2019-05-26, 12:39
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erwynn
Ett av få partier som syns i förorten, kudos

De har en förmåga rekrytera "valarbetare" på rätt märkliga grunder.
verkar förvisso fungera.. men vidare ljusskyggt är det inte,
önskar nån skulle gräva djupare i vad som försegår där.

Känns mer som S köper röster via skumma anställningar där de tvingar in sitt kontaktnät att rösta med våld eller hot om våld.
Citera
2019-05-26, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
ÄNTLIGEN!!

Precis varit och röstat och för första gången i min nu tämligen långa "röstkarriär" gick det att rösta anonymt, halleluja! I min vallokal var röstsedlarna placerade bakom ett skärmvägg och endast en åt gången fick gå in där. Eländigt att vi inte hade detta förfarande i riksdagsvalet, då hade vi haft ett annat styre idag.

Sd kommer pga ovan att explodera idag mina vänner, explodera!
Så var det ju inte där jag röstade, och säkerlogen inte på månda ställen. Här var det fritt att se på bordet vilka sedlar man tar, bordet var vänt men alla so skulle ta sedlar såg ju vad den andra tog. Sjukt.
Citera
2019-05-26, 12:40
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Vart följer man valresultatet ?
Citera
2019-05-26, 12:42
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Så var det ju inte där jag röstade, och säkerlogen inte på månda ställen. Här var det fritt att se på bordet vilka sedlar man tar, bordet var vänt men alla so skulle ta sedlar såg ju vad den andra tog. Sjukt.

Är bestämt att införa det till valet '12
men tror man provar i en hel del vallokaler se om det fungerar med ha folk i kö och isf hur många stationer de behöver
Citera
2019-05-26, 12:43
Medlem
Rollinghands avatar
Sossarnas besked om att vi kan få cancer om vi röstar på SD kan nog påverka utgången. Vem vill få cancer på köpet?
Citera
2019-05-26, 12:44
Medlem
brutalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
SVT från kl 20:00 och TV4 från kl 21:00. Resultaten börjar ramla in ca 22:00. Sverige börjar räkna kl 21:00.
Citera
2019-05-26, 12:45
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
SVT från kl 20:00 och TV4 från kl 21:00. Resultaten börjar ramla in ca 22:00. Sverige börjar räkna kl 21:00.
Ingen hemsida?
Citera
2019-05-26, 12:45
Avslutad
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Är bestämt att införa det till valet '12
men tror man provar i en hel del vallokaler se om det fungerar med ha folk i kö och isf hur många stationer de behöver

Fan vad random och bisarrt i så fall.
Citera
2019-05-26, 12:46
Medlem
brutalares avatar
Citat:
Hur många mandat har SD idag och bur mpnga fler van man sia om efter idag? En till?
SD har idag 2 mandat och förmodligen ökar det till 3 mandat. Fyra mandat är ju möjligt men inte alls troligt då SD väljarna är dåliga på att rösta i EU-val. Men val.se kommer ju publicera det svenska resultatet under kvällen.
Citera
2019-05-26, 12:46
Medlem
brutalares avatar
Citat:
Ingen hemsida?
Inte vad jag känner till.
Citera
2019-05-26, 12:47
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Låter ju extremt bra om röstsedlarna är placerade bakom en skärm så man kan ta dem anonymt.

Själv hade jag med mig en SD-valsedel som jag hade fått hemskickad i brevlådan. Tror faktiskt bara det var SD som skickade hem valsedlar, mycket bra även det. Tanten som tog emot mig i vallokalen lät skitförbannad när hon insåg att jag redan hade med en valsedel: "Vaaa! Har du redan en valsedel!?" sa hon bryskt och argt.
Citera
2019-05-26, 12:47
Moderator
v50s avatar
Citat:
Hur många mandat har SD idag och bur mpnga fler van man sia om efter idag? En till?

I valet 2014 fick SD två mandat, om de hamnar på ca 18% i årets val bör de få 4 mandat alltså en fördubbling.

Citat:

På val.se kan man följa rösträkningen, den börjar läggas upp från 23.00 ikväll, se vidare på nedanstående länk.
Citat:
När vallokalerna stänger kl. 21.00 söndagen den 26 maj börjar kommunerna att räkna rösterna. Det går att följa den preliminära rösträkningen från kl. 23.00 svensk tid. Då har röstmottagningen avslutats i alla EU-länder.
https://www.val.se/servicelankar/press/nyheter/nyheter/2019-05-22-folj-rostrakningen-i-eu-valet.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in