2019-05-26, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
Har S varit ute i förorten och knackat dörr?

Mina föräldrars dörr knackade de på igår. Dessutom så sms:ade de också imorse. Angered, invandrare, pensionärer. Den perfekta målgruppen för S!
Citera
Medlem
Amors avatar
Faktiskt märkligt att Vänsterpartiet inte kan ta fler av Socialdemokraternas väljare.

Vart är alla sossar egentligen, jag träffar aldrig någon som säger att de ska rösta på S.
Citera
Medlem
Sunt-fornufts avatar
Är Cecilia Wikström normal? Klara efterblivna tecken......
Citera
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Ställer ens NMR upp i eu valet?

Ja de ställer upp men har inte satsat lika mycket som i kommunalvalet.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Bara 42% till KD, M och SD tillsammans, behövs några procent till där.

Sen kan svenska folket aldrig kasta ut något parti, det är helt otroligt. Vi skulle behöva få se något partis totala sönderfall för att dynamiken i svensk politik ska ändras.

Fast F! krossas ju ändå totalt och sedan ligger L fortfarande brunt till. 4,4% är knappast något att känna sig trygg med.
Citera
Medlem
Vilka gjorde egentligen bäst val i Sverige men även runt om i Europa? Höger eller vänster partierna? Man blir ju inte klok på svenska rapporterna från valet bara babblar på om dom gröna hela tiden.
Citera
Medlem
pinger99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clownpepe
Det lönade sig att importera valboskapet. Svetsarn levererar igen. Framgångssagan fortsätter.

(M)assinvandringspartiet bedrev en omfattande import av valboskap till S under åren 2010 och framåt.
Ändå verkar (M)assinvandringspartiet klara sig bra som näst största parti.
Citera
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Skönt att KD:s hype är över. De har fått överdrivet mycket cred för att de har låtit lite rejäla i retoriken. Väldigt mycket ett luftslott de bygger upp.

Ja krossa dom där jävla kappvändarna KD och M, hur någon kan ta dessa partier på allvar i invandringsfrågan är ju bisarrt..
Citera
2019-05-26, 21:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Om L åker ut vilka tar det ”extra” mandatet med ungefär den här fördelningen?

Blir väl M då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Jag tror Valu överskattar SD ett snäpp precis som i höstas. Landar nog kring 15%.

Sosse-horderna ser att ha kraftsamlat rejält. Befarade det.

Men hur fan kan M öka?
De som svarade på Demoskops mätning av vem som klarade slutdebatten i SVT skojade uppenbarligen inte när de gav Tobé mycket högre betyg än övriga. Varför de tycker så kan man bara spekulera om när man själv inte håller med, men jag gissar att han vann på den här ”vuxna i rummet”-strategin som inledningsvis funkade kanonbra för Ulf Kristersson. Jag brukade tycka att Tobé kändes som en slemmig orm som kommer att vara en PR-belastning var man än placerar honom, men kom på mig själv under de här debatterna med att tycka att han framstod som en stabil klippa när han stod bland skrikande tokjävlar som Fritzon och Post. I de blindas rike osv.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrSmurf
"Trots att Europa byggdes ur ruinen av andra världskriget"

Vad fasen var kontinenten innan andra världskriget? Afrika?

Är du seriös som jämför efterkrigstiden med mellankrigstiden?

Jämför Frankrike, Storbritannien och Tyskland ala 1935 och 1946, EU behövdes för att säkra Västeuropa för alla utom Sverige och Schweiz hade blivit antingen invaderat, bombat, utstått ett inbördeskrig eller på något annat sätt fått sin ekonomi förstörd i hela Europa
Citera
Moderator
v50s avatar
Det man får hoppas på är att L:s 4,4% i SVT;s valu är överdriven och att de hamnar under 4% och åker ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in