2019-05-26, 22:53
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är väl snarare du som är naiv som genuint tror att man aktivt har fuskat trots att inga bevis kunde presenteras.

Hade det funnits bevis för aktivt valfusk så hade vi haft ett nyval.
Läs ordentligt då. Jag skrev att det ser ut som en ventil för att KUNNA FUSKA om behovet uppstår, inte ATT man har fuskat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Med risk för att påminna om det uppenbara (det brukar glömmas bort lagom till varje valvaka): Ifall det kommer upp siffror i rutan medan räkningen ännu pågår, kom ihåg att storstäderna blir klara sist vilket kan innebära att SD initialt ligger skyhögt över M för att sedan byta plats. Tro inte att det bara kommer att ändras lite grann på marginalen, SD-tappet som kommer mot slutet är i regel skoningslöst.
Uppfattar det som att man räknat sen 21 så nog rätt klart direkt. Eller jag kanske har missuppfattat?
Citera
Medlem
S.Kandals avatar
Ujujuj, den tjejen skulle lätt kunna trolla bort lite sd-sedlar.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Kryssade faktiskt just Stegrud idag, även om jag i ärlighetens namn inte är så extremt bekant med henne sedan tidigare.

Hur som helst kommer väl det roligaste nu 23:00 bli att se om det blir upprörda känslor på någon valvaka om VALU'n har visat fel någonstans. Fram tills nu känns trots allt alla optimistiska, även de utan uppenbar anledning till det.
Citera
Medlem
halvarvinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Är det Piratpartiet och AfS som delar på ÖVRIGA?

Borde inte Medborgerlig Samling också vara där? Tyckte jag såg deras valsedel när jag röstade om jag inte missminner mig. Såg även något annat parti bland de övriga som jag aldrig hört talas om, inte ens på flashback.
Citera
Medlem
smygrasistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jalvezia
Börjar bli oerhört trött på Eurovision Song Contest-tjoandet från samtliga partier så fort de syns i bild. Hur många gånger är nog?

Har de olika partierna sina valvakor i SVT-husets källare?

Känns som det hela är iscensatt för att övertyga de hjärndöda tv-tittarna att politiker har någon verklig makt.
Citera
Medlem
pinger99s avatar
Lite melodifestival stämning över det här. :-(
Citera
Medlem
KD tjej med opererad näsa!
Citera
2019-05-26, 22:54
Medlem
Kan man uttala sig så dagen då man ska räkna röster?
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Ujujuj, den tjejen skulle lätt kunna trolla bort lite sd-sedlar.
Ja, omdömeslöst att vara så öppet partisk. Helt olämplig som rösträknare, undergräver förtroendet för valprocessen. Borde ifrågasättas inför nästa val.
Citera
Medlem
JannieKaoss avatar
Bara jag som tyckte sketchen från GBG var inövad?
Citera
Medlem
NorthernAngels avatar
En sort EU-valarbetare som propagerar för EU federation. Invandrare som får pengar av EU (Våra avgifter) för att propagera mot Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in