2019-05-24, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Apropå: "man kan påstå vad som helst så länge man inte behöver bevisa det", är inte det ett statement som sammanfattar den största delen av tråden? Vittnesbörd och motsägelsefulla sådana. Har ni funderat över om det inte är Lena själv som är roten till många av motsägelserna, genom att hon säger olika saker till olika personer. Dels för att hennes liv har en dold sida, dels för att hon är komplexfylld och kanske känner olika saker, olika dagar. Tror snarare så är fallet än att folk medvetet bär fram falska vittnesbörd.

Är inte ovanligt att människor presenterar en motsägelsefull bild av sig själv beroende på vem du anförtror dig åt,, speciellt om du lever i en stressad situation, eller har en dold agenda. Lena kanske ville ha ett förhållande med SD vissa dagar, men inte andra. Hon kanske kände hopp om saken vissa dagar, men gav upp andra dagar. Detta kan appliceras lika väl på SD visavi LW. Man säger en sak, och gör en annan motsatt sak. Man vill frigöra sig, ångrar. Man tror man bestämt sig, vacklar, tvekar, omvärderar, spånar vidare och under processen talar man med och träffar olika personer som ges olika utsagor etc.

Både LW och SD tycks vara uppmärksamhetstörstande och omvärldesberoende i meningen: Se mig, hör mig. Kanske är det svårt efter 6 år att då ge den andra personen den uppmärksamhet vederbörande önskar. Dubbelliv dränerar de flesta till slut. Finns ingen kärna av spänning och förväntan kvar, mest tjafs och besvikelser. Att fungera ihop sexuellt är inte samma sak som att vara en människa som är lätt att leva med. Kanske var det någon av de båda som upptäckte det till slut, medan den andra inte släppte greppet.

Just de två rollerna, behöver besättas, frågan är bara vem ska ha vilken roll. Om polisen har deras mobil och chattkonsevation lär det synas vem som ville och inte ville mot slutet av Lws liv. Vem hängde efter den andra.

Jag tror att det mesta av det du skriver stämmer.

Som personer betraktat va dom antagligen ganska lika varandra, samma linsluseri,
stora egon och sannolikt låg EQ.
Det skulle inte förvåna mig speciellt mycket om LW ljög ner eller snackade skit om personer för
att på deras bekostnad stiga i aktning i andras ögon, en gissning.

Enligt Holmes så ska LWs intresse för SD ha minskat när det stod klart att SD å HD
skulle skiljas.
Finns dock uppgifter som tyder på LW hade svårt å avstå från att träffa SD.
Att hon på något som helst vis skulle vara rädd för SD har jag svårt å tro, finns inget
i hennes beteende som tyder på det, tycker jag.

LW ville tydligen inte ha några fasta förhållanden, hon ville väl vara fri å göra som hon ville
utan att behöva ta någon större hänsyn till andra.
Det tycker jag stämmer väl in på att hon tydligen föredrog gifta män, lättare å manipulera
och mindre risk att någon skulle knacka på dörren med resväska i näven.
Citera
2019-05-24, 07:59
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Försöker få ihop hur LW kunnat vara ihop med ML under tiden han varit gift. Rätta mig om det blir fel här.

• Medinsyn:

" Intima relationer har hon haft med Stefan D, Joakim S, Mats L, Jan H och Peter N efter sin skilsmässa. JS, ML och PN var alla mycket korta perioder av intimitet."

• Dahliabelle:

"Angående m.g.l. (ML) så har jag hört att han och LW delade hotellrum i början av november 2016, när de deltog på ett stort event (som kallas FAD) i Linköping. "

• Cloudecrystalbeam:

"2004-09-08 till 2015-12-23 (sammanboende igen tills ML flyttar ut och MO bor kvar)"

"ML var gift med MO 1997-08-23 till 2016-02-02. "

-----------------------
Så dec-15 flyttar ML ut från sin hustru, skiljer sig febr-16.
Nov-16 åker ML och LW till FAD.
De ska ha haft en mycket kort period av intimitet.

LW och ML kan väl inte ha haft ett intimt förhållande då han var gift?
Om det inte varit vid något annat tillfälle tidigare då?

När ska JH och LW ha haft ett förhållande?

