2019-05-26, 21:34
Medlem
Neatlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blvrbbl
Holland säger nej till SD anhängare
Danmark säger nej till SD
Tyskarna säger nej

Men stackars svenskar tror att SD ska göra en förändring, haha, SD är ett skämt. De flesta som rörstar på SD är lågutbildade svenskar som hatar invandrare för att de kör fina bilar, åker på semester i fler veckor m.m

Tror du att vi fortfarande är i 2010?
Citera
2019-05-26, 21:34
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Genom valundersökningen...

Menar du att de alltid frågar folk vad de röstade på i det förra valet också samtidigt som de frågar vad folk röstade på idag?

Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Jaha, ja det vet jag faktiskt inte. Dom kanske gör VALUn under dagen och slutar på eftermiddagen och då har dom hunnit köra in all rådata i programmen.

Men vart får de skillnaden jämfört med förra valet ifrån? Hur kan de veta det ca 20-25 minuter efter att vallokalerna stängt?
Citera
2019-05-26, 21:35
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Kom ihåg att SD ALLTID varit underskattade innan. Och jag vågar nästan ta gift på att Ekengren ändrat viktningen sedan sist.

Förutom i riksdagsvalet där de var överskattade så in åt helvete här på flashback
Citera
Avslutad
Citat:
Holland säger nej till SD anhängare
Danmark säger nej till SD
Tyskarna säger nej

Men stackars svenskar tror att SD ska göra en förändring, haha, SD är ett skämt. De flesta som rörstar på SD är lågutbildade svenskar som hatar invandrare för att de kör fina bilar, åker på semester i fler veckor m.m

Herregud vad korkad du är.
Citera
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag har ju förklarat vad jag menar. Jag ska förtydliga:

Det är ju självklart att man först och främst ska jämföra partiets prestation med förra EP-valet. Eller vill du att Svt ska ändra grafik till att visa plus och minus i förhållande till riksdagsvalet i stället för som de gör nu i förhållande till förra EP-valet!?

Förstår du nu vad jag menar?

Ja. De visade nu strömningar av väljare mellan valen. Dock bara för S + M.

Det 4:e mandatet för MP förra EP-valet var på gränsen också. Så att få 2 ser helt ok ut. Det är vad undersökningarna har visat också. Så jag håller inte med dig att att de borde vara ordentligt besvikna. Dessutom så sitter de i regering i Sverige (vilket kan vara en fördel & nackdel). Vilket de i övriga EU inte gör. Kan påverka varför det går bättre i resten av Europa. Men själv anser jag att M borde vara de som är gladast. Tror att KD är rejält besvikna. Samma med V.
Citera
Medlem
smoerreboms avatar
Men fan knulla skit att L har 4.4. Det får fan inte stämma helt enkelt. Vi kan inte ha helt värdelösa jävla horor som kan säga vad fan som helst utan att det har några konsekvenser.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
SD och AFS är troligen betydligt underskattade i SVT:s valundersökning.

Jag skulle tro att SD blir näst största parti med 20% eller mer samt att AFS får mellan 1-2%.

Oj du lever i en bubbla. Kommer inte bli ens i närheten av det du tror faktiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Jag har aldrig fattat hur SVT kan visa grafik på väljarströmmar med mindre än en halvtimme sen vallokalerna stängt. Hur fan lyckas de att ha den informationen så snabbt?
VALU samlar ju in sina enkäter hela dagen från 8-21 och de behöver liksom inte vänta till 21 för att börja läsa in dem. Tror inte heller att de fortsätter samla enkäter till sista minuten, de har ett fläskigt underlag insamlat redan vid 18-tiden och det är ju inte som att de som kommer efter 18 har en radikalt annorlunda sammansättning än alla som röstade mellan 8-18. Så den där halvtimmen används nog mest till att göra snygga pilar och staplar.
Citera
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Precis, SD är rasister. Varför pratar man aldrig om alla andra invandrare som gör mer nytta för samhällen än många svenskar?
Därför att de är svenskar? Fattar inte er som är så sjukligt fokuserade på hud/hårfärg, dessutom blir jag äcklad av er.

Du borde fira nu när det block som är riktigt ultrahöger där man älskar att vara helt saturerade i nationalism får starkast ökning i EU-parlamentet.
Citera
2019-05-26, 21:36
Medlem
happilappis avatar
Herregud MP har freakshow just nu
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Förutom i riksdagsvalet där de var överskattade så in åt helvete här på flashback

Du kanske såg att jag svarade på just förra riksdagsvalet? Det var lite därför jag skrev "innan".
Citera
Medlem
Härligt hur de visar MP, och man bara tänker: "Vem röstar på de där personerna?"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in