2019-05-26, 21:25
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Så underbart att se F! implodera och nu bara försvinna in i glömskans periferi... Kom aldrig tillbaks, tack!

Landar dom under 1% i kväll får dom stora problem i nästa val.
Citera
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Kandidatens betydelse; Soraya Post 20%, WTF - även om dåligt underlag så, WTF???!!!
Citera
Medlem
Gurglarens avatar
Hur kan man välja MP pga Bolibompa-horan? Deras väljare måste vara riktigt efterblivna.
Citera
Medlem
TheOneEyedSnakes avatar
Sade programledaren precis att 8% av moderaternas väljare från 2018 röstade på socialdemokraterna i europavalet när det skulle vara Sverigedemokraterna?
Citera
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Faktiskt märkligt att Vänsterpartiet inte kan ta fler av Socialdemokraternas väljare.

Vart är alla sossar egentligen, jag träffar aldrig någon som säger att de ska rösta på S.

Min pappa den pensionären pendlade mellan KD och S. Han talar om att Sverige behöver en förändring att S är misslyckade och behöver ett uppvaknande. S får alltid i slutändan rösten som den gråsosse han är. Gråssosarna och nysvenskar håller liv i S.
Citera
Medlem
Gardiennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blvrbbl
Alla smarta arbetare röstade inte på höger (SD,M,KD).

Kunskap är makt
Miljötalibanerna är de som hotar arbetarna mest. I Finland står ett fabriksbygge (skogsindustri) i vågskålen för att miljömupparna vill minska skogsavverkning trots att avverkningen är lägre än tillväxten.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrSmurf
Jo, jag kan hålla med om att EU byggdes under efterkrigstiden. Men Europa vill jag hävda funnits i rätt många tusen år.

EU och Europa är dock olika saker, Europa finns fortfarande kvar, EU har en massa fördelar men det finns även nackdelar, EU behöver vassare tänder som sätts mot de länder som slarvar med reglerna (Rumänien bland annat) men de behöver även skärpa sig på andra områden, hanteringen av Grekland var katastrofal
Citera
2019-05-26, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Är du seriös som jämför efterkrigstiden med mellankrigstiden?

Jämför Frankrike, Storbritannien och Tyskland ala 1935 och 1946, EU behövdes för att säkra Västeuropa för alla utom Sverige och Schweiz hade blivit antingen invaderat, bombat, utstått ett inbördeskrig eller på något annat sätt fått sin ekonomi förstörd i hela Europa

Öh. Kol & Stålunionen föddes 1952.
Citera
Medlem
moralhoras avatar
Jisses, om F!s väljare tycker att Soraya Post är viktigt för deras val så kanske det förklarar varför det går åt helvete.
Citera
Medlem
I-van-Toers avatar
Jag har aldrig fattat hur SVT kan visa grafik på väljarströmmar med mindre än en halvtimme sen vallokalerna stängt. Hur fan lyckas de att ha den informationen så snabbt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Gretahysterien verkar ge resultat. Sanslöst hur svagbegåvad många svenskar är. MP och C ökar, liberalerna kommer vara kvar. Usch, tur det finns vettiga människor i Europa som t ex Polen och Ungern.

Majoriteten av folket är lättledda och lättlurade, som en fårflock.
Folk köper klimat"krisen" rakt av.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Faktiskt märkligt att Vänsterpartiet inte kan ta fler av Socialdemokraternas väljare.

Vart är alla sossar egentligen, jag träffar aldrig någon som säger att de ska rösta på S.

Väldresserade Socialdemokrater avskyr vänsterpartiet. Det är en linje som sitter hårt och stärktes under Palmes tid men även under Persson.

Hade Juholt inte kuppats bort av dockmästarna i bakgrunden och ersatts med den tomma svetstuben, hade Socialdemokraterna stärkts och fortsatt pissa på vänstern som man alltid gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in