Varför låtsas kommentatorerna om att Finlands kvittering inte var en målvaktstabbe? Han såg ju pucken nästintill hela vägen. Måste kunna kräva bättre av Lundqvist där, även om finnen hoppade fram i sista ögonblicket.
Längre till båset. Då kan man inte tappa så mycket puckar som Sverige gör och man måste spela smartare. Det ser ut som att Sverige är rädda för att göra misstag och sjunker ner i famnen på Lundqvist hela tiden, och när vi försöker göra inspel i anfallszon så släpper spelarna puck för sent eller slår passningar på skridskor.