2019-05-23, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brada2
Jag håller med dig, har för mig att Greta påtalat hyckleriet vid något tal också.
Skulle alltså ge 6 ggr mer co2 än inrikesflyget!
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/detta-har-hant-preems-planerade-utbyggnad-i-lysekil

inte bara det utan ett sådant ställe ökar cancerogena ämnen i området på låg höjd. när det sedan regnar får man skiten på sig.

Greta är ett retard. hon har blicit tillsagd att säga och göra saker så att hon kan vara del i att sälja böcker och föreläsningar. hennes mamma har sjölv sagt att hennes dotter är ett retard så att hon ska få slippa gå i skolan och förmå andra att skolka och gå på myter.
2019-05-23, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Jag vet absolut ingenting om hans utbildningsbakgrund - kanske någon annan kan bidra?

Däremot vet jag att han är en storslagen uppfinnare och entreprenör som verkligen gjort skillnad genom sina kreativa idéer. Inte genom att säga ”lyssna på forskarna”.

Det är inte särskilt revolutionerande och knappast något att bygga en framtida karriär eller försörjning på.

Fast det är klart - blir man utnämnd till hedersdoktor så kan man kanske s-ita högaktningsfullt i att traggla i skolbänken.

Varför ta omvägen över gymnasie- eller ens grundskolekompetens då?
Det är väl "tragglet i skolbänken" hon har lyckats skaka av sig.
2019-05-23, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Det är väl "tragglet i skolbänken" hon har lyckats skaka av sig.
Hon skakar av sig "tragglet i skolbänken" lika bra som en hund skakar av sig vatten.
2019-05-24, 07:27
Medlem
Aktuellt tog upp Greta igår kväll. Bl.a intervjuades Johan Hakelius och Peter Wolodarski.

Den förstnämnde sa att de politiker som hyllar henne själva inte har minsta tanke på att själva ändra sin livsstil.

Att ”fenomen” av det här slaget kan växa enormt snabbt och dö ut lika snabbt igen - det finns många exempel genom historien.

Frågan är om hajpen ens överlever sommaren, tänker jag.

Om det räcker ända fram till Nobels fredspris.

Till hösten kommer Gretas klasskamrater att börja på olika gymnasieprogram medan Greta själv ... ja, vad då?

Får en befattning inom FN eller MP?

Eller blir en hemmasittare och bloggare?

Återstår att se om hon har ”skrivit sig in i historieböckerna för all framtid”, som många här i tråden trott.

Kan rekommendera inslaget från Aktuellt om ni inte redan sett det.
2019-05-24, 11:59
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Vad är oddsen för att Greta blir Sommarpratare? 1:1?

Hon kommer naturligtvis bli tillfrågad, så det kommer vara upp till henne om hon vill göra det.

Undertecknad tycker ju att ett sommarpratar-gig bara bör genomföras en gång, för att det ska bli så fokuserat och bra som möjligt.

Om hon har samma inställning så gissar jag att hon tackar nej ett antal år framåt tills saker klarnat gällande vår framtid.
2019-05-24, 14:06
Medlem
Artikel från idag.
https://www.svd.se/xxl-chef-far-lamna-efter-han-mot-greta-thunberg

"XXL:s Sverige-vd Per Sigvardsson lämnar jobbet. Det framgår av ett pressmeddelande från sportkedjan. För några veckor sedan framkom att flera opassande inlägg skrivits på Sigvardssons Facebookkonto, bland annat om Greta Thunberg. Sigvardsson har tidigare nekat till att han själv skulle ha skrivit kommentarerna."

Nån som vet vad som skrevs exakt?
2019-05-24, 14:17
Medlem
okok1s avatar
Greta pratar live nu på SVT.
2019-05-24, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Greta pratar live nu på SVT.

Såhär sa ankaret på SVT

"När vår klimataktivist Greta Tunberg från Sverige skall ställa sig på scenen och tala"
2019-05-24, 14:54
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inuit11
Artikel från idag.
https://www.svd.se/xxl-chef-far-lamna-efter-han-mot-greta-thunberg

"XXL:s Sverige-vd Per Sigvardsson lämnar jobbet. Det framgår av ett pressmeddelande från sportkedjan. För några veckor sedan framkom att flera opassande inlägg skrivits på Sigvardssons Facebookkonto, bland annat om Greta Thunberg. Sigvardsson har tidigare nekat till att han själv skulle ha skrivit kommentarerna."

Nån som vet vad som skrevs exakt?
Han beskrev henne som "Så nära downs man kan komma".
2019-05-24, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Han beskrev henne som "Så nära downs man kan komma".

Ok tack. Det var väl lite taskigt skrivet.
2019-05-24, 15:39
Medlem
Pusts avatar
Greta gick till kritik mot selfies och framförallt politiker som lägger upp dem.

Citat:
Greta Thunberg riktade även kritik mot de politiker och andra kändisar som gärna solar sig i glansen av de ungas klimatkamp.

– Vi är inte här för att få beröm, vi är inte här för att de vuxna ska ta selfies med oss, och säga att de verkligen beundrar vad vi gör.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xP50op/greta-thunberg-sluta-ta-selfies-med-oss
2019-05-24, 15:45
Medlem
Frammes avatar
Den här tjejen är gullunge just nu. Inte för mej. Jag undrar vems tur det blir nästa gång. Så fort någons popularitet börjar mattas av, så hittas det en ny. Aktivisten som stoppade ett flyg, afghanen som kämpar för deras rättigheter i landet, kulturfolket som vurmar för allt och alla (men inte ställer upp själva), ja listan kan göras lång.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in