Så nu tror du på Medinsyn att de bara haft ett kort förhållande? Hur ska Medinsyn veta det frågade du igår kväll när en annan skribent tyckte det var konstigt att Medinsyn visste om alla dessa män och vilka typer av relationer de haft.
Citera
2019-05-24, 08:07
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, jag tycker alltid att det känns skönt att veta varifrån uppgifterna ursprungligen kommer.Det är nu länge sedan man läste dessa inlägg och ett tag tyckte jag att jag hade lite koll.
Nu när det återigen kommer inlägg om LWs "mörka" sidor, vill jag försöka så gott det går att bilda mig en uppfattning om hur det ligger till.

Just nu finns det i tråden uppgifter på tre förhållanden som LW ska ha haft där mannen ska ha varit gift under förhållandet. Det är rätt många det. Särskilt många blir det för en pastor.

Är det fel att försöka utröna sanningshalten? Stämmer dessa uppgifter eller inte?

Samlade ihop några inlägg från 3 juli:

Hur var det nu, ML, visst fanns det två med samma initialer?
Och när var det som LW skulle ha haft en relation med ML?
Enligt Dahliabelle ska de bokat hotellrum på FAD Linköping nov -16.
23/12-15 flyttar ML ut från sin fru och skiljer sig 02-16.

Ja, tre gifta män är mycket för en pastor. Det var väl därför hon slutade med det yrket och började arbeta med ensamkommande "barn".

Dessa uppgifter finns inte bara "just nu i tråden". De har funnits sedan i början så du måste väl förstå att det blir lustigt när du ska börja ifrågasätta allt nu efter ett år. Du som inte ens kände BO eller någon annan av de inblandade, så vitt jag vet.

Varför har ingen annan förnekat att hon varit med dessa män när de var gifta? I tråden när det började skrivas om det. Dahliabelle exempelvis var också aktiv och skrev under samma tidpunkt, varför dementerade inte hen uppgifterna att ML var gift under sin relation med LW?
Senast redigerad av Rosamund 2019-05-24 kl. 08:15.
Citera
2019-05-24, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75

Som personer betraktat va dom antagligen ganska lika varandra, samma linsluseri,
Det skulle inte förvåna mig speciellt mycket om LW ljög ner eller snackade skit om personer för

Enligt Holmes så ska LWs intresse för SD ha minskat när det stod klart att SD å HD
skulle skiljas.
Att hon på något som helst vis skulle vara rädd för SD har jag svårt å tro, finns inget

LW ville tydligen inte ha några fasta förhållanden, hon ville väl vara fri å göra som hon ville
Det tycker jag stämmer väl in på att hon tydligen föredrog gifta män, lättare å manipulera

Ja, hon verkar inte vidare rädd, snarare glad i hågen med mycket energi. En del människor är också ihop med upptagna, gifta män som en slags maktdemonstration av typen: Se där, din man föredrar mig framför dig. Hade som ung en sådan väninna. Hon ville pågående ha det jag var intresserad av, just för att jag lade mitt intresse där. Hon jämförde sig, ville konkurrera ocn vara över mig. Sådana personer brukar få fiender. Det är något skevt i den inställningen att söka bekräftelse på så destruktiva sätt.

Till hennes försvar, hon var under 20, men jag umgås inte med vederbörande längre även om jag både hoppas och tror att hon lagt ner den inställningen.
Senast redigerad av Mimmirider 2019-05-24 kl. 08:38.
Citera
2019-05-24, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, tre gifta män är mycket för en pastor. Det var väl därför hon slutade med det yrket och började arbeta med ensamkommande "barn".

Dessa uppgifter finns inte bara "just nu i tråden". De har funnits sedan i början så du måste väl förstå att det blir lustigt när du ska börja ifrågasätta allt nu efter ett år. Du som inte ens kände BO eller någon annan av de inblandade, så vitt jag vet.

Varför har ingen annan förnekat att hon varit med dessa män när de var gifta? I tråden när det började skrivas om det. Dahliabelle exempelvis var också aktiv och skrev under samma tidpunkt, varför dementerade inte hen uppgifterna att ML var gift under sin relation med LW?

Det kallas selektiv varseblivning.
Citera
2019-05-24, 09:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Det är ett par saker som kan tyda på ett samband.

En längre kajaktur på tu man hand är nog en förhållandevis större händelse än en gemensam resa och övernattning på hotellrum på ett event och kan nog lättare skapa svartsjuka - om det är det som hänt. Jämfört med de två händelser du listade så känns den här lika betydelsefull. Men det kanske var så trivialt att man bara ville att cacherna skulle ligga närmare Örebro så att man själva kunde fånga dem först.

