2019-05-26, 22:07
Medlem
jackflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrSmurf
Jag antar att han menar att det finns röstlokaler öppna i Europa. 23 stänger den sista vallokalen i Europa.

Sant. Fel av mig. Otydligt inlägg dock.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stek32
https://data.val.se/val/ep2019/prelresultat/E/rike/index.html

På den här sidan kommer de svenska rösterna börja redovisas kl 23.00.

Tack. Jag länkade lite fel.
Citera
Medlem
Gynekologstols avatar
Vad är det för sittkissare som byter från KD till M för att det "avslöjas" att Adaktusson har röstat emot i abortrelaterade frågor?
Citera
2019-05-26, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Och SD ökade nästan 50% efter VALUn i EP-valet 2014. Mycket kan fortfarande hända. Nu tror jag inte på en lika stor miss denna gången men 18-19% ligger inom grepphåll.

Även 15% finns inom fallgränsen..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Vi får säga att det är så eftersom jag inte har några bevis på att det inte är så. Däremot anser jag fortfarande att SVT har mer information om hur folk röstar än vad som rent logiskt borde vara möjligt och lagligt att samla in på så kort tid. Sen att VALU alltid ligger så nära det officiella slutresultatet är också märkligt i min mening. Speciellt som OU:ar visat sig vara felaktiga i många länder de senaste åren. Men VALU misslyckas aldrig stort...
Jag förstår lite av din skepticism men det ligger mycket erfarenhet och statistik bakom allt detta. Man är helt enkelt riktigt jävla bra på att göra de här undersökningarna. Ingen tvingas till att medverka och de påverkar inte valresultatet på något sätt. Att VALU är bättre än generella OU beror delvis på att folk svarar efter att rösten är lagd. Man kan inte ändra sig utan redovisar sin faktiska röst.
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det hoppas jag också, men jag tror tyvärr att man inte behöver vara specifik om man röstat på t.ex. AfS, utan att det räcker med att svara att man röstade eller tänker rösta på ett litet parti (sorterar under "övriga"). SD kan förstås vara underskattade om deras väljare inte vill prata med SVT:s utsända. Vad fan, vi får väl se, helt enkelt.
Korrekt. Man fick välja mellan de som redan finns i parlamentet samt "annat parti".

Ps. Man pratar inte utan fyller i en blankett som läggs i en låda. Så anonymt det kan bli alltså.
Citera
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Och SD ökade nästan 50% efter VALUn i EP-valet 2014. Mycket kan fortfarande hända. Nu tror jag inte på en lika stor miss denna gången men 18-19% ligger inom grepphåll.

Förhoppningsvis så har man kalibrerat sin viktning efter riksdagsvalet. Jag befarar fortfarande att SD kommer att tappa något när de riktiga siffrorna presenteras.
Citera
Medlem
Wkblades avatar
M-ungarna ser lika stekiga ut som alltid, det får man ändå ge dem
Citera
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
KD sjönk exempelvis 1% efter VALU 2018.

Så hoppet finns att L tappar det som krävs.

Vore ett fint komplement till att F! åker ut =) Tråkigt att Centern verkar gå bättre än KD. Jag röstade på Sara Skyttedal, då jag tycker att hennes talanger inte kommer till nytta fullt ut.
Citera
Medlem
Dofternas avatar
Slank in en snabbis på FI:s valvaka på Malmen, dålig partystämning.
Citera
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkong
AFS ansvarar själva för att ha sedlar i lokalerna.

Jo, men varför stjäl alltid folk just AfS valsedlar?
Varför stjäl ingen exempelvis Centerpartiets, som verkligen är ett skadligt parti?
Citera
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thomas24
Ja, hon ser verkligen för jävlig ut.
Lika horribel som hon L-puckot med sin polyester blanka överdelar, sittandes på en 8st rostade mackor kroppar.
0 kläd koll på fattis, detta iofs lite ot, men on topik så är dom verkligen såå okunniga och den ena värre än den andra med med ofattbara korkade uttalanden.
Citera
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Vad är det för sittkissare som byter från KD till M för att det "avslöjas" att Adaktusson har röstat emot i abortrelaterade frågor?

Det har också med att göra att det avslöjades att KD är ett invandringskramande parti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in