2019-05-23, 19:37
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag tror att det var efter att LW och MgL delat hotellrum i Linköping
som det började skära sig mellan LW och SD.

Det finns foton på dem tillsammans strax efter det
och SD ser eländig ut.
Det kanske var då han började förstå att han var
på väg att förlora LW.
Jag tror att det var det bråket i bilen handlade om.
Sedan följde anmälan och HD och JG fick reda på
otroheten.
Sedan dess gick allt bara utför för SD medan LW
lekte vidare tillsammans med andra manliga vänner.
Han hade ingen kontroll på henne längre.
Visste inte vilka som var vänner och vilka som var mer
än vänner.
Från år 2016 finns det massor av foton på LW och Mgl
tillsammans Kanske hade LW sagt till SD att de bara
var vänner och han trodde på det tills han fick veta
att de delat hotellrum?

Anmälan om hot och trakasserier gjorde hon i dagarna precis innan FAD med ML nov -16 (har jag för mig).
Citera
2019-05-23, 19:52
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Anmälan om hot och trakasserier gjorde hon i dagarna precis innan FAD med ML nov -16 (har jag för mig).
De större tidningarna har alltid skrivit att anmälan 2016 gällde ofredande, inte hot.
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-05-23, 19:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6

Usch, det blir en otäck känsla av repris - om det stämmer.

• Resan till FAD i Linköping med ML (delat hotellrum?) något som mgm fått nys om och inte var glad över?-> ofredande
  • Resan till Norge med BoholderX (delat tält) något som mgm fått nys om och inte var glad över-> mord?
Citera
2019-05-23, 20:06
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

• Resan till FAD i Linköping med ML (delat hotellrum?) något som mgm fått nys om och inte var glad över?-> ofredande
  • Resan till Norge med BoholderX (delat tält) något som mgm fått nys om och inte var glad över-> mord?

Men om de verkligen hade en så nära relation att de planerat att dela tält på tu man hand, hur kunde han bara åka till Norge utan henne när hon saknades? Märkligt beslut kan man tycka.
Citera
2019-05-23, 20:31
Medlem
notknapparens avatar
Försöker få ihop hur LW kunnat vara ihop med ML under tiden han varit gift. Rätta mig om det blir fel här.

• Medinsyn:

" Intima relationer har hon haft med Stefan D, Joakim S, Mats L, Jan H och Peter N efter sin skilsmässa. JS, ML och PN var alla mycket korta perioder av intimitet."

• Dahliabelle:

"Angående m.g.l. (ML) så har jag hört att han och LW delade hotellrum i början av november 2016, när de deltog på ett stort event (som kallas FAD) i Linköping. "

• Cloudecrystalbeam:

"2004-09-08 till 2015-12-23 (sammanboende igen tills ML flyttar ut och MO bor kvar)"

"ML var gift med MO 1997-08-23 till 2016-02-02. "

-----------------------
Så dec-15 flyttar ML ut från sin hustru, skiljer sig febr-16.
Nov-16 åker ML och LW till FAD.
De ska ha haft en mycket kort period av intimitet.

LW och ML kan väl inte ha haft ett intimt förhållande då han var gift?
Om det inte varit vid något annat tillfälle tidigare då?

När ska JH och LW ha haft ett förhållande?
Citera
2019-05-23, 20:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Men om de verkligen hade en så nära relation att de planerat att dela tält på tu man hand, hur kunde han bara åka till Norge utan henne när hon saknades? Märkligt beslut kan man tycka.

Det finns flera saker i denna mordhistoria som kan verka märkliga.
Detta är en av dom.

Jag kan tänka mig att dels har man oerhört svårt att tro att något så allvarligt har hänt. Kanske sa också polis ifrån att anhöriga och vänner skulle leta på egen hand eftersom det var rubricerat som människorov (känslig situation), utan att man skulle ansluta sig till MPS om det skulle vara aktuellt med eftersök (dvs godkänt av polis).

Detta är ju enbart mina egna tankar att det skulle kunna förhålla sig så.
Citera
2019-05-23, 20:48
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
De större tidningarna har alltid skrivit att anmälan 2016 gällde ofredande, inte hot.

Hot om att sprida privata foton och
filmer?
Citera
2019-05-23, 21:02
Medlem
Citat:

Man bör kanske komplettera tidslinjen med de båda händelserna innan i så fall.

• Kajakturen under fyra dagar i mitten av juli 2016 i Nämdöfjärden, de enda cacherna som LW lagt ut som gemensamma med ML. Totalt 7 cacher - startar med GC6MCJ1.

