2019-05-26, 23:12
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Mer oroande är att det finns folk där ute som tror att vad kristna tror på är en gubbe med skägg bland molnen.

Vad tror de på då? En röd gubbe med horn under marken?
Citera
Medlem
Begntts avatar
L är över 4% bara i Stockholm, Västra Götaland, Skåne och Uppsala Län
Citera
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morrhugg
Sjunkit? Hur menar du här? De gick från 330k röster till 590k röster... nästan en fördubbling sen förra valet.

Från Val-Un till det verkliga resultatet, menar jag förstås - hur kan du inte förstå att jag menade detta?!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Ptja. Man blir ju åter igen påmind om att man bor i ett land där ca 80% är verklighetsfrånvända och allmänt sjuka i sina huvuden.

Då är det lätt att humöret rinner iväg.
Jo, men ändå. Det är folkets dom. Just nu är de ”verklighetsfrånvända och allmänt sjuka i sina huvuden” nästan 85 procent. Hette det inte 87 procent för några år sedan?
Citera
2019-05-26, 23:13
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Är det bara jag som får kännslan att ALLA partier minskar, utom MP?
Citera
Medlem
Cents4s avatar
Hanif Bali
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleX
Mätningarna underskattar stödet fortfarande, men resultaten friseras av valräknarna.
Räkna med 5-10% av det totalt antalet röster som går SD -> S när valsedlarna räknas.

Tror du på det här själv?

I min lokal hände följande. En röst på SD räknade vi som ogiltig då väljaren inte förstått detta med en valsedel i kuvertet. Det är ungefär så spännande det kan bli. Något närmare valfusk än det har jag aldrig sett någonting tyda på.
Citera
Medlem
Med en kandidat som ser ut som Peter Griffin känner jag mig trygg
Citera
Medlem
VALU var ju väldigt spretigt i detta val. Inte brukar det vara så dåligt?

SD gjorde ett bra val. Inte något kanon val, men ett bra val. Man får nog en gång för alltid lägga ner hela "SD underskattas!". Uppenbart har opinionerna viktat men viktat för mycket.

I övrigt är det inte så mycket som hänt. Skönt att se att VP håller sig långt nere i botten där de hör hemma.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Vart ser du så detaljerade siffror?
Dividera L:s röster med Giltiga röster:

https://data.val.se/val/ep2019/prelresultat/E/rike/index.html
Citera
Medlem
happilappis avatar
Hanif Bali är bara för skön.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Jag begriper inte. Är svensken så jävla urbotad dum i huvudet?

Det är väl knappast en nyhet?

Kolla bara på vissa människor från valvakorna, främst KD, FI, V, MP. Ser de smarta ut eller? Jag tror inte ens de själva fattar vad de representerar för parti eller vad de vill – förutom fred på jorden, miljön-är-viktig-typ och "släpp in hela världen i Europa"-flummet. Det är bara ett gäng mentalt svaga och verklighetsfrånvända idioter.

Glad att jag föddes någorlunda smart i alla fall och kan se verkligheten för vad den är. De kan ju inte rå för att de föddes dumma i huvudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in