Det går också att tolka den senare båtresan som någon form av replik på kajakturen. Även om man inte visste i förväg att denna cache skulle läggas ut så valde man ändå att skriva nätloggarna som man gjorde, att lägga ut en film på äventyret och att skriva LW på loggremsan och sedan berätta allt för henne. Var man inte alls irriterade på kajakturen så fanns det ju ingen anledning att göra som man nu gjorde. Det verkar inte heller finnas någon annan händelse som ligger rätt i tiden för att förklara denna incident.

Och ville man bara skoja så hade det inte varit lika roligt att göra samma skämt för en cache som låg på landbacken.

Tack för att du ger en bra inblick i hur du tänker.
Det kan absolut tolkas på det sätt du säger.
Jag blir lite förvånad över att JG är med på detta, eller är han naivt ovetande och tänker inte på det?
Citera
2019-05-24, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75

skulle skiljas.

Det har ju inte gått att styrka att BO haft förhållanden med gifta män, annat än med MGM. Varför ska
man då köra vidare med den trådsanningen? Det blir j-igt orättvist tycker jag.
Citera
2019-05-24, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Från FAD -15 i Örebro.
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/886ad4e0-06d2-432f-b2f8-503774c85bb7.jpg

SD var i USA med sin familj.

Undrar vad han tyckte om det?

Ett vackert par på bilden i alla fall. Synd att inte BO valde något bättre än MGM.
Citera
2019-05-24, 09:37
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det har ju inte gått att styrka att BO haft förhållanden med gifta män, annat än med MGM. Varför ska
man då köra vidare med den trådsanningen? Det blir j-igt orättvist tycker jag.

Det har väl inte heller gått att styrka att SD stalkat och filmat LW genom fönstret, misshandlat henne mer än knoggnuggningen?

Men när det gäller vissa uppgifter behövs det ingenting för att de ska bli trådsanningar direkt. SD:s familj och vänner tycker säkert också det är orättvist med allt som skrivs om honom som vore de bekräftade sanningar.
Citera
2019-05-24, 09:56
Medlem
Citat:
Det har väl inte heller gått att styrka att SD stalkat och filmat LW genom fönstret, misshandlat henne mer än knoggnuggningen?

Men när det gäller vissa uppgifter behövs det ingenting för att de ska bli trådsanningar direkt. SD:s familj och vänner tycker säkert också det är orättvist med allt som skrivs om honom som vore de bekräftade sanningar.

Vem har påstått att hon har blivit misshandlad mer än knoggnuggningen?

Angående hot och trakasserier så har en rad uppgiftslämnare berättat rätt samstämmiga uppgifter ifrån olika håll. Man får ju välja själv vad man vill tro på men detta är sanning vare sig några blundar för det eller inte. Sedan finns det alltid en viss tolkning utav hur grova man kan anse att dessa är. Jag skulle dock tro att de flesta tvivlare angående om mgm är skyldig kommer ändra åsikt, föräldrar, barn och närstående vänner chockade. Det är såklart inga handfasta bevis men extremt talande ord.
Citera
2019-05-24, 10:00
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Vem har påstått att hon har blivit misshandlad mer än knoggnuggningen?

Angående hot och trakasserier så har en rad uppgiftslämnare berättat rätt samstämmiga uppgifter ifrån olika håll. Man får ju välja själv vad man vill tro på men detta är sanning vare sig några blundar för det eller inte. Sedan finns det alltid en viss tolkning utav hur grova man kan anse att dessa är. Jag skulle dock tro att de flesta tvivlare angående om mgm är skyldig kommer ändra åsikt, föräldrar, barn och närstående vänner chockade. Det är såklart inga handfasta bevis men extremt talande ord.

Det har sagts att det fanns mer våld än knoggnuggningen av ett par skribenter. Men det handlar alltså mer om hot och trakasserier och psykisk misshandel etc än om fysiskt våld om jag tolkar dig rätt nu?

Psykiskt våld kan förresten vara värre än fysiskt våld så det är inte att förringa.
Citera
2019-05-24, 10:01
Medlem
Citat:
Det har sagts att det fanns mer våld än knoggnuggningen av ett par skribenter. Men det handlar alltså mer om hot och trakasserier och psykisk misshandel etc än om fysiskt våld om jag tolkar dig rätt nu?

Jag kan inte svara för andra men jag har alltid skrivit hot och trakasserier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in