• Båtturen i början av september 2016 i Hjälmaren då SD och JG skrev in LW på en FTF som hon inte varit med på, en ö i havet - GC6RC0P. Möjligen en pik att hon borde stannat kvar i Örebro trakten.
Citera
2019-05-23, 21:05
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hot om att sprida privata foton och
filmer?
Olaga hot, som faller under allmänt åtal, är någonting helt annat än ofredande. Det som kan vara intressant med omrubriceringen är möjligen frågan om tidningen Dagens trovärdighet.

Ni måste läsa icke-konfessionella tidningar också för att kunna bilda er en uppfattning.
Senast redigerad av Draifos 2019-05-23 kl. 22:04.
Citera
2019-05-23, 22:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Man bör kanske komplettera tidslinjen med de båda händelserna innan i så fall.

• Kajakturen under fyra dagar i mitten av juli 2016 i Nämdöfjärden, de enda cacherna som LW lagt ut som gemensamma med ML. Totalt 7 cacher - startar med GC6MCJ1.

• Båtturen i början av september 2016 i Hjälmaren då SD och JG skrev in LW på en FTF som hon inte varit med på, en ö i havet - GC6RC0P. Möjligen en pik att hon borde stannat kvar i Örebro trakten.

För en analfabet som jag är på geocaching, kanske du kan hjälpa mig på traven.

I juli lägger alltså LW och ML ut cachserien och drygt en månad senare fuskloggar SD (och JG?) LW på loggen.
Vilket är sambandet/gemensamma nämnaren? På vilket sätt har turerna med varandra att göra? Var det så SD upptäckte att ML och LW hade ett förhållande? Och sedan någon form av trakasseri?
Men hur skulle LW upptäcka fuskloggningen?

https://www.geocaching.com/geocache/GC6MCJ1_namdofjarden-1-kraklund?guid=f0299306-23c3-4d16-bbda-6f7cb50f3a0a

https://www.google.com/search?q=GC6RC0P&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=Tna K_EMAnZsbEM%253A%252CXVcJJpSnSoeLUM%252C_&vet=1&us g=AI4_-kT804SvXRzHHOmQKq1TMdpV_6hJ4g&sa=X&ved=2ahUKEwjIiJ G3r7LiAhVElYsKHZZnByIQ9QEwAXoECAgQBA#imgrc=TnaK_EM AnZsbEM:

Ursäkta mina dumma frågor.
Citera
2019-05-23, 22:38
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
För en analfabet som jag är på geocaching, kanske du kan hjälpa mig på traven.

I juli lägger alltså LW och ML ut cachserien och drygt en månad senare fuskloggar SD (och JG?) LW på loggen.
Vilket är sambandet/gemensamma nämnaren? På vilket sätt har turerna med varandra att göra? Var det så SD upptäckte att ML och LW hade ett förhållande? Och sedan någon form av trakasseri?
Men hur skulle LW upptäcka fuskloggningen?

https://www.geocaching.com/geocache/GC6MCJ1_namdofjarden-1-kraklund?guid=f0299306-23c3-4d16-bbda-6f7cb50f3a0a

https://www.google.com/search?q=GC6RC0P&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=Tna K_EMAnZsbEM%253A%252CXVcJJpSnSoeLUM%252C_&vet=1&us g=AI4_-kT804SvXRzHHOmQKq1TMdpV_6hJ4g&sa=X&ved=2ahUKEwjIiJ G3r7LiAhVElYsKHZZnByIQ9QEwAXoECAgQBA#imgrc=TnaK_EM AnZsbEM:

Ursäkta mina dumma frågor.

Det är inte samma cache. Den som SD och JG fuskloggar LW's namn på har en annan cacheägare (dvs inte LW/ML). Den sistnämnda cachen har varit uppe tidigare för diskussion i tråden.

Kanske stack LW/ML's målande beskrivning av Nämdö-serien i ögonen på SD/JG:

Serien lades ut på en fyra dagars kajaktur, helt utan stress.
Senast redigerad av GilGrissom82 2019-05-23 kl. 22:45.
Citera
2019-05-23, 22:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är bra att ställa frågor. Ibland får man svar, ibland inte. Här är en obesvarad:

Oj förlåt, glömde att svara på den.

Ja, jag tycker att vara övertygad om att åklagaren och utredningen enbart går på byskvaller och/eller magkänsla tyder på tunnelseende och brist på objektivitet.

Om du har insyn i utredningen, då kan du möjligen dra den slutsatsen.
Men med det lilla vi vet, är det bara din "magkänsla" som får dig att dra den slutsatsen.

Precis som vi andra i tråden utan insyn får göra.
Vi har nog alla visst tunnelseende och går på magkänsla här i tråden. Här är det svårare att få ett brett perspektiv och dessutom är det inget som krävs av oss när vi som lekmän spekulerar.

Det är därför det bildas två läger, i grova drag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in