2019-05-24, 16:03
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Måste vara ett suddigt bildbevis isf, för annars skulle nog en GM suttit på Sannolika.

Håller med.

Jag undrar vem som släppte info i tråden om larmsamtalet från Bärgarbilen.
Citera
2019-05-24, 16:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är en ju en sak att folk kan lämna felaktiga uppgifter till polisen, det är säkert inte ovanligt. Betydligt allvarligare är ju det här som stod i SVT-artikeln om att örebropolisen kanske själv sprider uppgifter i syfte att misstänkliggöra en person. Då kan det ju bli en rundgång på uppgifter och misstankar så att det till slut spårar ur totalt. Kanske det som har hänt här?

Att en gärningsman ljuger kanske inte är så ovanligt, både i rätten men också för sin omgivning. Det ligger väl i sakens natur, om du inte erkänner ditt brott. Kanske även då kan en del av sanningen döljas genom lögner.

Jag kan ju tänka mig att en gm kan vilja att man inte bara själv vill verka oskyldig. För att inte misstankar riktade mot sig, kan han lägga upp lögner till sin omgivning på andra, om hur saker hänger ihop och vad som verkligen har hänt.

Det har nog hänt fler än en gång.

Jag tror inte att polisen i det här fallet är skyldig till att vi i tråden nu fått höra av en postare om LWs privatliv.

Men visst, rykten och felaktiga uppgifter kan absolut spridas vidare när det händer så här allvarliga saker.
Citera
2019-05-24, 16:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Håller med.

Jag undrar vem som släppte info i tråden om larmsamtalet från Bärgarbilen.

Här är postaren:

Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Vi tidpunkten för det inlarmade skriket, som inte polisen tog på allvar, ringer en kille i bärgningsbil in till 112 och medelar att han kommer i södergående körfält och möter en gående man i höjd med bullerplanket, som jag uppfattat det trodde han det rörde sig om ett fyllo som förirrat sig ut på motorvägen. Ponera nu att det är SD som är gärningsmannen och han efter dådet går ner på motorvägen, vandrar bort i höjd med Färdemansgatan och går upp på slänten, nu har SD bara att knata den korta biten till Betesvägen och gå in i huset.
Citera
2019-05-24, 16:46
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Här är postaren:

Tack!

Är det några flera som har bekräftat hens uppgift?
Jag funderar på varför inte media ställde på åklagaren och MN med frågor om flera möjliga vittnen, men dessa frågor kanske var "förbjudna".
Citera
2019-05-24, 17:01
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Tack!

Jag funderar på varför inte media ställde på åklagaren och MN med frågor om flera möjliga vittnen, men dessa frågor kanske var "förbjudna".
En fråga Nerikes Allehanda kunde ha frågat var "misstänker ni några andra allvarliga brott i samband med detta mord".
Men det blir väl en lååång lista med orsaker att läsa om sen.
Citera
2019-05-24, 17:07
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det har ju inte gått att styrka att BO haft förhållanden med gifta män, annat än med MGM. Varför ska
man då köra vidare med den trådsanningen? Det blir j-igt orättvist tycker jag.
Därför att det alltid finns tråddeltagare som letar efter möjligheter att svartmåla brottsoffret.
Citera
2019-05-24, 17:16
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
EN gift man är det vi vet. Resten kan vara rent förtal.

En gift man är en för mycket.
Om man visar det föraktet för ett
äktenskap så kan man mycket väl göra
det för flera.
Det visar tydligt vilka värderingar hon
hade. Mycket ovanliga för en frireligiös
pastor skulle jag säga.

Om vi misstänker HD för mordet pga
SDs otrohet så kan det mycket väl
finnas flera som kan ha haft motiv.

Om man väljer att leva på det sättet så
riskerar man till sist att träffa på någon
som inte accepterar det.
Det behöver inte ens ha varit en verklig
affär. Det kan räcka med en misstanke
från någon vars man hon geocachat med
och lagt ut foton tillsammans med.
Speciellt om hon hade rykte om sig att
vara tillsammans med ”upptagna” män.
Citera
2019-05-24, 17:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Tack!

Nä.
Men jag har träffat på kontot tidigare i en annan tråd.
Som det är nu kan jag inte se att det inte skulle kunna vara trovärdigt.

Men jag kan inte gå i god för någon.
Det är upp till var och en att själv ta ställning.
Citera
2019-05-24, 17:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
det för flera.
pastor skulle jag säga.

som inte accepterar det.

Där håller jag inte med dig alls.

En charmig, utåtriktad person med mycket energi som visar dig mycket stor uppmärksamhet, kanske när du behöver det som mest, kan nog få en person att bli kär i sig. Personen kanske är extra vänlig och introducerar dig i geocachingens hemligheter.
Till en början är allt på vänskaplig basis, men så småningom börjar närmanden ske. Och det kan känna svårt att stå emot, även om man vet att personen är gift.

Detta har hänt en gång, det vet vi.

Men att sedan göra det med ytterligare en gift man, det tror jag inte så många människor gör. Nu ska jag inte säga att LW inte har gjort det, det vet jag inte.

Men bara för att man gjort ett felsteg, betyder det inte att man kommer att upprepa det om och om igen.

MV sa att mgm är manipulativ.
Kanske är det här ett sätt att sprida misstankar åt ett annat håll? Att sprida rykten om LW för att det på det sättet kan finnas motiv för mordet hos någon annan än han själv?

