligen lånat inspiration från S och köpt röster från blattarna.

Antingen det eller klanröstning. Jag har svårt att se någon annan förklaring.

Klanröstning känns som en trolig förklaring. Kollade igenom Spånga 17-23 (dvs Rinkeby) och L har runt 20 % i alla de distrikten medan de ligger runt 1% i riksdagsvalet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Malmö Rosengård: Sossarna 70%, SD 0,5%.
Chockerande att araberna inte röstar på SD.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Vad menar du? De flesta som röstar på L använder nog valsedel med tanke på att det är ett etablerat parti. Man skriver inte "liberalerna" på en tom valsida lol.

Det är ju det jag menar, alltså är det inte till deras fördel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
L har antagligen lånat inspiration från S och köpt röster från blattarna.

Antingen det eller klanröstning. Jag har svårt att se någon annan förklaring.
Jag tror att svartingarna tröttnat på den rödgröna röran och faktiskt vill ha lite borgerlig liberal politik och utöka samarbetet med EU för att lösa klimatfrågan.
Citera
Bannlyst
ewww annie röv i svt-studion nej tack
Citera
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Eh? Vad yrar du om? Jag röstade kvart över åtta i morse, kryssade Stegrud, och har ingenstans påstått att jag skiter i att rösta i EU-valet. Förväxling eller rena fabler från dig.

Jag måste läst fel eller förväxlat med någon annan tomte. Tyckte det var uppseendeväckande att du skulle skänka bort din röst till S i princip.
Citera
Medlem
Amors avatar
Mycket oräknat i Norrland där Liberalerna är jättesmå, bara att klicka och kolla.
Citera
2019-05-26, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Festligt att fortsätta driva denna pårökta konspirationsteori efter att Åkesson sjungit ballader nedanför moderaternas balkong i typ två år - han har köpt upp allt mjukmedel på norra halvklotet.
Håller jag helt med om. Även om jag har viss förståelse för den strategin, tror jag att den är kontraproduktiv. Framförallt för att den alienerar potentiella socialdemokratiska väljarövergångar - det är den enda väljargrupp där SD fortfarande potentiellt kan ta några signifikanta mängder (men inte så länge till, pga av demografin).

På det stora hela är det en gigantisk förlust för Jimpan och Karlsson. Så nu borde åtminstone Karlsson och kampanjgeneralen avgå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Helt obegripligt hur man kan göra den analysen med tanke på hur bra det har gått för KD och C. Inte undra på att SD har svårt att nå kvinnor.

Det är en feminstisk, medial myt att kvinnor hellre röstar på kvinnor än män. Man vill få folk att tro det eftersom dessa har egenintresse av att lyfta fram kvinnor.
Citera
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
För att de avrundar uppåt. Om L får 4,001% kommer det fortfarande stå 4,1.

Lär dig matte.
Citera
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Nej det lär de inte göra. Då blir det 4.0. Det är om man har 0.5 som avrundningen går uppåt. Dvs om de har 4.05 så kan de avrunda till 4.1

Så om de har 4.04 då? 4.1?
Citera
2019-05-26, 23:59
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Mycket oräknat i Norrland där Liberalerna är jättesmå, bara att klicka och kolla.

Mycket oräknat i många av L:s urusla distrikt men problemet är just att dom distriken har knappt folk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in