2019-05-23, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Var tveksam till Biden som kandidat trots att han utan tvivel är påläst, trovärdoig, sympatisk och erfaren politiker. Ännu en åldrad man till president efter Trump kändes inte rätt.
Men Biden verkar trots allt ha det största stödet hos väljarna och leder skyhögt över Trump i alla odds så varför inte. Biden verka i alla fall ha båda fötterna på jorden och är utan tvivel en förhandlare av rang till skillnad mot Trump.

Så en yngre och hungrig vicepresident som åldersutjämnare mot Biden samt ministrar med stort eget utrymme och beslutsfattande fullbordar då team Biden och kan utan tvivel föra USA ur det förlamade grepp som Trump och hans handlingsförlamande administration försatt landet i.
Mm jo, kanske Hillary hoppas få bli vice-presidentkandidat nu?
Citera
2019-05-23, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Mm jo, kanske Hillary hoppas få bli vice-presidentkandidat nu?
Nja fnns nog yngre demokratiska kvinnliga förmågor som är karriärhungriga så Hillary lär nog inte får en så framskjutande position i nästa regering. Clintoneran är nog över.
Demokraterna vinner säkert dessutom mycket på att framställa sig som ett förnyarparti för den yngre generationer väljare och det bör ju då avspegla sig i dom politiska utnämningarna en vald demokratisk president gör 2021, gammalt och erfaret och nytt och hungrigt i en skön politisk förening.
Citera
2019-05-23, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Nja fnns nog yngre demokratiska kvinnliga förmågor som är karriärhungriga så Hillary lär nog inte får en så framskjutande position i nästa regering. Clintoneran är nog över.
Demokraterna vinner säkert dessutom mycket på att framställa sig som ett förnyarparti för den yngre generationer väljare och det bör ju då avspegla sig i dom politiska utnämningarna en vald demokratisk president gör 2021, gammalt och erfaret och nytt och hungrigt i en skön politisk förening.
Jo, fast Hillary fortsätter väl hoppas.

Men nej, som du säger, så tror jag inte Biden kommer välja henne. Jag känner mig ganska övertygad om att han kommer vända sig till Kamala Harris, eftersom hon verkar vara det perfekta valet ur ett "vänsterliberalt, progressivt" PK-perspektiv. Biden är den "beprövade" politikern som väcker Obama-nostalgin till liv bland demokraterna, medan Harris fungerar som alibi i och med att hon är både svart, kvinna och ganska vänster. Då plockar han även upp de mer "argsinta", identitetspolitiska vänstergrupperna också som förmodligen kommer känna sig förbittrade över att Bernie Sanders återigen bet i gräset. Sen kommer vi i media ständigt få höra hur "inkluderande och framtidsskapande" Biden är pga. detta.
Citera
2019-05-23, 18:36
Medlem
i den här videon från 2006 låter bidén som Trump och snackar skit om Mexico och mexikanare, kan det vara ett problem för honom idag?

https://www.youtube.com/watch?v=15djRzWG3_0
Citera
2019-05-23, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
i den här videon från 2006 låter bidén som Trump och snackar skit om Mexico och mexikanare, kan det vara ett problem för honom idag?

Nej, under förutsättning att den kommer från vänster så är rasism allmänt accepterad. Hillary har gjort liknande saker om svarta och hon fick inte det minsta skit för det (i svenska medier uppmarksammades det inte ens).
Citera
2019-05-23, 20:13
Medlem
swehardrockers avatar
Citat:
Nej, under förutsättning att den kommer från vänster så är rasism allmänt accepterad. Hillary har gjort liknande saker om svarta och hon fick inte det minsta skit för det (i svenska medier uppmarksammades det inte ens).

Sen när var både Biden och Hillary vänster? Dom flesta vänster och progressives jag läser om dagligen är väldigt kritiska till Biden. Och nej CNN eller MSNBC är varken vänster nyheter, dom är corporate news
Citera
2019-05-23, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swehardrocker
Sen när var både Biden och Hillary vänster? Dom flesta vänster och progressives jag läser om dagligen är väldigt kritiska till Biden. Och nej CNN eller MSNBC är varken vänster nyheter, dom är corporate news
I valet 2020 kan du hoppa upp och sätta dig på att varenda vänstermänniska kommer att rösta på Biden, precis som de höll för näsan när de röstade på Hillary i föra valet. Således kommer han vara vänsterns kandidat, oavsett om han är omtyckt eller inte i de kretsarna.
Citera
2019-05-25, 07:32
Medlem
swehardrockers avatar
Citat:
I valet 2020 kan du hoppa upp och sätta dig på att varenda vänstermänniska kommer att rösta på Biden, precis som de höll för näsan när de röstade på Hillary i föra valet. Således kommer han vara vänsterns kandidat, oavsett om han är omtyckt eller inte i de kretsarna.
Biden kommer inte vara någons kandidat, han har redan börjat tappa. Vi är flera månader ifrån Iowa och allting kan hända
Citera
2019-05-25, 13:07
Medlem
Citat:
Biden kommer inte vara någons kandidat, han har redan börjat tappa. Vi är flera månader ifrån Iowa och allting kan hända
Tappa? Jaså, är det så? Till vem?
Citera
2019-05-25, 19:27
Medlem
swehardrockers avatar
Citat:
Tappa? Jaså, är det så? Till vem?

Opionsundersökningarna där han har runt 40% tsr jag med en nypa salt eftersom dom översamplar äldre väljare. Troligtvis ligger Biden mellan 29 till 34% Senast jag såg nu hade Warren börjat öka ena pollen var 5% andra var 8%. Resten var typ Sanders +2 och resten 1% och neråt.
Citera
2019-05-25, 21:34
Medlem
Citat:
Opionsundersökningarna där han har runt 40% tsr jag med en nypa salt eftersom dom översamplar äldre väljare. Troligtvis ligger Biden mellan 29 till 34% Senast jag såg nu hade Warren börjat öka ena pollen var 5% andra var 8%. Resten var typ Sanders +2 och resten 1% och neråt.
Äh fy faan! Jag började bli liiite hoppfull när du sa att Biden minskat i stöd, men om det är tokkärringen Warren som ökar så är det ju fan etter värre! Inte heller inte om det är våldtäktsförfattaren Sanders...
Citera
2019-05-25, 22:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn

Att Biden är en Clinton är inte nytt. Men denna video var helt nytt. Den kan garanterat dra ned byxorna på han.
Men CNN kommer förvsara detta.

Länka den till Friatider, Trump, SD och BreitBart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in