2019-05-24, 18:59
Medlem
welcometorealitys avatar
Vad heter låten som börjar vid 1.13 här? Jag tycker att jag känner igen låten, från matchen igår...

https://www.youtube.com/watch?v=XGgorfMTfl0
2019-05-24, 20:59
Medlem
NeverCryWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Presentpapper
Grattis säger jag till våra bröder i Finland som visade på kämpaglöd. Tre Kronor däremot visade varför dem inte hör hemma i en semifinal i år.

Tack för gratulationerna

Jag kunde komma med "hur många NHL-spelare behövs för att förlora en semifinal" eller "21 NHL-spelare emot "some random boys" osv. men det är inte konstruktivt.

Jag kommer ännu ihåg hur finnarna hade lärt sig spela i en genomtänkt formulering på isen och blev fullständigt spöade av svenska spelare. Finska kritiker skämdes när dom visade om och om igen, hur svenskarna körde in och bröt formuleringen och finnarna stod och visste inte vad dom borde göra - utom att genast göra samma formulation om och om igen.

Vi lärde oss att aldrig göra samma misstag igen.

Varför hade vi inte NHL-spelare? Ingen aning, utom att dom senaste åren har landslaget valt att hellre hämta "nytt blod" på isen än internationellt kända finska NHL-spelare. Landslaget tänkte som så, att man måste släppa ynglingar på stora estrader så att dom får lära sig. Some random boys, lol

Du nämnde att finnarna hade mera kämpaglöd än svenskarna, vilket kan stämma.

Finnarna blev rasande när ex NHL-spelaren Janne Niinimaa nyss gav en intervju till en finsk tidning där han sade:

– Finnarna tar dom här matcherna så satans patriotiskt. Ibland glömmer spelarna att dom arbetar främst för laget, inte för folket.

– Jag har ingenting emot patriotism, men situationen leder till att Finlands lag får mycket mera press än vad andra lagarna får.

- Du kan ha spelat hur bra som helst i NHL, men om du på våren går framför två miljoner tittare för att dömas, då är du värd endast deras värdering.

Niinimaa sade att han har pratat med många finska NHL-spelare, som hellre tackar nej än sätter Suomi-tröjan på och riskerar deras rykte.

Finnarna var ursinniga, kallade alla NHL-spelare för primadonnor med miljoner, men som inte hade någon styrka, eftersom när Lejonen vinner vinner finnarna med dom, när Lejonen förlorar förlorar finnarna med dom. Dessutom har finnarna betalat dyra pengar så att finska spelare har chansen att gå till NHL, men efteråt glömmer dom deras rötter och vem som hjälpte dom i tiderna.

Så länge som Sverige har vunnit har NHL-spelarna garanterat inga problem att vara med i landslaget, men kanske finnarna gjorde svenskarna en stor betjäning i år?

Nästa år kan det bra hända, att flera svenska NHL-spelare inte vågar ta del i VM-hockey, rädda för att deras rykte förstörs?

Då kanske dom brinnande svenska ynglingarna har en chans att spela för Sverige och för Sveriges folk, som anser att det är den största hedern man kan få i livet; spela för sitt land.

Allt gick sämre och sämre när finska NHL-spelare kom till VM-hockey, dom ville vinna till varje pris men inte för Finland eller för det finska folket.

Kanske jag har fel?

Och en annan sak till... högmod går före fall. Det lönar sig aldrig att ta ut vinsten i förväg och undervärdera det andra landslaget. Om man är arrogant, då är man som en öppen bok och helt blind för den undervärderade landslagets talanger.

Dra fram det 'nya och unga blodet' från svenskarna, låt dom häpna hela världen med deras otroliga talanger - inte NHL-spelare som endast tänker på deras egen karriär och miljoner.
2019-05-24, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
För vilken gång i ordningen ställer Sverige upp med NHL-stjärnor som vägrar göra skitjobbet?
Ett taggat Frölunda eller Djurgården hade gjort det bättre.
Där slog du huvudet på spiken!
2019-05-25, 00:44
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle2
Där slog du huvudet på spiken!

Ja, men man måste ha en coach som kan motivera och kräma ut det bästa av alla spelare. Visst, Grönborg har vunnit två VM, men båda på straffar. Kunde lätt varit två silver, varav ett silver mot Schweiz i final.
2019-05-25, 01:37
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Vad heter låten som börjar vid 1.13 här? Jag tycker att jag känner igen låten, från matchen igår...

https://www.youtube.com/watch?v=XGgorfMTfl0

"Heart of Courage", Two Steps From Hell.
https://open.spotify.com/track/4JtvyWkWQTPVcroZf8JJkp?si=ph0SXS7BSXSdtiGyRdT2ag

EDIT: Haha, efter 1:13 börjar en helt annan låt...
Senast redigerad av Jarvsofaks 2019-05-25 kl. 01:40.
2019-05-25, 08:27
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
"Heart of Courage", Two Steps From Hell.
https://open.spotify.com/track/4JtvyWkWQTPVcroZf8JJkp?si=ph0SXS7BSXSdtiGyRdT2ag

EDIT: Haha, efter 1:13 börjar en helt annan låt...

