2019-05-23, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halsingland
Men det är inte det han har röstat om!
Då har jag missuppfattat. Läste bara första sidan av tråden. Nu när jag läst igenom den hittar jag dock bara en källa bakom betalsätt. Det stod att han röstat emot 22 gånger. Så jag antar att det är 22 olika saker han röstat om. Skulle vilja kika närmare på vad det faktiskt är han röstat emot angående abort
Citera
2019-05-23, 17:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Strommingen
Man kan ju säga att Adaktusson röstat för fostrets rätt till liv. Inte så många andra i Sverige som för de ofödda barnens talan.

Adaktusson vill alltså att våldtagna kvinnor ska behöva föda förövarens barn?
Citera
2019-05-23, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Det verkar inte bättre. Hade det funnits en rimlig förklaring till fallet med "10-åringen" så hade den kommit nu.

Blir intressant att se om Ebba Busch Thor lyckas kommentera detta utan att komma in på vårdköerna i Sverige.
Citera
2019-05-23, 19:00
Medlem
Rookie81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsstilsparasit
Tioåringen blir säkert väldigt lättad om du postar den statistiken till henne.

Är det nån du känner? Kanske lite för bra? Eller blev allt bara för invecklat nu?
Citera
2019-05-23, 19:06
Medlem
Adaktusson röstade nej till 22 av 28 punkter i en och samma resolution.

Sen har väl EU generellt en gräns vid 12 veckor, medan sverige har gränsen vid 18 veckor. (Rätta mig om jag har fel). Skulle Adaktusson vara en abortmotståndare för att han inte ville sänka gränsen för abort?

Valpåverkan? Anti-ryska eller Ryska agenter på DN?
Senast redigerad av Dolche 2019-05-23 kl. 19:38.
Citera
2019-05-23, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fmj4912
Då har jag missuppfattat. Läste bara första sidan av tråden. Nu när jag läst igenom den hittar jag dock bara en källa bakom betalsätt. Det stod att han röstat emot 22 gånger. Så jag antar att det är 22 olika saker han röstat om. Skulle vilja kika närmare på vad det faktiskt är han röstat emot angående abort
Ja det skulle jag med vilja. Finns det ingen som har DN som kan skriva eller finns det ingen exakt information i deras artikel heller.
Citera
2019-05-23, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Adaktusson röstade nej till 22 av 28 punkter i en och samma resolution.

Sen har väl EU generellt en gräns vid 12 veckor, medan sverige har gränsen vid 18 veckor. (Rätta mig om jag har fel). Skulle Adaktusson vara en abortmotståndare för att han inte ville sänka gränsen för abort?

Valpåverkan? Anti-ryska eller Ryska agenter på DN?
Men vad var det för punkter?

Ja, jag är helt övertygad att Adaktusson är emot abort, även om inte partiet står för det, men det har jag varit långt innan detta. Det finns nog flest abortmotståndare i KD även om de inte är aktiva om man kollar alla partier.
Citera
2019-05-23, 20:07
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolbollen123
Hej !

Blåsväder runt Adaktusson. Vad var det exakt han röstade emot ?
Var det emot en EU lagstiftning där EU bestämmer abortlagarna?
Eller var det emot abort generellt ?

Han emotsatte sig att en 10-årig flickunge som hade blivit gravid efter våldtäkt skulle tillåtas få abort.
Citera
2019-05-23, 20:10
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halsingland
Men vad var det för punkter?

Ja, jag är helt övertygad att Adaktusson är emot abort, även om inte partiet står för det, men det har jag varit långt innan detta. Det finns nog flest abortmotståndare i KD även om de inte är aktiva om man kollar alla partier.

Hela partiet har en skrivning i partiprogrammet om att införa abortförbud i Sverige. På den punkten kan vi vara 100 %:igt säkra på att abortförbud införs i Sverige om KD och SD i skön förening får bestämma.
SD har också abortförbud inskrivet i partiprogrammet.
Citera
2019-05-23, 20:14
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e

Japp. Det är Adaktussons konsekvenstänk. Han tror att Gud fader ska ta hand om alltsammans, antagligen. Eller vad ska man tro?
Citera
2019-05-23, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson
Han tyckte det var deppigt att en 10-åring som blev våldtagen ville göra abort.

sist jag kolla så ligger peru inte i EU
Citera
2019-05-23, 20:31
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Han emotsatte sig att en 10-årig flickunge som hade blivit gravid efter våldtäkt skulle tillåtas få abort.

Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Hela partiet har en skrivning i partiprogrammet om att införa abortförbud i Sverige. På den punkten kan vi vara 100 %:igt säkra på att abortförbud införs i Sverige om KD och SD i skön förening får bestämma.
SD har också abortförbud inskrivet i partiprogrammet.

Inte många rätt här.

Adaktusson emotsatte sig inte att ett tioårigt barn som hade blivit våldtaget skulle tillåtas abort, han emotsatte sig att fördöma landet Paraguay för att dom nekade den rätten. EU har ingen jurisdiktion i Sydamerika och kan inte bestämma ett skit om andra länders aborter. Och anledningen till att han röstade nej är att han inte tycker att EU ska ägna sig åt socialpolitik, han tycker att varje medlemsland ska få göra det.

Varken KD eller SD har något abortförbud inskrivet i partiprogrammet, du svävar ju i det blå. Det som diskuteras är vilken vecka man ska dra gränsen. Redan idag finns det ett "abortförbud" i Sverige. Man får inte abortera ett foster som är hur vuxet som helst. Modern teknik har gjort att vi börjar kunna rädda liv på foster som tillåts att aborteras och då måste vi ha en etisk diskussion om att sänka abortgränsen med en vecka eller två.
Senast redigerad av antonerik 2019-05-23 kl. 20:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in