Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Skönt med en skribent som dig som kan diskutera på ett objektivt sätt

.
Jag tror egentligen inte att just de två tidigare affärerna har betydelse för Lenas mord eftersom de ligger ett tag tillbaka i tiden, men hennes beteende att återkommande hamna i komplicerade relationer kan vara ett mönster som irriterat många människor.
Det kan vara det som fick en redan gränslös GM att tappa besinningen till slut och slå ihjäl henne. Jag försöker bara förstå vad som kan ha lett fram till mordet eftersom det ger ledtrådar i vem GM är.
Vid en gärningsmannaprofilering t.ex. kartlägger man BO ännu mer minutiöst och noggrannt för att få fram mer exakt vilken typ av GM det kan vara.
Vad tror du kan ha lett fram till detta mord?
Den direkta orsaken tror jag var att Lena under en fika med HD berättade om vad som försigick mellan Lena och SD .
Det ställde ju till en hel del i SD:s familjeliv som vi märkt ; skilsmässa bl.a som är en stor omvälvning för alla parter självklart .
Jag får för mig att SD kände som att Lena typ ville jävlas rejält med honom , genom att först berätta för HD om situationen ( han blev helt utelämnad och ensam i att ta emot HD:s stora sorg och besvikelse ,
och Lena hade på något sätt berättat detta för HD i något slags underligt förtroende , som om att SD var det enda skyldige i detta , hmm !? )
Och detta var då Lenas fel , enligt honom , eftersom hon inte hållit tyst om saken !
Inte nog med det så hade Lena gått vidare med en ny förälskelse på gång , så man kan säga att medans SD blev sänkt till botten så flög Lena upp på högsta punkt.
Allt detta gjorde honom så utom sig , att bli satt på plats utav både fru och älskarinna samtidigt , så det enda han i det läget kunde göra då , var enligt honom :
”att försöka dra tillbaka videobandet ”, bildligt talat ; och ”sudda ut ” orsaken till problemet som uppstått = Lena , och försöka få tillbaka sin frus förtroende och kärlek .
Det är vad jag tror . Min spekulation självklart .
Sen att Lena inte var sedd med goda ögon utav ett antal andra människor hjälpte liksom till att försvara handlingen inombords , kan jag tro .
Som att han ansåg sig ha räddat planeten från en besvärlig människa .
Så sorgligt detta , att ta lagen i egna händer som leder till dödsfall ....suck .