2019-05-26, 21:07
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Inte så konstigt att S gillar invandrare. Lovar att 10% av de 25% partiet får kommer från invandrare. Vet att de kampanjat hårt i förorterna.

Precis som i valet 2018. Så skickar dom sms till ALLA i förorten samma dag så dom går och röstar. Det är fult och äckligt.
Citera
2019-05-26, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Peter Lundgren-skandalen skickar ner SD till tredje plats.

Nej det är istället det att dom som lämnade KD sista veckan gick till M.

SD gör ett bra val. Jag hoppas fortfarande på öve 17% när allt är ihopräknat. Lita aldrig helt på VALU.
Citera
2019-05-26, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Jag tror Valu överskattar SD ett snäpp precis som i höstas. Landar nog kring 15%.

Sosse-horderna ser att ha kraftsamlat rejält. Befarade det.

Det stora problemet är att dom är duktiga på att mobilisera invandrarna i invandrartäta områden runt om i landet. Sedan alla gamla pensionär-sossar som röstar på dom av ren tradition.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Nja, M har legat aningen lägre 13-15%

Är såklart min gissning men det känns som det mest logiska vid en första anblick

Hursomhelst lär Ekengren ha ändrat sin viktning sedan riksdagsvalet så SD kanske är underskattade igen? Som dom varit alla gånger utom en.
Citera
Medlem
Hur kan F! hamna under 1% och MP under 10%.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
17% för SD i ett EU-val, det betyder att man ligger klart över 20% om det skulle vara riksdagsval, eftersom att SD-väljare är den väljargrupp som är klart minst benägna att rösta i ett EU-val.

Det kan vi fastslå. Extremt nära M vars väljare är det rakt motsatta. Väldigt benägna att gå och rösta i EU-valet.

SD är landets näst största parti och därmed det ledande oppositionspartiet. Trodde ärligt att de skulle tappat pga mediadrevet men blev icke så. Åtminstone inte att tappa befintliga sympatisörer.
Citera
Medlem
Citat:
Trist att man inte kan följa rösträkningen före 23.00 i detta val, förstör hela nöjet med valvakan?

Varför är det så?
Jag fattar inte det här. Varför visar inte myndigheten nummer allteftersom dom kommer in????
Citera
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Trist att man inte kan följa rösträkningen före 23.00 i detta val, förstör hela nöjet med valvakan?

Varför är det så?
Man stängde ju kl 21..fråga mig inte varför.
Citera
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Moderaterna går ju ändå vara ganska nöjda med resultatet. Har ju varit tuff tid för högerpartiet men lyckas kanske ändå gå fram ett mandat.

Många KDare som gick över till M ser det ut som efter Adaktusson och invandringsvänliga kommentarer sista dagarna.
Citera
Medlem
Otroligs avatar
Regeringstrogna: -3 (räknar Fi hit)
Oppositionen: +3

Tror att valet 2022 blir trevligt.
Citera
Medlem
Stones avatar
Fi galningar står och skriker fast de åker ur EU parlamentet. Kul att ljudet inte funkade och deras desperationsångest inte nådde oss.
Citera
Medlem
Ratis avatar
Nästa val kommer nog S, M och SD vara jämnstora.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in