2019-05-18, 20:34
Medlem
Sakligt enligt #JÄH-medl.

Citat:
Det är inte hela Sverige som protesterar, det är inte sant kanske några höger anhängare som är klimatförnekare och tror inte på Greta Thunberg kamp, jag är beredd att betala en slant att tänka bilen om jag inte cycklar.

Tycker man det är värt att protestera mot att bensinen är dyr (Bensinuppropet 2.0) så är man höger, man hatar Greta och man är klimatförnekare.

Intressant att man alltid ska få stämpla folk som tillhör andra grupper som #JÄH-anhängare men det blir ett stort problem när någon gör på samma sätt mot #JÄH

Kan sammanfattas i ett ord egentligen: hycklare (som driver en politisk agenda)
Citera
2019-05-19, 14:24
Medlem
#JÄH-medl. hjälper till att promota konspirations-teorier.

Under artikeln
Citat:
Trump inte emot abort vid våldtäkt – går emot Alabamalagen

USA:s president Donald Trump har varit öppen med sin hållning mot abort. Men delstaten Alabamas lag – som inte ens tillåter abort i fall av våldtäkt eller incest – tycks gå längre än presidentens uppfattning.
”Som de flesta vet, och för dem som vill veta, är jag starkt Pro-Life, med de tre undantagen – våldtäkt, incest och skydd av moderns liv – samma ställning som Ronald Reagan tog” skriver Donald Trump på sitt twitterkonto.

Så går folk direkt in med konspirations-teorier för att genom dessa kunna gnälla över Trump.
Spelar ingen roll vad en människa verkar göra i dessa sammanhang, även om du tar en "bra" position så knåpas det ihop lite teorier bara för att man ska kunna hata på människan ändå.

Detta går #JÄH-medl. sedan in och "promotar" med sina gillanden som pushar inläggen högre upp.

T.ex:

Citat:
Trump sätt att snyggt och obehagligt smart att säga att han stöttar ProLife rörelsen😈😈😈
Finns säker kontakt med gubbarna i Alabama om att "flytta fram positionerna" tillsammans.

Citat:
Sicket skitsnack. Han försöker rädda sitt eget skinn. ALLA med lite vett innanför pannbenet fattar att Trump har inblandning i detta. Vad tror han egentligen?

Dessa gillas av välkända #JÄH-namn som:
Elaine Marklund
Lena Posselwhite
Robin Sturk
Ch Gustafsson
Ing-Marie Aurell
Ingela Rova

#JÄH visar sin "sakliga" sida återigen genom att hjälpa till att sprida konspirationsteorier.
Citera
2019-05-19, 16:45
Medlem
#JÄH finns representerat med moderatorer m.fl på Aftonbladets artikel om att SD vill att man utreder försäljningen av SVT2 och P3.

Finns mängder näthat, nedvärderande epitet (så som "nassarna", "fascisterna" m.fl)
Direkta uppmaningar att SD ska tystas, inte få uttala sig alls:
Citat:
JaHå,,,,Börjar det drar ihop,,det är nog bara ,början,,men se upp nassarna följer precis samma i t Tyskland på 30-talet
Citat:
Nu vill nassarna tar över radio och tv.... Vart är vi på väg..
Citat:
Ytterligare ett exempel på varför SD inte ska ha någonting att säga till om - om vi vill värna om det viktigaste som vi har, vår demokrati. Se vad som händer i SD:s föregångsland Ungern! :-(

Inte ett ord från #JÄH moderatorer eller andra om "god ton" när det är riktat mot SD, utan man gillar istället inläggen så de hamnar högre upp.

Återigen visar #JÄH sitt hycklande ansikte
Citera
2019-05-20, 17:19
Medlem
#JÄH-medl. visar sina sanna färger när man gillar inlägg som detta:

Citat:
att du som dotter till en familj av immigranter pratar på det sättet om migration gör det tydligt hur misslyckad du är som människa.

Det spelar ingen roll vad du tycker som person, du ska bara passa in i vänsterns åsikts-mall.
Om du inte gör detta så är du "ond".
Snacka om rasism.
Citera
2019-05-21, 22:06
Medlem
#JÄH visar återigen sin goda ton där medl. gillar inlägg som kallar SD för "våldtäktsekt".

