2019-05-24, 19:54
Medlem
Jag brukar råka ut för detta fenomen dock gäller det chipps,störande när all chipps i nyöppnade
påsen är bara småflisor
Citera
2019-05-24, 20:12
Medlem
Pensionärer förstås.
De klämmer på allt speciellt frukt. Om de inte klämde på frukten skulle förstås ingen annan behöva klämma på frukten för att se vilken som är sönderklämd.
Så de klämmer väl på muffins för att se vilka som är mjuka?
Citera
2019-05-24, 20:27
Medlem
Oh-be-wans avatar
Man måste känna om muffinsen är färska och därefter om de har fyllning och därefter hur stor gripkraft man har i sina två fingrar och därefter om man kan transformera ett muffin till en donut genom ren viljekapacitet. Fungerar det inte på första försöket kanske det fungerar på andra eller tredje eller fjärde eller femte eller..
Citera
2019-05-24, 20:28
Moderator
Ancistruss avatar
För en tid sedan när jag gick in i matbutiken för att handla såg jag en äldre kvinna i sådär 80 års åldern som stod och klämde på tomaterna. Inte bara lite som normala människor gör. Hon klämde rätt hårt på dem, vände och vred och klämde igen, la ner den klämda tomaten och tog upp en nu och började om.

Sådär en kvart senare när jag handlat färdigt och begav mig mot kassan så gick jag förbi frukt och grönsaks avdelningen igen. Tro på fan inte att kärringen fortfarande står och klämmer. Tomathyllan likade snarare tomatpuré än tomater vid det laget. En butiksanställd gick då fram till henne och frågade -Något jag kan hjälpa till med? (Eller något liknande.) Varpå hon svarade att alla tomaterna var så mjuka, har ni inga hårdare? Och fick till svar att de var hårda för sådär en 1/2 timme sedan innan hon började klämma sönder dem.

Med andra ord kanske det är någon idiot som letar efter en muffins som är hård och därför står och klämmer på alla tills de blir sönderklämda.
Citera
2019-05-24, 20:30
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geebird1
Pensionärer förstås.
De klämmer på allt speciellt frukt. Om de inte klämde på frukten skulle förstås ingen annan behöva klämma på frukten för att se vilken som är sönderklämd.
Så de klämmer väl på muffins för att se vilka som är mjuka?
Ja pensionärer gör det helst så folk kan se för att skrämma bort dem från butiken i fortsättningen. Det är ett sätt att markera revir.
Citera
2019-05-24, 21:03
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ono.
Varje gång när man går förbi muffinshyllan i affären så kommer det med nästan 100% säkerhet vara en viss andel sönder klämde muffins där. I min lokala affär är muffinshyllan placerad högst upp bland brödhyllorna, så muffinsklämmarna måste vara åtminstone 1,50 långa. Dvs inga småbarn når upp dit såvida dom inte klättrar på underliggande hyllplan där det ligger bröd och gifflar. Detta får mig att fundera på: Är det vuxna som klämmer sönder muffinsen?

Naturligtvis kan det vara så att muffinen blir sönderklämda under transporten och liknande. Men ni som har sett klämda muffins i affären kan nog hålla med mig om att man ser skilnad på transportmosade muffins och manuellt klämda sådana.

Har ni någon gång sett någon klämma sönder muffinsen?
Vad var det för person?
Vem var det? Vem var det som klämde?
Har ni själva klämt sönder muffins i affären?
Varför? Hur var det? Vad hände sen?
Gamla tanter. Dom gillar att kladda på bröd och allt men köper inget
Citera
2019-05-24, 21:08
Medlem
Halloween2s avatar
Inte bara muffins som får känna min elakhet. Chipspåsar och knäckebröd brukar även det klämmas extra hårt på.

Drycker skakas om och ställs tillbaka.

Brukar även dra med näve sand/grus som jag kryddar någon frukt med
Citera
2019-05-24, 21:28
Medlem
Bankdosas avatar
Av egen erfarenhet från när man var 5-6 år gammal så kan jag nog säga att det är ett barn som roar sig med sådana idiotiska saker.
Jag gick alltid och klämde hål i plasten till köttförpackningar. Inget jag var medveten om då att det var fel. Skäms än idag nästa 30 år senare när jag tänker på det.
Citera
2019-05-24, 21:29
Medlem
nicketsomgorenglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Inte bara muffins som får känna min elakhet. Chipspåsar och knäckebröd brukar även det klämmas extra hårt på.

Drycker skakas om och ställs tillbaka.

Brukar även dra med näve sand/grus som jag kryddar någon frukt med

Du måste vara min tvillingssjäl. Nu när det regnat mycket där jag bor och sniglar kommit fram brukar jag ta med mig några in i butiken och låta dem slime-krypa fram lite bland lösviktsgodiset och över frukt och grönt. Ibland köper jag mjölk och ägg och sparar dem hemma i kylen i några månader för att sedan ta med dem och återintroducera dem med sina yngre likadana produkter. Alla kollar inte datum.

Köper ibland köttfärs som jag låter stå i rumstemperatur i några dagar innan den återigen hamnar i köttdisken.

Landet har blivit för sterilt, lite skit rensar magen.
Citera
2019-05-24, 22:04
Medlem
Oreokalles avatar
Det finns en man i som idag borde vara i sjuttioårsåldern, har för mig att han heter Pekka men kallas "Åbos Lucifer", han har tydligen klämt sönder över en miljon muffins under sin livstid, alltså till ett värde av en Djursholmsvilla, han har tydligen varit på en och annan avokado med.
Citera
2019-05-24, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
För en tid sedan när jag gick in i matbutiken för att handla såg jag en äldre kvinna i sådär 80 års åldern som stod och klämde på tomaterna. Inte bara lite som normala människor gör. Hon klämde rätt hårt på dem, vände och vred och klämde igen, la ner den klämda tomaten och tog upp en nu och började om.

Sådär en kvart senare när jag handlat färdigt och begav mig mot kassan så gick jag förbi frukt och grönsaks avdelningen igen. Tro på fan inte att kärringen fortfarande står och klämmer. Tomathyllan likade snarare tomatpuré än tomater vid det laget. En butiksanställd gick då fram till henne och frågade -Något jag kan hjälpa till med? (Eller något liknande.) Varpå hon svarade att alla tomaterna var så mjuka, har ni inga hårdare? Och fick till svar att de var hårda för sådär en 1/2 timme sedan innan hon började klämma sönder dem.

Med andra ord kanske det är någon idiot som letar efter en muffins som är hård och därför står och klämmer på alla tills de blir sönderklämda.

Precis vad jag själv ser.
Tomater ska det alltid klämmas på in absurdum.
Är ju bara använda synen eller lägga frukt/grönsak lätt i handen så hittar man dålig frukt.
Citera
2019-05-24, 22:37
Medlem
De största bröd-klämmarna kommer söderifrån, närmare bestämt arabvärlden och dess grannländer. De känner på bake-of brödet med sina smutsiga händer och är brödet inte tillräckligt bra/färskt så läggs det tillbaka. De är särskilt förtjusta i baguetterna på willys, det kan tom. bildas kö för att få klämma på det snoppliknande brödet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in