2019-05-26, 21:56
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdawcrest
Vad som glädjer mig är att Liberalerna som sugit så mycket EU kuk riskerar att åka ur.

Den risken fanns innen de började med sin extremism, de började med detta för att sticka ut och min personliga åsikt är att de skulle kunna ha perfekta åsikter för alla väljargrupper och fortfarande tappa väljare det är ett döende parti tack vare alliansen
Citera
Medlem
Haha nu kommer påhittet om de ryska trollfabrikerna igen. Allt är Putins fel som vanligt att Europa inte röstat rätt
Citera
Medlem
- Rysshat
- Klimat
- Högeretremism
- Rasism
- Klimat
- 90% av gästerna är vänsterliberaler/gröna
- Klimat
- "Mannen på gatan"-intervjuer består av 90% miljö/vänsterfolk

SVT
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Danska Folkeparti förlorar stort.
SD vinner starkt.
Sannfinländarna står stilla. +1% men det är dåligt jämfört med deras valresultat 2019 var över 18%.

Jag tror att SD ska vara riktigt nöjda med sitt resultat.

Vilket resuktat? Det har inte kommit än!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Jag brukar rösta i riksdagsval dock är det första gången jag röstar i EU-valet. Jag har dock aldrig sett några representanter för VALU under alla riksdagsval sedan 1998 och, som sagt, det har ingen jag känner heller någonsin gjort.

Är det någon i tråden som någonsin fått göra en VALU-undersökning?
Du får betänka att du spenderar kanske tio minuter av en tretton timmar lång valdag i en enda vallokal. Så att du själv inte stött på det är inget konstigt i sig. Sen är det ju helt slumpmässigt vem du känner och huruvida de ens minns om de blivit tillfrågade. De allra flesta säger nej och går förbi utan att reflektera över vad det handlar om.

Kan ju tillägga att det handlar om centrala Göteborg för min egen del. Talade med representanterna då jag själv är intresserad av hur det fungerar och som jag sa; de åker runt till ett antal vallokaler utöver dagen.
Citera
2019-05-26, 21:57
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Det är jag inte övertygad om, sålänge svarspersonerna i vallokalerna är slumpmässigt utvalda?

Slumpmässiga platser och personer? Är ni dumma i huvudet eller? Man vill ju ha ett representativt urval.
Citera
Medlem
Suecotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det är 2 timmar dit.

Då har du ju besvarat din egen fråga.
Citera
Medlem
Putin kan ligga bakom högerextremisternas framgångar i Europa, vilken skandal.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
- Rysshat
- Klimat
- Högeretremism
- Rasism
- Klimat
- 90% av gästerna är vänsterliberaler/gröna
- Klimat
- "Mannen på gatan"-intervjuer består av 90% miljö/vänsterfolk

SVT

Man skulle kunna tro att SVT ägs av MP.
Citera
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Dom får lägga fram, men valmyndigheten gör det inte åt dem. fi har inte den organisationen att dom kan täcka enns en bråkdel av lokalerna.

Ok! Tack för info! Nej, självklart har de inte det och det får vi vara glada för - hoppas de inte bara mobiliserar hjälp från HBTQ-vänstern...
Citera
2019-05-26, 21:58
Medlem
Expressen mal på att det är Aduktsson som fått KD att tappa. Förutom att tidningen kört en mycket obehaglig kampanj mot KD sista månaderna, är det KD:s luddighet i migrationspolitiken som lett till tappet. Procenten KD förlorat har gått till SD. Expressen skall bara hålla på att förleda och ljuga. Men blaskan kan naturligtvis inte skriva att KD förlorat på sin ansvarslösa ställning i migrationsfrågan.
Citera
2019-05-26, 21:58
Medlem
Stek32s avatar
https://data.val.se/val/ep2019/prelresultat/E/rike/index.html

På den här sidan kommer de svenska rösterna börja redovisas kl 23.00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in