Citat:
Ursprungligen postat av
Lucas49
Nja fnns nog yngre demokratiska kvinnliga förmågor som är karriärhungriga så Hillary lär nog inte får en så framskjutande position i nästa regering. Clintoneran är nog över.
Demokraterna vinner säkert dessutom mycket på att framställa sig som ett förnyarparti för den yngre generationer väljare och det bör ju då avspegla sig i dom politiska utnämningarna en vald demokratisk president gör 2021, gammalt och erfaret och nytt och hungrigt i en skön politisk förening.
Jo, fast Hillary fortsätter väl hoppas.
Men nej, som du säger, så tror jag inte Biden kommer välja henne. Jag känner mig ganska övertygad om att han kommer vända sig till
Kamala Harris, eftersom hon verkar vara det perfekta valet ur ett "vänsterliberalt, progressivt" PK-perspektiv. Biden är den "beprövade" politikern som väcker Obama-nostalgin till liv bland demokraterna, medan Harris fungerar som alibi i och med att hon är både svart, kvinna och ganska vänster. Då plockar han även upp de mer "argsinta", identitetspolitiska vänstergrupperna också som förmodligen kommer känna sig förbittrade över att
Bernie Sanders återigen bet i gräset. Sen kommer vi i media ständigt få höra hur "inkluderande och framtidsskapande" Biden är pga. detta.