Tack för infot om den första låten, det var ju en rysarlåt i början.
Senast redigerad av welcometoreality 2019-05-25 kl. 08:29.
2019-05-25, 08:41
Medlem
bullet^s avatar
Vilken tid spelar Sverige?

2019-05-25, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullet^
Vilken tid spelar Sverige?

Nästa år
2019-05-25, 11:24
Medlem
AtlasShruggeds avatar
Knack, Knack.

Vem där?

Den finska prestationsångesten.

----

En en annan variant, från Ingemar Bergmans "det sjunde inseglet":

Halonen sitter med händerna mot hakan och tänker och det kommer in en gammal man i svarta kläder och Halonen frågar:

Vem är du?

"Det är jag som är den finska prestationsångesten och det är jag som gör att ni alltid hittar en väg att förlora".

Halonen suckar och svarar: "ja, det är du som alltid följt vid vår sida".

Ikväll hoppas jag verkligen att Lejonen är trogna sin vana att alltid vara sämst när det gäller.

Må hockeygudarna stå Ovetjkin, Anisimov, Malkin och resten av "the red machine" bi idag och verkligen köra över Lejonen.

Hade inte finska spelarna hållit på med sina låga kommentarer och hån hade svenska fansen hejat på Lejonen, men nu tror jag majoriteten håller tummarna för Kovalchuk och resten av ryska landslaget så att Lejonen sätter sig på rumpan.
Senast redigerad av AtlasShrugged 2019-05-25 kl. 11:28.
2019-05-25, 11:31
Medlem
welcometorealitys avatar
Finland har ju haft många bra superkedjor tidigare.

Ville Peltonen–Saku Koivu–Jere Lehtinen

Timo Pärssinen–Niko Kapanen–Jukka Hentunen

Jesse Puljujärvi–Sebastian Aho–Patrik Laine

Nu så finns det Harri Pesonen–Sakari Manninen–Kaapo Kakko

Jag är optimistisk och tror att de kan överaska igen, mot Kucherov, Gusev, Malkin och Ovetchkin gänget idag...Men det ser ju lika mörkt ut på pappret som på Kameruns avbytarbänk innan nedsläpp 15.15...
2019-05-25, 11:38
Medlem
AtlasShruggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Finland har ju haft många bra superkedjor tidigare.

Ville Peltonen–Saku Koivu–Jere Lehtinen

Timo Pärssinen–Niko Kapanen–Jukka Hentunen

Jesse Puljujärvi–Sebastian Aho–Patrik Laine

Nu så finns det Harri Pesonen–Sakari Manninen–Kaapo Kakko

Jag är optimistisk och tror att de kan överaska igen, mot Kucherov, Gusev, Malkin och Ovetchkin gänget idag...Men det ser ju lika mörkt ut på pappret som på Kameruns avbytarbänk innan nedsläpp 15.15...

Den enda chansen Lejonen har är att ALL press är på Russia.

Men Lejonen kommer hitta en väg till att förlora oavsett.

Eller så är det VMt där allt gick deras väg.

Tre Kronor hade studsarna med sig två år i rad. Men det är ju när lag får momentum som de får studsarna (turen) med sig.

"Tur" förtjänar man.

Jag ska öppna några Lapin till matchen och offra lite Koskenkorva på hockeygudarnas altare för att Lejonen hittar den där vägen till förlust som de är så kända för.

När går flyget till Finland?
2019-05-25, 11:46
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AtlasShrugged
Knack, Knack.

Vem där?

Den finska prestationsångesten.

----

En en annan variant, från Ingemar Bergmans "det sjunde inseglet":

Halonen sitter med händerna mot hakan och tänker och det kommer in en gammal man i svarta kläder och Halonen frågar:

Vem är du?

"Det är jag som är den finska prestationsångesten och det är jag som gör att ni alltid hittar en väg att förlora".

Halonen suckar och svarar: "ja, det är du som alltid följt vid vår sida".

Ikväll hoppas jag verkligen att Lejonen är trogna sin vana att alltid vara sämst när det gäller.

Må hockeygudarna stå Ovetjkin, Anisimov, Malkin och resten av "the red machine" bi idag och verkligen köra över Lejonen.

Hade inte finska spelarna hållit på med sina låga kommentarer och hån hade svenska fansen hejat på Lejonen, men nu tror jag majoriteten håller tummarna för Kovalchuk och resten av ryska landslaget så att Lejonen sätter sig på rumpan.

Citat:
Ursprungligen postat av AtlasShrugged
Den enda chansen Lejonen har är att ALL press är på Russia.

Men Lejonen kommer hitta en väg till att förlora oavsett.

Eller så är det VMt där allt gick deras väg.

Tre Kronor hade studsarna med sig två år i rad. Men det är ju när lag får momentum som de får studsarna (turen) med sig.

"Tur" förtjänar man.

Jag ska öppna några Lapin till matchen och offra lite Koskenkorva på hockeygudarnas altare för att Lejonen hittar den där vägen till förlust som de är så kända för.

När går flyget till Finland?

Du låter lite bitter, kompis.

Några lokala finska grabbar mot ett ryskt stjärnlag. Det finns inte så många sätt det kan sluta på...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in