2019-05-23, 17:24
Medlem
Loppilejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billingvar
Man får såvitt jag vet inte svenskt medborgarskap bara för att man föds här. Man brukar få moderns medborgarskap.

Det ändrades 2015 (16?), född i Sverige med en förälder som har medborgarskap gör att barnet automatiskt får svenskt medborgarskap.
Citera
2019-05-23, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loppilej
Det ändrades 2015 (16?), född i Sverige med en förälder som har medborgarskap gör att barnet automatiskt får svenskt medborgarskap.
Tack, då vet jag.
Citera
2019-05-23, 17:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av walk
Är det bara jag som reflekterat över att moderns namn, Isniaty, kan låta snubblande likt Insanity...?
Tydligen är det bara du och jag som reflekterat över detta eftersom jag faktiskt sökte i tråden efter ordet insanity. En träff, ditt svar. Det var det första jag tänkte på när jag fick veta vad tokan heter.

Att maken också är knepig är inte oväntat. Att galningarna utsätter sig själva för sina dårskaper är jag okej med men vänner och familj borde ju ha ingripit när det nyfödda barnet helt uppenbart ser ut att svälta. Framförallt när man vet om att paret är knepiga typer. För alla i deras närhet kan väl inte vara angripna av vansinne?
Citera
2019-05-23, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Latrygg
Att galningarna utsätter sig själva för sina dårskaper är jag okej med men vänner och familj borde ju ha ingripit när det nyfödda barnet helt uppenbart ser ut att svälta. Framförallt när man vet om att paret är knepiga typer. För alla i deras närhet kan väl inte vara angripna av vansinne?
Jag tänker mig att det här paret inte rör sig så mycket bland vanligt folk öht. Det är nog mycket "alternativt" inte bara i fråga om kost och medicin utan troligen även i fråga om ekonomi, försörjning, boende, musik, föreningsliv, politik, droger, mode, utbildning, mm. Snart sagt allt som går att göra på ett annat sätt än enligt den etablerade normen. De hänger nog mest med likasinnade, i bästa fall någon medberoende. Farmor slår mig som en typiskt medberoende av någon anledning.
Citera
2019-05-23, 17:55
Medlem
ZingoFallas avatar
Vad jag förstått är det inte klarlagt att barnet är deras? Vore inte det lämpligt att ta reda på? Hissarna verkar ju inte vara i bruk så kanske barnet är "stulet"?
Citera
2019-05-23, 18:06
Medlem
Som straff borde föräldrarna lämna över sina kroppar till forskarna att experimentera på.... tex kan de se hur länge en lufterian verkligen lever.
Är väl rimligt.
Citera
2019-05-23, 18:34
Medlem
Scewys avatar
https://web.archive.org/web/20181109031504/http://homefreeme.blogspot.com/
Citera
2019-05-23, 18:52
Medlem
Finnj-vels avatar
MEN VART KOMMER ALLA JÄVLA PSYKOPATER FRÅN??? Lennart Bladh, Bedragaren, alla jävla rappare, Löwengrip, Harakirigubben och nu detta? 2015-2016 och efter var ju verkligen då det briserade fullständigt för vissa individer i landet.

Killen får vara vegan, om han är undernärd och mår skit bryr jag mig inte om, men pracka fan inte på ett barn den skiten... Synd att ungen överlevde, det finns inget gott kvar i livet att se fram emot för en sån här.

Kul att han är medlem i "Anonymous" (den där rörelsen som alla lämnade 2014) och skulle sluta göra inlägg på Facebook för att hemlighetshålla sitt liv. Han började posta 2 dagar senare.

Han är ansluten till en VPN, förmodligen dygnet runt. Samtidigt är han medlem på varje jävla sociala medie och gör inlägg hela tiden.

HERREGUD!!
Senast redigerad av Finnj-vel 2019-05-23 kl. 19:11.
Citera
2019-05-23, 19:38
Medlem
Utredningshem kan inte vara aktuellt längre. Kan det ha varit aktuellt tidigare och ha avbrutits? Socialtjänstens utredning ska vara klar inom 1 månad om de gjort ett omedelbart omhändertagande av barnet, annars inom 4 månader.
Citera
2019-05-23, 19:40
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare

Sedan att det är lätt för rätten att ta till sig Mats egen beskrivning av sig själv som "mer än genomsnittligt intelligent" får ju stå för rätten...

Mer än genomsnittligt intelligent är inte mycket att skryta över. Det finns massvis med idioter.
Det finns en viss typ av människor som är jävligt farliga. De ligger intelligentsmässigt strax över genomsnittet men är övertygade om att de är vansinnigt intelligenta.
Till den gruppen räknar jag Varg Vikernes (se hans videor på youtube) , diverse konspirationstokar , Breivik och Mats.
Citera
2019-05-23, 20:02
Medlem
Vad fan har veganism eller veganer ens med det här att göra? Det är två idiot föräldrar som i grund och botten inte skall ska ha barn. Det finns snarare mer barn som dör i världen med föräldrar som är köttätare och inte har rätt kontroll på hur man ska ta hand om ett barn, dessa är då inte ens veganer. Så fort det skrivs något i massmedia gällande vegan så ska man pocka på att vegankost eller vegan levnadsvanor är något dåligt. Flera familjer som jag känner har barn som är veganer sen födseln, inte fan har dessa barn haft brist på näring eller vitaminer. Det handlar om att vara på läst och lära sig vad som är dåligt och bra för barnet, vilket dessa två idiot föräldrar har missat totalt.

Ni andra som skriver här i tråden vad det gäller vegan och annat skit, lägg bara ner. Detta handlar mer om två idiot föräldrar som inte kan uppfostra barn och inte sökt hjälp för barnets bästa. Pappan till barnet är dömd med flera dom på nacken. Men istället väljer man att fokusera på vegan levnadsvanor.
Senast redigerad av vento 2019-05-23 kl. 20:14.
Citera
2019-05-23, 20:06
Medlem
RudyardKiplings avatar
Jag har inte hunnit läsa 763 inlägg.

1. Åt föräldrarna mat eller levde de också på luft?

2. Var det svenskar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in