2019-05-26, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T|N|X
"AfS" på blank blir nog ogiltig då det kan vara ett av två partier
Allians för Sverige
Alternativ för Sverige

Eftersom Allians för Sverige inte har valsedlar eller kandidater kan man lätt tro att partiet skapats för att verka för att handskrivna sedlar med "AfS" skall bli ogiltiga. Fulspel.

Allians för Sverige var väl tidigare namnet på Alliansen, mellan de fyra riksdagspartierna? något annat lär inte finnas så lär inte finnas någon osäkerhet kring var röster på AfS ska hamna heller. Eller har jag missat något nytt parti?
Citera
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Kan vara AfS-röster, man har skrivit AfS på blanka sedlar och gjort något tokigt, oläsligt.
De flesta ogiltiga är sådana där de lagt två lika röstsedlar i samma valkuvert. Rena misstag som lätt görs om till giltiga.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Har man sagt något om övriga röster? Ser ju ut som en framgång för Afs..
Tyvärr ingenting än så länge. 41772 röster och 1,1 procent just nu. MED tanke på att MED är inräknad skulle det förvåna mig enormt om AfS får över 30 000 röster, vilket är bättre än i riksdagsvalet men fortfarande rätt lamt eftersom partiet annonserat, turnerat, etc. Nu hoppas jag bara att Gustav o.co. inte ger upp. Att AfS inte backar tror jag att man kan räkna med, och det är en framgång.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Tror han kom igång lite sent. Men blir intressant att se hur många kryss han lyckats få. Förmodligen inte tillräckligt.

Även jag tror han kom igång lite sent. Dock så fick han säkert en del draghjälp av att Bali skrev öppet att han kryssade Henrik.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hajen.01
På val.se kan man se exakt antal röster på varje parti och en total på alla räknade röster.

4,033% nu.

Har Janne lagt ut skjortan på Blocket än eller?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Med simpel matematik slår du ut antalet röster på L med antalet giltiga röster på val.se.

Simpel matematik mitt i natten när man varit uppe tidigt och jobbat hela dagen är onödigt om man kan få se siffrorna utan att räkna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
I varje mening nämner de andra högerextremister - och både tex Jomshof och Karlsson låter det passera. Kalla dem landsförrädare, eller IS-beskyddare, kategoriskt. Så kanske de slutar.

Jag är oerhört besviken på SD:s valarbete och kommunikation de här två senaste valen. Man är slapp och allt annat än vässad. De har varit så mellanmjölk så det liknar ingenting! Vill se mer retorik och skärpa a la Kasselstrand/Farage.

Tips till ledningen; anlita proffshjälp inför kommande val.
Citera
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wakeuptoday
Kikar jag där är de på 160 000 röster och 4,1

Dom avrundar uppåt. Om man vill ha exaktare siffra får du slå ut partiets röster med antalet giltiga röster
Citera
2019-05-26, 23:44
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Du måste räkna fel, L har 4.09%~. Tror du räknar in alla ogiltiga sedlar
Ja han räknar fel. Annars hade det avrundats ner till 4.0%
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Ja fick det till 4,089

Men hoppas du räknat bättre än mig.

Jag räknade nog fel. Helvete, lite för mycket önsketänkade hos mig.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
I och för sig är det nog risk att de rösterna gynnar L tyvärr

Varför räknas utlandsrösterna efteråt?
Någon som vet?
De kom ju antagligen in tidigare än rösterna idag..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T|N|X
"AfS" på blank blir nog ogiltig då det kan vara ett av två partier
Allians för Sverige
Alternativ för Sverige

Eftersom Allians för Sverige inte har valsedlar eller kandidater kan man lätt tro att partiet skapats för att verka för att handskrivna sedlar med "AfS" skall bli ogiltiga. Fulspel.

Ja tyvärr är det nog så. Men jag tror ändå att AfS går bättre nu än i Riksdagsvalet som var ett helt fiasko.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in