2019-05-24, 15:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är inte en skribent som hävdar en sak. Det var flera.
LW:s relation med en gift man (SD) tyder på att hon haft flera.
Precis som anmälningarna mot SD tyder på att han är hotfull, kontrollerande etc.

Ok, vem har mer än Schazz hävdat att LW haft flera förhållanden med gifta män? Jag har dåligt minne, det ska erkännas, särskilt som att jag har förpassat detta med de gifta männen till hatthyllan.

Du brukar ju ha bra minne.
Någon?
Citera
2019-05-24, 15:30
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
EN gift man är det vi vet. Resten kan vara rent förtal.

EN knoggnuggning är vad vi vet. Resten kan vara rent förtal.

Men din princip kanske bara gällde uppgifter om Lena?
Citera
2019-05-24, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Undrar verkligen om det spelar någon roll om Lena var med singelkillar eller gifta män , beträffande mordet ? Skulle det göra någon skillnad ?

Så alla dessa gifta mäns kvinnor skulle alltså ställt sig bakom planket och väntat in henne ?
Hmm ....

Tror du att fru D. stod bakom planket?
Jag tror att mördaren själv bar på den trigger som utlöste mordet.
Citera
2019-05-24, 15:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
EN gift man är det vi vet. Resten kan vara rent förtal.

Eller någon som med vilja lämnar ut fel uppgifter...
Det kan komma från ett håll som vill föra misstankarna bort från sig själv...
Citera
2019-05-24, 15:33
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Så om man har en relation med en gift person innebär det med automatik att man har det med flera?
Shit, vilken logik.

Så om man knoggnuggat någon en gång innebär det med autmatik att man hotat, misshandlat, stalkat etc?
Shit, vilken logik.
Citera
2019-05-24, 15:34
Medlem
landbandys avatar
Det som jag ogillar mest , och som bekymrar mig i personlighetbedömning är just bombardemangen med sms ifrån SD . Ett efter ett sms , med påtvingat krav på svar ifrån mottagaren .
Där bevisas en del utav personligheten ; ingen respekt för att en annan person har rätt att avböja , både att svara och finnas till hands när den andre kräver och begär det .
Det är möjligtvis den man är gift med som man kan kräva full lojalitet från , andra människor står det fritt att välja om de vill bry sig eller inte .
Oförståelsen till det är oroande ...
Senast redigerad av landbandy 2019-05-24 kl. 15:37.
Citera
2019-05-24, 15:37
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Ja det undrar man verkligen ? Den enda som vet det , är ju bilbärgarn , om han nu såg det i farten ?
Var det inte så att ena holländskan återvände till Hjärsta ännu en gång kort tid därefter ?
Stod något om det i tråden har jag för mig ?

Har för mig det var en tredje holländska (Band*tg*rl =*i) som kom i juni, men det där har Gilgrissom nog bättre koll på.

Om uppgiften stämmer att en förare av bilbärgare har ringt ett larmsamtal om en person vid slänten, så har hen sannolikt memorerat hur personen såg ut och rörde sig. Hen borde vara ett intressant vittne eftersom det är bra ljus vid motorvägen. Om hen skulle minnas att det var MGM hen såg, så blir det ord mot ord, d v s om MGM hävdar att hen varit hemma i villan och inte villat runt vid motorvägen.
Citera
2019-05-24, 15:42
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Detsamma kan gälla om alla uppgifter att "det finns mer" också.
Hur kommer det sig att uppgifter kan vara falska enbart när det handlar om Lena? 🤔

Du har aldrig fört det här resonemanget att någon kan tänkas vilja lämna fel uppgifter om SD. Inte ens de första dagarna efter mordet när han inte var MGM.
Citera
2019-05-24, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Har för mig det var en tredje holländska (Band*tg*rl =*i) som kom i juni, men det där har Gilgrissom nog bättre koll på.

Om uppgiften stämmer att en förare av bilbärgare har ringt ett larmsamtal om en person vid slänten, så har hen sannolikt memorerat hur personen såg ut och rörde sig. Hen borde vara ett intressant vittne eftersom det är bra ljus vid motorvägen. Om hen skulle minnas att det var MGM hen såg, så blir det ord mot ord, d v s om MGM hävdar att hen varit hemma i villan och inte villat runt vid motorvägen.

Kan vi hoppas på att bärgaren tagit ett bildbevis?
Citera
2019-05-24, 15:44
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är en ju en sak att folk kan lämna felaktiga uppgifter till polisen, det är säkert inte ovanligt. Betydligt allvarligare är ju det här som stod i SVT-artikeln om att örebropolisen kanske själv sprider uppgifter i syfte att misstänkliggöra en person. Då kan det ju bli en rundgång på uppgifter och misstankar så att det till slut spårar ur totalt. Kanske det som har hänt här?
Citera
2019-05-24, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är en ju en sak att folk kan lämna felaktiga uppgifter till polisen, det är säkert inte ovanligt. Betydligt allvarligare är ju det här som stod i SVT-artikeln om att örebropolisen kanske själv sprider uppgifter i syfte att misstänkliggöra en person. Då kan det ju bli en rundgång på uppgifter och misstankar så att det till slut spårar ur totalt. Kanske det som har hänt här?

Kan du länka till texten om att polisen sprider uppgifter för att misstänkliggöra en person? Det vore väldigt intressant att läsa.
Citera
2019-05-24, 16:00
Medlem
Citat:
Kan vi hoppas på att bärgaren tagit ett bildbevis?

Måste vara ett suddigt bildbevis isf, för annars skulle nog en GM suttit på Sannolika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in