Citat:
Våldtäktsekten (SD) film, påminner om Kommunist Kina där människor tillfångatas, kidnappas, och sen får spela in erkännanden under tvång på videoband.👎📼😏🇨🇳🤐💨🔫
Citera
2019-05-22, 10:49
Medlem
Visar ännu mer "god ton" när #JÄH-medl. gillar inlägg som detta:

Citat:
Annie stod för vad hos sa innan valet, att inte samarbeta med Jimmie Goebbles. Det ska hon ha en eloge för. Och jag tror att hon genomskådar Ms valtaktik. ❤️🇸🇪
Citera
2019-05-23, 18:47
Medlem
Misstänker att det redan tagits upp men TL;DR...

EU har ju tydligen förhandlat fram med Facebook och Twitter mfl. att s.k. "Trusted Reporters" ska få stort inflytande när det kommer till att censurera material på deras sidor och JÄH är en sådan s.k. "Trusted Reporter". Förhandlingarna har alltså skett utan lagstiftning, votering eller transparens, vilket gör det väldigt svårt att utkräva ansvar av politiska representanter. Enl. EU skulle medlemsstaterna hjälpa internetplattformarna att komma i kontakt med "Trusted Reporters". Var det socialdemokraterna som rekommenderade JÄH till EU/sociala plattformarna? Kulturministern alice bah kuhnke kanske? Någon som sitter på lite mer info?

Att döma från några av de citaten som kommer från JÄH-medlemmar så verkar det ju vara helt fel grupp att moderera nätet i syfte att reducera mängden näthat, då dom själva verkar näthata rätt friskt!
Senast redigerad av Cysteine 2019-05-23 kl. 19:26.
Citera
2019-05-23, 21:18
Medlem
Ännu mer saklighet från #JÄH-medl. angående en artikel om Vänsterpartiet och kommunismens offer:

Citat:
Fins inga kommunister i den svenska riksdagen, men tyvärr en hoper nassar som kallar sig SD

Citat:
Tänk på Högerdiktaturernas offer innan du röstar på MSDKD.

Eller när man inte ens kan skrika om SD och nazister så går man istället till attack mot de som ens lät det publiceras:
Citat:
Men snälla fåniga Expressen...?? HUR mår ni i er nyhetstorka?? Har ni inget annat att göra,eller skriva om, istället för att mörka högerns Abortskandaler, pensionärspolitikers boende hos sina mödrar och partivänners sextrackasserier...?? För det är ju INGET ANNAT det handlar om här, än fokus-flytt och mörkande. Att ni "köper" en falsk historia från en tidigare utesluten medlem, gör ju er bara pinsamma som media!!
Senast redigerad av RandomAssHamster 2019-05-23 kl. 21:31.
Citera
2019-05-24, 20:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Observatoriet
Individens rätt att välja anonymitet har inte något att göra med transparens av vad som sker i en grupp som bedriver en politisk agenda... en grupp som bedriver riktade aktioner ...
Såklart du tycker det för annars skulle du ju inte vara anonym.
Citera
2019-05-24, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Och det säger en person som använder sig rätten att vara anonym. WOW!!!!!
Ja, och om jag förstår dig rätt så är det inga problem för dig!?
Citera
2019-05-24, 20:33
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kosto
Ja, och om jag förstår dig rätt så är det inga problem för dig!?

Nä verkligen inte, jag bryr mig föga om vem du är...

Men jag tycker det är roande att en person som motsätter sig anonymitet på nätet använder ett anonymnt alias.

Självmål typ...
Citera
2019-05-25, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cysteine
Misstänker att det redan tagits upp men TL;DR...

EU har ju tydligen förhandlat fram med Facebook och Twitter mfl. att s.k. "Trusted Reporters" ska få stort inflytande när det kommer till att censurera material på deras sidor och JÄH är en sådan s.k. "Trusted Reporter". Förhandlingarna har alltså skett utan lagstiftning, votering eller transparens, vilket gör det väldigt svårt att utkräva ansvar av politiska representanter. Enl. EU skulle medlemsstaterna hjälpa internetplattformarna att komma i kontakt med "Trusted Reporters". Var det socialdemokraterna som rekommenderade JÄH till EU/sociala plattformarna? Kulturministern alice bah kuhnke kanske? Någon som sitter på lite mer info?

Att döma från några av de citaten som kommer från JÄH-medlemmar så verkar det ju vara helt fel grupp att moderera nätet i syfte att reducera mängden näthat, då dom själva verkar näthata rätt friskt!

Oj...

Som jag har fattat det kan jag-gänget från början haft en hel del kommersiella idéer om att man skulle kunna betala dem för att få ”modereringshjälp”, men tror inte någon nappat? De tjatar ju iaf på rätt friskt om att inlägg inte är modererade trots att alla knappast har ambitioner om att göra så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in