Jag tror på de påstådda förhållandena med flera parallella förhållanden först när jag får något mer konkret som pekar åt det hållet.

Just nu tycker jag inte att det finns belägg för att ML varit gift när de hade ett förhållande.
Det är en mindre.

Jag skulle vilja veta mer om när LW ska ha haft en förbindelse med JH.
Citera
2019-05-24, 18:08
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
det för flera.
pastor skulle jag säga.

som inte accepterar det.

Men glouriouslife ....

Lena tog ju sin "Mats ur skolan" som det så fint heter , - och började leva ensam (skilsmässa), när hon kände att hon inte kunde tygla sin trohet ,eller hur ...

Annat var det ju med SD som inte levde som ensamstående , utan var gift .

Så den som i så fall gjort mest fel är väl ändå inte den som levde som singel
,utan den som levde i ett äktenskap !?

Att han såg sig ha rätt att göra detta , är ju inte alls bra. Lena hade inget ansvar mot någon man ,men SD hade stort och fullt ansvar för hur man skall bete sig inom äktenskapet ,enligt det som lovas vid bröllopsceremonin ,eller hur !?

Så vem är egentligen den riktige boven i den här otrohetsaffären egentligen ?
Den som är gift skall ju gång efter gång , påvisa att den , just som det heter ; ÄR GIFT , och därigenom förbjuden frukt ....

Sen vet ju ingen härinne på tråden hur det såg ut med vad som var okej eller inte okej inom deras äktenskap ,men OM det var OKEJ med otrohet enligt HD och SD , så skulle ju inte Lena få bära "hundhuvudet" för den överenskommelsen som det gifta paret i så fall kommit överens om ,eller hur ...

Lena var singelkvinna ,och hade som alla människor rätt till ett privatliv ,med bl a sex som ingrediens , och om det nu var så att hon hamnade med en man som inte kunde stå för hur han betedde sig mot fru och älskarinna , så skall inte hon bli dödad på grund utav det ?

Eller tycker Ni härinne att det är okej ?

Tror det hela inte är svårare än så , än att ; "Någon " ville både ha kakan och äta upp den ". Och därigenom varken skiljas eller förlora möjligheten till trevliga sexuella stunder utanför äktenskapet .

Det är få förunnat att både kunna vara gift och även otrogen ,och tur är väl det !?
Då får man vackert bli ungkarl då ,singelkille osv.

Det är ju därför det uttrycket finns ,så varför krångla med att vara gift när man inte kan leva upp till vad det innebär ?

Nuförtiden funkar ju det hela så att man är Gift om man trivs med den man är gift med och att det är den man vill ha sex med . De två sakerna hör ihop inom just äktenskap . Det är ju faktiskt därför man gifter sig ; man lovar varandra trohet . Thats it .

Och har man behov utav att vara med fler ,så får man dra , och leva ett eget liv . Den som säger emot det , är inte sjysst någonstans , mot sina medmänniskor , så det var ytterst tråkigt att inte Lena kunde ha vänt sig till en singelkille beträffande sitt privatliv .

Om hon nu var på väg att finna en sådan ,borde ju alla varit otroligt glada ...så vad hände egentligen?
Vad gick så fel ? Och Vem ville henne så illa ?

??????
Senast redigerad av landbandy 2019-05-24 kl. 18:40.
Citera
2019-05-24, 18:58
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Där håller jag inte med dig alls.

En charmig, utåtriktad person med mycket energi som visar dig mycket stor uppmärksamhet, kanske när du behöver det som mest, kan nog få en person att bli kär i sig. Personen kanske är extra vänlig och introducerar dig i geocachingens hemligheter.
Till en början är allt på vänskaplig basis, men så småningom börjar närmanden ske. Och det kan känna svårt att stå emot, även om man vet att personen är gift.

Detta har hänt en gång, det vet vi.

Men att sedan göra det med ytterligare en gift man, det tror jag inte så många människor gör. Nu ska jag inte säga att LW inte har gjort det, det vet jag inte.

Men bara för att man gjort ett felsteg, betyder det inte att man kommer att upprepa det om och om igen.

Kanske är det här ett sätt att sprida misstankar åt ett annat håll? Att sprida rykten om LW för att det på det sättet kan finnas motiv för mordet hos någon annan än han själv?

Jag tror på de påstådda förhållandena med flera parallella förhållanden först när jag får något mer konkret som pekar åt det hållet.

Just nu tycker jag inte att det finns belägg för att ML varit gift när de hade ett förhållande.
Det är en mindre.

Jag skulle vilja veta mer om när LW ska ha haft en förbindelse med JH.

Det fetade:
Men det gjorde hon ju om och om igen i
6 år.
Citera
2019-05-24, 19:00
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Jag tror inte att polisen i det här fallet är skyldig till att vi i tråden nu fått höra av en postare om LWs privatliv.

Men visst, rykten och felaktiga uppgifter kan absolut spridas vidare när det händer så här allvarliga saker.
Nej, SVT-artikeln handlade väl inte om att polis och åklagare läckte uppgifter om brottsoffer.

Citat:
Det här däremot är ju någonting som kan stämma med det som stod i artikeln. Klart att det kan vara en fördel att tidigt bygga upp en sådan bild av den misstänkte i allmänhetens ögon.
Senast redigerad av Draifos 2019-05-24 kl. 19:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in