2019-05-26, 23:32
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Ja, tror tyvärr de klarar sig. På grund av den anledningen du nämner.
Inte så den här gången. Klicka runt lite så får ni se att det är mer färdigräknat i storstäderna.
Citera
2019-05-26, 23:33
Medlem
Musik.mannens avatar
Världens mest välbetalda dokusåpa kändisar och jag tycker att hela valvakan påminner om nåt vanligt Lets dace eller Melodifestivalen program!
Men det lär nog dröja innan vi får se det slutgiltiga valresultatet!
Att S ändå ligger rätt bra till det kan dom väl ändå tacka pensionärerna för va?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Bekanta som bor i Göteborg berättade att man gjort det mycket lättare att rösta. Att det fanns lokaler spridda över staden där man kunde förtidsrösta utan röstkort - de uppmanade att det fanns en kampanj för att få många att rösta.

Stämmer detta kan det ha förvridit valresultatet till storstädernas fördel - för den valservice som beskrivs av mina bekanta fann man inte alls på min mer medelstora ort.

Kan ha räddat L.

Japp, stämmer. De hade folk som nästan drog folk in till förtidsröstning på olika köpcentra och andra platser. För de med dålig kunskap i svenska så hjälptes det naturligtvis till med en valsedel mot "extremism", en S valsedel. Sossarna är experter på valfusk och manipulation!
Citera
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajkaslusk
Bra att L klarade sig kvar. Behövs som motvikt till högerpatrasket i parlamentet.

Tråkig du är. L är ju bara sura och besvärliga.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HerrSmurf
I Västra Götaland är Göteborg färdigräknade, vilket mest troligt innebär att SD bara kommer växa där.

Och L sjunka..... Jag har mycket svårt att se att L är särskilt populära i kranskommunerna.
Citera
Medlem
clownpepes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Björklund ger ett sympstiskt intryck o kör inte med de vanliga bortförklaringarna. Fi var ganska bittra men skönt o slippa dem. De försvagar bara vänstersidan.

Vilket är bra, den extrema vänstern behöver försvagas. Man kan nu hopas på att stolpskott sänker MP och V framöver.
Citera
Medlem
LeifD2s avatar
Kanske lite bra att det äckliga (L) klarar sig kvar i EU-parlamentet. Annars hade Mp fått deras madat vilket gjort dom ännu mer styva i korken. (L) är ändå så kaotiskt nu när man i praktiken kör utan Partiledare. Lite splittring på vänsterkanten skadar inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linenc
Valfusk. AFS hamnar på ogiltigt högen.
Det var likadant i riksdagsvalet.

Antalet "ogiltiga röster" ökar med x20 från tidigare val, ingen i media säger någonting om det.

Ingen förutom folk som inte har någon koll säger något om det eftersom det helt enkelt inte stämmer.
Citera
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wakeuptoday
Hur kan det vara 55 000 ogiltliga röster?

Vid minsta osäkerhet så bedöms rösterna som ogiltiga sen får nästa instans ta en titt på skiten och nästan alla blir därefter legitima röster.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wakeuptoday
Hur kan det vara 55 000 ogiltliga röster?
Byfånarna?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Var ser du den exakta siffran?

Jag knappade fel... 4,09 just nu... räknar själv....
Om L tappar 10 röster per distrik som är kvar så kanske det räcker för att de ska åka ut
Senast redigerad av T|N|X 2019-05-26 kl. 23:36.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Och hur vet du att hon är en BRA kvinna?

Hur tycker du det har gått för tidigare numera avpolleterade SD-kvinnor eller kvinnor som övergav partiet? När de syntes i rutan så hette det precis så då oxå - "viktigt att kunna visa upp bra kvinnor".

Finns absolut ingenting som talar för motsatsen när det gäller Stegrud.

Hanna Vigh exempelvis var ett bombnedslag och ingen bra debattör. Winberg en mycket svag debattör.

Stegrud mycket kunnig och vem skulle vilja tafsa på en sådan bra kvinna. SD har många andra bra kvinnor, jag gillar Angelica Bengtsson, på Riksdagslistan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in