2019-05-26, 21:08
Medlem
FWIWs avatar
Fantastiskt resultat för den konservativa alliansen, med Moderaterna och Sverigedemokraterna i topp med en ökning på >11%. Att Sverigedemokraterna får 17.0% i ett EU-val är helt fantastiskt bra om man jämför med den historiska skillnaden i EU-valet kontra Riksdagsval.

Bra jobbat Sverigedemokraterna!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Trist att man inte kan följa rösträkningen före 23.00 i detta val, förstör hela nöjet med valvakan?

Varför är det så?
S måste fuska till resultatet innan rösträkning. Annars skulle SD få för mycket röster. Tar ett par timmar att ordna det där.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Fast detta stämmer inte. SD har fått runt 14-16% i opionionsmätningar.

Nej, jag är tämligen säker på att SD legat mellan 16-19,9% nu i slutet.
Citera
2019-05-26, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKetaTack
Undra hur det känns för MP egentligen, de måste känna sig helt värdelösa. Media har pumpat ut snack om klimathot osv i flera år nu, rapporterar om det ständigt. MP är det partiet som verkligen profilerar sig på miljöfrågor.

Ändå så går de back. Herregud.

Underbart att se. Den excessiva miljöpropaganda vi har fått tvingade på oss under flera år gjorde mig övertygad om att de skulle öka.
Citera
Medlem
KD nere på 7,5 mot väntade 10. Det är mindre Adaktussons röstande i abortfrågan och mera Bush Thors val att ställa sig hos rödgröna i migrationspolitiken, och det några dar före valet, som blev sänket.
KD får skylla sig själva.
Citera
Medlem
Månsans avatar
Alla val går alltid käpprätt fel i det här landet, tydligen en naturlag.

Kommer det där sinnessjukt värdelösa folkpartiet åter igen över spärren är folk fan inte kloka. Trött man blir.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Nej det är istället det att dom som lämnade KD sista veckan gick till M.

SD gör ett bra val. Jag hoppas fortfarande på öve 17% när allt är ihopräknat. Lita aldrig helt på VALU.

SD landar på tredje största 15-16% gissar jag på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Begntt
L 4,4% två timmar av terror för dem.

Ja, inte alls säkert att dom klarar sig kvar.
Citera
Medlem
Callebiltes avatar
Hur fan kan C gå så starkt i undersökningen.. svennarna måste älska att bli rövknullade...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Precis som i valet 2018. Så skickar dom sms till ALLA i förorten samma dag så dom går och röstar. Det är fult och äckligt.

Det intressanta är att de mest troligt inte kommer få göra det (pga EU) vid nästa val. Enligt GDPR är det ett register av folk som folket mest troligt inte gått med på att existera i sagda register.

Tips: Har du fått sms, anmäl till GDPR-nämnden (vad den nu heter).
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Sossarna är duktiga på att spurta och spamma sina väljare med sms och allt möjligt.

Jo det förstår jag. Och jag är knappast förvånad. Men M?
Citera
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Fast SD låg lägre i VALUN äm i typ alla OU nu på slutet trots att KD:s ökning är borta. Jag tror SD kommer nå 18-19 %.

Ja. Man ska nog ta OU seriöst. Valet 2018 fick Åkesson en känga av OU.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in